در منطقه ۵ رخ داد:

احداث مجموعه خدماتی و تفریحی دژباغ کن

۱۳۹۹/۱۲/۲۳ - ۱۴:۵۳:۴۱
کد خبر: ۱۱۵۱۹۰۶
احداث مجموعه خدماتی و تفریحی دژباغ کن
کلنگ احداث دژباغ کن به منظور پوشش بخشی از سرانه های اجتماعی و ورزشی محله کن بر زمین زده شد، پروژه ای که بخشی از آن به صورت میدان گاه عمومی طراحی شده و می تواند برای مراسم مختلف و جشن های کشاورزی استفاده شود.

به گزارش برنا؛ محمود کلهری شهردار منطقه ۵ در مراسم کلنگ زنی مجموعه خدماتی و تفریحی دژباغ کن با بیان اینکه این مجموعه با مساحتی بالغ بر پنج هزار متر بخش زیادی از سرانه اجتماعی و ورزشی محلی کن را پوشش خواهد داد، گفت: تلاش می کنیم که به محله کن متناسب با نقش و جایگاهش در پایتخت و متناسب با زحمتی که در امر تولید محصولات کشاورزی در آن کشیده می شود به ویژه در پایتخت که هنوز جایی برای تولید این محصولات است، توجه بیشتری شود.

او از بهره‌برداری دژباغ کن تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: تنها مجموعه باغات به هم پیوسته در پایتخت، کن است و مدیریت شهری نگاه ویژه ای به این موضوعات دارد. کارگروه ویژه کن را تشکیل دادیم و جلسات متعددی در مورد این محله داریم و با حمایت امام جمعه کن، حتما شاهد دستاورد های خوبی خواهیم بود.

کلهری با بیان اینکه کار طراحی مجموعه دژباغ از یک سال گذشته شروع شد، ادامه داد:  این مجموعه یک مجموعه اجتماعی است که کاربری های تفریحی، فرهنگی و آموزشی دارد و تلاش می کنیم که با لایه های مختلف اجتماعی نیز ارتباط بگیرد.

شهردار منطقه ۵ با اشاره به اینکه با توجه به برگزاری جشنواره های متعدد در کن در طول سال، بخشی از این مجموعه به صورت میدان گاه عمومی طراحی شده که می تواند برای استفاده از مراسمات مختلف و جشن های کشاورزی استفاده شود، عنوان کرد: این دژباغ، کاربری های تفریحی و آموزشی دارد که جای خالی آن در محله حس می شود. همچنین کارگاهی برای توانمند سازی زنان خانه دار و سرپرست خانوار و کلاس های آموزشی، فضاهای فرهنگی نیز در نظر گرفته شده است و امیدواریم که این مجموعه به ارتقای چهره اجتماعی منطقه کن کمک کند و تاثیرش را در سالهای آینده ببینیم.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام احمدعلی قانع، امام جمعه کن گفت: خدای متعال نعمت های فراوان مادی و معنوی را بر انسان عرضه داشته و افتتاح این پروژه فرهنگی، ورزشی و تجاری که مصادف با عید مبعث است را به فال نیگ می گیرم. اگر کار با توجه به پروردگار باشد به نتایج خوبی می رسد و اگر ما به کارها رنگ خدایی و الهی بزنیم در دنیا و آخرت موفق خواهیم بود. این پروژه روحش فرهنگی هست و حتی در بعد تجاری هم باید به فرهنگ توجه کنیم. فرهنگ به مثابه اکسیژن است و باید فرهنگ اسلامی را به خاطر داشته باشیم و در ساختمان سازی به این نکته توجه شود.

در مراسم کلنگ زنی مجموعه خدماتی و تفریحی دژباغ کن، محمود کلهری، شهردار منطقه ۵ ، حجت الاسلام احمد علی قانع، امام جمعه کن و زهرا نژادبهرام و محمد سالاری از اعضای شورای شهر تهران  حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز