ویژه نوروز ۱۴۰۰؛

پیام نوروز محبت و توجه به مسائل اخلاقی است

۱۴۰۰/۰۱/۰۶ - ۰۵:۲۷:۰۸
کد خبر: ۱۱۵۲۱۷۸
پیام نوروز محبت و توجه به مسائل اخلاقی است
پروفسور سید حسن امین گفت: امیدوارم پیام نوروز این باشد؛ آنچه برای خود نمی‌پسندی به دیگری هم نپسند و پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک را سر لوحه رفتار و کردار خود قرار دهیم.

به گزارش برنا؛ پروفسور‌‌ سیدحسن‌ امین، ‌ادیب،‌ حقوقدان‌‌،‌‌ فیلسوف،‌‌ نویسنده و شاعرتوانا، مترجم‌،‌ محقق تاریخ و ادبیات،‌استاد بازنشسته دانشگاه گلاسکو نویسنده و خالق اثر فاخر و گرانقدر «شاهنامه امین» است.
او درباره پیام نوروز به ایرانیان به خبرنگار برنا گفت: نوروز نه تنها برای ایرانیان بلکه برای تمامی فارسی زبان، کشورهای آسیای میانه، کشورهایی همچون عراق، ترکیه ، سوریه  و ... اهمیت دارد.

 امین افزود: نوروز یک مناسک ایرانی و کاملا ملی است که به  ما می‌آموزد تا ارتباط‌مان را با دیگر شهروندان جامعه با هر رده و گروه تجدید کرده و برای دیگر گروه‌های افراد احترام قایل شویم.

او با اشاره به اینکه پیام نوروز محبت و توجه به مسائل اخلاقی است، تاکید کرد: باید در این  شرایط خود و دیگران را شاد کنیم. اگر تک تک افراد جامعه مسئولیت پذیر بوده و به مسائل اخلاقی واقف باشند و عمل کنند جامعه رشد می کند و به اعتدال می‌رود.

 امین افزود: امیدوارم پیام نوروز این باشد؛ آنچه برای خود نمی‌پسندی به دیگری هم نپسند. پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک را سر لوحه رفتار و کردار خود قرار دهیم./2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز