ویژه نوروز ۱۴۰۰؛

سیزده به در نحس نیست/ سیزده به در بهانه‌ای برای شادی و نشاط

۱۴۰۰/۰۱/۱۳ - ۰۵:۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۱۵۲۲۹۳
سیزده به در نحس نیست/ سیزده به در بهانه‌ای برای شادی و نشاط
سید حسن امین گفت: برخلاف آنچه که در گذشته در ذهن برخی از افراد نقش بسته که 13 نحس است و به طبیعت می‌روند که این نحوست را دفع کنند. مردم با شعور و اشتیاق به دامن طبیعت می‌رفتند. ما چندین روز به شادی نشسته بودیم و تعطیلات داشتیم و تجدید قوا کرده و سیزده به در پایان جشن‌های نوروزی ما است.

به گزارش برنا؛ پروفسور ‌‌سید حسن‌ امین، ‌ادیب،‌ حقوقدان‌‌،‌‌ فیلسوف،‌‌ نویسنده و شاعر توانا، مترجم‌،‌ محقق تاریخ و ادبیات،‌استاد بازنشسته دانشگاه گلاسکو نویسنده و خالق اثر فاخر و گرانقدر «شاهنامه امین» است.

او با اشاره به سیزده به در به خبرنگار برنا گفت: سیزده به در را با نام زیبای نام طبیعت می‌شناسیم. این روز یکی از سنت‌های ارزنده‌ای است که ایرانی‌ها از قدیم داشته‌اند. ختم تعطیلات نوروز را به عنوان جشن ویژه‌ای بیرون از فضای منزل یک حالت زیبای تجدید دوستی و ارتباط طبیعت، کوه و دشت و دریا است که در این  روز بشر تجربه می‌کند.

امین ادامه داد: برخلاف آنچه که در گذشته در ذهن برخی از افراد نقش بسته که 13 نحس است و به طبیعت می‌روند که این نحوست را دفع کنند. مردم با شعور  و اشتیاق به دامن طبیعت می‌رفتند. ما چندین روز به شادی نشسته بودیم و تعطیلات داشتیم و تجدید قوا کرده و پایان جشن‌های نوروزی ما است.

او تصریح کرد: بنابراین جشن طبیعت دارای فواید و سودهای عملی و کاربردی است. ما خوشحالیم که فرهنگ ایران سنت‌هایی را از دیرباز ترویج و نهادینه کرده تمامی خیر و سود عمومی است. بنابراین خیر در نوع بشر باید نهادینه شود و به هر طریق و بهانه باید به شادی کوشیده  و به دیگران رخنه کرد.

امین افزود: در ایران سیزده به در بهانه‌ای برای شادی و نشاط است./ 3

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز