این واکسن ۹۶ درصد از ابتلا به کرونا محافظت می‌کند

۱۳۹۹/۱۲/۲۵ - ۲۲:۴۰:۵۹
کد خبر: ۱۱۵۲۵۶۹
این واکسن ۹۶ درصد از ابتلا به کرونا محافظت می‌کند
نتایج تازه‌ترین بررسی نشان می‌دهد، واکسن کووید ۱۹ نوواکس، به طور کلی ۹۶ درصد از ابتلا به ویروس کرونا محافظت می‌کند.

به گزارش برنا؛ نتایج تازه‌ترین بررسی نشان می‌دهد، واکسن کووید ۱۹ نوواکس، به طور کلی ۹۶ درصد از ابتلا به ویروس کرونا محافظت می‌کند.

کارشناسان دریافتند، میزان اثربخشی این واکسن در برابر نوع‌جهش یافته این ویروس در آفریقا ۵۵.۴ درصد و در برابر کرونای انگلیسی ۸۶.۳ درصد است.

استنلی اریک، مدیر عامل نوواکس می‌گوید: در مطالعه مرحله آخر که در انگلیس انجام شد، نشان داده شد که واکسن ۹۶ درصد در برابر سویه اصلی کووید ۱۹ و ۱۰۰ درصد در پیشگیری از بیماری شدید موثر است.

هنوز مشخص نیست که داده‌های منتشر شده توسط شرکت نوواکس برای سازمان غذا و داروی ایالات متحده به منظور اعطای مجوز استفاده اضطراری از واکسن این شرکت کافی است یا خیر؛  واکسن آزمایشی نوواکس ایمن است و ۹۶ درصد در جلوگیری از عفونت موثر است، اما اطلاعات آزمایش نشان می‌دهد میزان حافظت در برابر همه جهش‌هایی که برای ویروس کرونا رخ داده یکسان نیست.

طبق آمار رسمی تا ۳۰ ژانویه ۲۰۲۱ ( ۴۵ روز پیش) حدود ۹۵ میلیون دوز واکسن در سراسر دنیا به افراد تزریق شده‌است. فایزر، مدرنا و آسترازنکا پیش‌بینی کرده‌اند که تا پایان سال ۲۰۲۱ می‌توانند ۵/۳ میلیارد دوز واکسن تولید کنند.

نظر شما