رییس ستاد اجرایی فرمان امام:

تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا کلید خورد/ برنامه ریزی برای تولید ۲۰ میلیون دوز واکسن

۱۳۹۹/۱۲/۲۵ - ۰۹:۵۴:۱۴
کد خبر: ۱۱۵۲۵۹۴
تولید انبوه واکسن ایرانی کرونا کلید خورد/ برنامه ریزی برای تولید ۲۰ میلیون دوز واکسن
محمد مخبر گفت: در ستاد اجرایی همزمان با تولید آزمایشگاهی واکسن امکانات تولید انبوه در دو فاز فراهم شده است که فاز اول امروز افتتاح می‌شود که سه میلیون در ماه تولید خواهد شد.

 به گزارش برنا؛ محمد مخبر، رییس ستاد اجرایی فرمان امام در نشست خبری آغاز فاز دوم و سوم مطالعه بالینی واکسن کوو برکت گفت: بعد از انقلاب ما موفق شدیم گام بلند و در مواقعی غیر قابل تصوری را برداریم، یکی از اقدامات پایان مرحله تست واکسن ایرانی برکت است که به یمن تلاش وزارت بهداشت و اساتید متخصص و متبحر ایرانی بوده است.

او افزود:  فاز اول با موفقیت و کمترین عارضه پشت سر گذاشته شد انشاالله فاز دوم هم با موفقیت طی خواهد شد و فاز سه نیز با موفقیت سپری خواهد شد. کمک می‌کنیم فاز دو سه سریعتر پشت سر گذاشته شود.

مخبر عنوان کرد: خبر مهم دیگر موضوع تولید انبوه واکسن بود که بحث تولید آزمایشگاهی آن توسط سایر شرکت‌ها نیز پیگیری می‌شود و موضوع تولید انبوه واکسن نیز مد نظر است.

او افزود: در ستاد اجرایی همزمان با تولید آزمایشگاهی امکانات تولید انبوه در دو فاز فراهم شده است که فاز اول امروز افتتاح می‌شود که سه میلیون در ماه تولید شده  و تولید را از امروز شروع خواهیم کرد.

مخبر گفت: فاز دوم که ۱۲ الی ۱۳ میلیون تولید در ماه است قبل از پایان خرداد به پایان خواهد رسید و تا آخر بهار ستاد اجرایی ظرفیت ماهانه ۱۵ الی ۲۰ میلیون دوز را آغاز خواهد کرد.

به گفته رییس ستاد اجرایی فرمان امام، در تمام مراحل سختگیرانه آرین پروتکل‌ها را رعایت کردیم و ذره ای از استانداردهای بین‌المللی کوتاه نیامدیم و موفق شدیم واکسنی با کمترین عارضه تولید کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز