مدیر منطقه شش سازمان عملیات آتش‌نشانی تهران:

تمامی مواد محترقه به یک اندازه خطرناک هستند/ کودکان و نوجوانان آسیب‌پذیر‌ترین قشر جامعه/ برخی جوانان با ترقه‌ به ماشین‌های آتش‌نشانی آسیب وارد می کنند

۱۳۹۹/۱۲/۲۶ - ۰۵:۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۱۵۲۸۵۰
تمامی مواد محترقه به یک اندازه خطرناک هستند/ کودکان و نوجوانان آسیب‌پذیر‌ترین قشر جامعه/ برخی جوانان با ترقه‌ به ماشین‌های آتش‌نشانی آسیب وارد می کنند
مهدی حقی مدیر منطقه شش سازمان عملیات آتش‌نشانی تهران معتقد است: مردم گاهی تصور می‌کنند بعضی از این مواد محترقه کم‌خطر هستند و آن‌ها را در محل زندگی خود نگه می‌دارند اما این را باید بدانند که برای این مواد هیچ تقسیم‌بندی وجود ندارد و همه آن‌ها به یک اندازه می‌توانند آسیب‌زا و خطرناک باشند.

به گزارش برنا؛ مهدی حقی، مدیر منطقه شش سازمان عملیات آتش‌نشانی تهران در گفتگو با خبرنگار برنا درباره روزهای آخر سال و آخرین چهارشنبه سال گفت: صحبت از تجربیات و خاطرات روزهای پایانی سال و به ویژه آخرین چهارشنبه سال خاطراتی تلخ و ناراحت کننده هستند. استفاده از مواد محترقه و آتش‌گیر و یا حتی نگهداری آن‌ها در خانه خطرناک و ممکن است موجب آسیب‌های مالی و یا حتی جانی شوند. همچنین حمل این مواد در کیف و جیب‌های لباس نیز تهدید کننده است.

او افزود: کودکان و نوجوانان از قشر آسیب‌پذیر جامعه هستند و خطراتی که آن‌ها تهدید می‌کند نیز جدی نمی‌گیرند و متاسفانه بیشتر آسیب‌ها نیز در این قشر گزارش می‌شود.

مدیر منطقه شش سازمان عملیات آتش‌نشانی تهران تصریح کرد: مردم گاهی تصور می‌کنند بعضی از این مواد محترقه کم‌خطر هستند و آن‌ها را در محل زندگی خود نگه می‌دارند اما این را باید بدانند که برای این مواد هیچ تقسیم‌بندی وجود ندارد و همه آن‌ها به یک اندازه می‌توانند آسیب‌زا و خطرناک باشند. بعضی از این آسیب‌ها حتی منجر به مرگ نیز شده‌اند مانند حادثه‌ای که سال گذشته در خیابان نیروهوایی رخ داد و دو برادر به دلیل ترکیب دو ماده آتش‌زا روی پشت بام خانه باعث انفجار شدند. یکی از این دو برادر در محل حادثه جان خود را از دست داد و دیگری با جراحات جدی به بیمارستان منتقل شد.

حقی درباره معضلاتی که در این سال‌ها در محدوده خود درگیر آن‌ها بوده است، گفت: بخشی از محدوده تحت پوشش منطقه شش، محدوده مصلی تهران است که به دلیل محیط اداری که دارد در این روزها کمتر درگیر حریق می‌شود اما در بخش‌هایی از خیابان نظام آباد، میدان امام حسین، خیابان نیرو‌هوایی، خیابان صفا و فلکه اول تهرانپارس به سمت بلوار پروین و خاک سفید درگیری‌ها و چالش‌ها بیشتر است و حتی گاهی در این روزهای منتهی به چهارشنبه سوری بعضی جوانان با ترقه‌های خود به استقبال ماشین‌های آتش‌نشانی و همکاران آتش‌نشان می‌آیند و آسیب‌های زیادی را به ما وارد می‌کنند.

//انتهای پیام:2

نظر شما