وزیر آموزش و پرورش:

بسیاری از املاک و اموال آموزش و پرورش بدون سند است

۱۳۹۹/۱۲/۲۷ - ۱۳:۴۴:۱۲
کد خبر: ۱۱۵۳۹۶۶
بسیاری از املاک و اموال آموزش و پرورش بدون سند است
محسن حاجی گفت: این وزارتخانه بزرگترین دستگاه اجرایی کشور است و املاک و اموال زیادی دارد اما بسیاری از آنها فاقد سند است.

به گزارش برنا؛ محسن حاجی میرزایی روز چهارشنبه در آیین امضای تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش و معاونت حقوقی ریاست جمهوری افزود: بر همین اساس هم مصمم شده ایم به املاک وزارت آموزش و پرورش سرو سامان دهیم و در این زمینه هم گام هایی مهم با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و بنیاد مسکن برداشته شده است. 

او در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک حلول سال نو و به فال نیک گرفتن امضای این تفاهم نامه تاکید کرد: امضای تفاهم نامه بین دستگاه ها جزء راهبردی ترین اقدامات است 

حاجی میرزایی تاکید کرد: فرایند جزء شدن امور و تقسیم شدن مجموعه ها موجب بی خبری آنها از هم می شود و این موضوع موجب خواهد شد که هم افزایی ها کاهش یابد و تلاش ها به صورت موازی انجام شود و همکاری ها را با چالش روبرو می کند.

او تاکید کرد: یکی از اولویت های ما در آموزش و پرورش انعقاد تفاهم نامه ها با دستگاه های دیگر است و در این تفاهم نامه ها خیلی از اوقات لازم نیست که امکاناتی داده شود بلکه مهم این است که کارها پیش برود و در تعامل هوشمندانه بین دستگاه ها بر اساس اهداف تعیین شده باشد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی از اهداف بنده در این دوره از وزارت آموزش و پرورش گفت وگو با دستگاه های مختلف با اهداف مشترک برای کسب نتایج بهتر است و خوشبختانه امضای تفاهم نامه با معاونت حقوقی رییس جمهوری از جمله آثار و نتایج این گفت و گو ها است. 

حاجی میرزایی بیان کرد: مهم این است که هر دستگاه کاری که انجام می‌دهد در نسبت با دیگری لحاظ کند و در تقابل با هم به یک ترکیب هوشمندانه برسیم. 

او با اشاره به موضوعات مورد توافق در تفاهم نامه با معاونت حقوقی رییس جمهوری خاطرنشان کرد: حقوق شهروندی از حقوق مهم و جدی جوامع بسیار مهم است و ما با یک پنجم جامعه در شرایطی که بیشترین فراگیری را دارند در ارتباط هستیم و این قابلیت ممتازی است که می‌تواند درخدمت تحقق اهداف کشور قرار بگیرد. 

وزیر آموزش و پرورش افزود: حق حیات مهم است اما کیفیت حیات مهم تر و این کیفیت در گرو آموزش و یادگیری است زیرا به افراد مجال بروز و ظهور می‌دهد و هویت و شخصیت شکل می‌گیرد. 

حاجی میرزایی تاکید کرد :حق بر آموزش از اساسی ترین و حیاتی ترین حقوق در یک جامعه است و بزرگترین فرصت کشور در امر آموزش تحقق یافته است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نهاد تعلیم و تربیت عهده دار چنین ماموریت و مسئولیتی است  و معتقدم که قاعده مندی است که یادگیری را حاصل می‌کند و اگر چارچوب روشنی برای نوع عمل و اقدام نداشته باشیم یاد نخواهیم گرفت و نمی‌توانیم اشتباهات را اصلاح کنیم و به همین دلیل تاکید کردم که قاعده مندی درست و سنجیده ای ایجاد و اعمال شود. 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تنقیح قوانین تصریح کرد: شورای عالی آموزش و پرورش قدیمی ترین شورا در کشور است که موقعیت قانونی برجسته ای دارد و در این حوزه همراه با شورای عالی انقلاب فرهنگی شروع به تنقیح قوانین کرده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز