روابط عمومی دادگستری مازندران اعلام کرد:

رفع تصرف بیش ‌از ۱۵ هزار مترمربع از اراضی جنگلی نوشهر

۱۳۹۹/۱۲/۲۸ - ۱۳:۴۱:۴۴
کد خبر: ۱۱۵۴۴۴۱
رفع تصرف بیش ‌از ۱۵ هزار مترمربع از اراضی جنگلی نوشهر
دادگستری مازندران اعلام کرد که در راستای اجرای قاطعانه حکم دستگاه قضایی و جلوگیری از فعالیت یک کارگاه شن و ماسه، بیش از ۱۵ هزار متر مربع از اراضی البرز مرکزی در جاده ماشلک نوشهر رفع تصرف شد.

به گزارش برنا؛ روابط عمومی دادگستری مازندران اعلام کرد، با دستور دادستان نوشهر و با حضور یگان‌های محیط زیست، آخرین باقی مانده‌های شرکت شن و ماسه در جاده ماشلک در محدوده البرز مرکزی برچیده شد تا این پهنه جنگلی و زیستگاه طبیعی نفسی تازه کند.

این شرکت شن و ماسه سال‌ها علاه بر ایجاد مشکلات زیست محیطی، آسیب جدی به زیستگاه و جنگل بکر نوشهر وارد کرده بود که برای جلوگیری از برداشت بی رویه شن و ماسه و آسیب جدی به طبیعت منطقه، این حکم با توجه به مقاومت‌های بسیار زیاد اجرا شده است.

دادگستری مازندران با تاکید بر این که از جمله محورهای فعالیت دستگاه قضایی، صیانت از جنگل و منابع طبیعی و به طور کلی حفظ حقوق بیت المال است، اعلام کرد: امسال ۳۷۶ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان آزاد سازی شد و ۲۹۵ هکتار از زمین های کشاورزی که به صورت غیر قانونی تغییر کاربری یافته بود به حالت قبل بازگشت.

سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز پیش از این با ارائه گزارش ۹ ماهه اعلام کرده بود که ۲ هزار و ۴۰۵ مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در این استان از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه تخریب شد.

سال گذشته سه هزار و ۸۴۶ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در سطح  ۱۲۶ هکتار اراضی کشاورزی مازندران به وقوع پیوست که از این تعداد برای ۹۲۵ مورد با ۳۶ هکتار زمین در مراجع قضایی پرونده تشکیل شده بود.

استان مازندران ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۸۷ درصد ازاین مساحت را اراضی منابع طبیعی و مراتع تشکیل می دهند. حوزه منابع طبعی مازندران منطقه ساری حدود ۷۰ درصد از اراضی ملی و جنگل های استان را زیر پوشش مدیریتی خود دارد.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز