محدودیت ها و شرایط بازدید از کاخ گلستان در ایام نوروز اعلام شد

۱۴۰۰/۰۱/۰۴ - ۱۰:۳۷:۲۳
کد خبر: ۱۱۵۵۹۳۰
محدودیت ها و شرایط بازدید از کاخ گلستان در ایام نوروز اعلام شد
بر اساس اعمال محدودیت‌ها و شرایط جدید بازدید از کاخ گلستان در ایام نوروز، افراد باید قبل از حضور در کاخ نسبت به خرید اینترنتی بلیت در سانس‌های اعلام شده اقدام کنند.

به گزارش برنا؛ کاخ گلستان به عنوان یکی از کاخ موزه‌های قابل بازدید در تهران این روزها میزبان گردشگران و بازدیدکنندگان نوروزی است.

هر سال به جز عید سال ۹۹ این کاخ مملو از گردشگران و بازدیدکنندگانی بود که آمار بالای حضور آنها در هر یک از موزه‌های کاخ نگرانی‌هایی را برای دوست داران میراث فرهنگی و حفاظت از مجموعه به دنبال داشت اما اکنون برای بازدید از این کاخ محدودیت‌هایی اعمال شده است.

از آنجا که طرح خرید اینترنتی بلیت برای بازدید از کاخ اجرایی شده، بازدیدکنندگان می‌بایست قبل از حضور در کاخ، در سایت اعلام شده توسط وزارت میراث فرهنگی اقدام به خرید بلیت کنند.

پس از آن با توجه به محدودیت‌های زمانی و سانس‌های اختصاص یافته، ساعت بازدید مورد نظر خود را انتخاب کرده سپس در محوطه کاخ گلستان حضور پیدا کنند. بنابراین همانند سالهای گذشته نیست که هر زمان بازدیدکننده ای اراده کرده بتواند در کاخ حضور داشته باشد.

3726458

اکنون طبق جدول زمان بندی شده، افراد می‌توانند تنها در ۶ سانس هر روز از ساعت ۹ و نیم صبح تا ۱۷ و ۳۰ در مجموعه حضور داشته باشند.

در ۴ سانس ۵۰۰ نفر و در ۲ سانس دیگر هر کدام ۳۵۰ نفر ظرفیت برای بازدید وجود دارد.

بازدیدکنندگان برای بازدید از همه بخش‌های کاخ گلستان مبلغی در حدود ۴۶ هزار تومان می‌پردازند. همچنین راهنمای صوتی نیز با هزینه ۱۵ هزار تومان به آنها داده می‌شود.

ضمن اینکه به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و برای انجام پروتکل‌های بهداشتی هنگام بازدید محدودیت‌های دیگری نیز اعمال شده است از جمله اینکه در روزهای عید نوروز عکاسی و فیلمبرداری از مجموعه ممنوع است و هیچ بازدید عمومی همراه با تورلیدر نیز به دلیل جلوگیری از ازدحام انجام نمی‌گیرد.

با این وجود عکاسی از محوطه باز کاخ آزاده است همانطور که در محوطه باز کاخ نمایشگاه صنایع دستی و اجرای موسیقی زنده برپاست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز