چرا مدام بی حال و خواب آلود هستید؟

۱۴۰۰/۰۱/۰۴ - ۱۸:۴۰:۵۱
کد خبر: ۱۱۵۵۹۶۹
چرا مدام بی حال و خواب آلود هستید؟
افراد زیادی از احساس بی حالی و خواب آلودگی مداوم رنج می‌برند که این امر بر سلامتی آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

به گزارش برنا؛ بسیاری از مطالعات اخیر ثابت کرده است که بدن انسان برای لذت بردن از فعالیت و نشاط و جلوگیری از احساس خواب آلودگی و بی حالی در ساعات روشنایی روز، تقریباً به ۸ ساعت خواب در روز نیاز دارد و تأکید شده است که خوابی کمتر از این مقدار، سلامت انسان را تهدید می‌کند.

افراد زیادی از احساس بی حالی و خواب آلودگی مداوم رنج می‌برند که این امر بر سلامتی تأثیر می‌گذارد؛ به گونه‌ای که این بی حالی و خواب آلودگی منجر به عدم تمرکز و توجه و در نهایت باعث ضعف در حافظه کوتاه مدت می‌شود. ممکن است که یک فرد هنگام رانندگی نیز احساس خواب آلودگی کند که این حالت منجر به تصادفات و آسیب‌های جدی می‌شود.

دلایل بی حالی و خواب آلودگی مداوم

۱- فعالیت روزمره فرد ممکن است به احساس بی حالی و خواب آلودگی مداوم منجر شود، زیرا ساعات طولانی کار منجر به خستگی و استرس و درنتیجه باعث احساس بی حالی و خواب آلودگی مداوم می‌شود، اما از طریق سازگاری با سبک جدید زندگی، احتمالا این مشکل با گذشت زمان به پایان می‌رسد.

۲- افسردگی یکی از عواملی است که به دلیل تنش و اضطراب زیاد، احساس بی حالی و خواب آلودگی مداوم، کمبود انرژی و کاهش تلاش جسمی ایجاد می‌کند؛ همچنین افرادی که دارای مشکلات روحی هستند از خستگی و خواب آلودگی مداوم رنج می‌برند.

۳- برخی بیماری‌های مزمن مانند دیابت و بیماری‌هایی که باعث درد مزمن و سندرم خستگی مداوم می‌شوند، باعث احساس بی حالی و خواب آلودگی مداوم خواهند شد.

۴- احساس بی حالی و خواب آلودگی مداوم ممکن است در اثر مصرف برخی از دارو‌ها مانند دارو‌های آرامبخش، آنتی هیستامین و قرص‌های خواب آور رخ دهد؛ به همین خاطر است که همیشه روی جعبه یا هنگام مصرف هشدار داده شده است تا هنگام مصرف به هیچ وجه رانندگی نکنید و کاری را که به تمرکز بالا نیاز دارد، انجام ندهید.

۵- وقفه تنفسی خواب به دلیل بیدار شدن مکرر که در اثر انسداد نایژه‌های فوقانی و قطع تنفس در طول شب ایجاد می‌شود، یک اختلال خواب است که باعث بی حالی و خواب آلودگی مداوم می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز