کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر:

افزایش ارتفاع امواج خلیج فارس در ۲۴ ساعت آینده/ ترددهای دریایی ممنوع!

۱۴۰۰/۰۱/۰۶ - ۱۳:۳۰:۵۱
کد خبر: ۱۱۵۶۴۸۹
افزایش ارتفاع امواج خلیج فارس در ۲۴ ساعت آینده/ ترددهای دریایی ممنوع!
محمدرضا انصاری از افزایش ارتفاع امواج بین ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر در خلیج فارس در 24 ساعت آینده خبر داد.

به گزارش برنا؛ محمدرضا انصاری کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر روز جمعه هفتم فروردین‌ماه 1400 به رسانه‌ها اعلام کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از بعدازظهر شنبه تا سه‌شنبه به تدریج به سبب وزش بادهای بسیار شدید شمال غربی بر روی خلیج فارس و سواحل استان بوشهر، دریا به تناوب طوفانی می‌شود.

او بیان کرد: همچنین احتمال وقوع گردوخاک و کاهش دید در برخی مناطق استان، مناطق همجوار و انتقال آن بر روی دریا وجود دارد.

انصاری با اشاره به  اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل در این مدت تاکید کرد: شنبه تا سه‌شنبه باید از ترددهای دریایی غیر ضروری به ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

او گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر تا پیش از ظهر فردا، صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد و در برخی مناطق باد و گردوخاک خواهد بود.

انصاری عنوان کرد: در این مدت جهت وزش باد  بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در برخی ساعت‌ها از وقت امروز تا تا اوایل شب گاهی به ۴۸ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

او افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر و از اوایل شب ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر و از صبح فردا در سواحل مرکزی و شمالی به تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر خواهد بود.

انصاری ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای اهرم و خورموج با ۳۸ و بندرامام حسن با ۱۷ درجه سانتی‌گراد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان دما را داشتند.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز