مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد:

هشدار نارنجی برای خراسان رضوی/ احتمال وقوع سیلاب

۱۴۰۰/۰۱/۰۶ - ۱۹:۳۰:۵۳
کد خبر: ۱۱۵۶۵۶۹
هشدار نارنجی برای خراسان رضوی/ احتمال وقوع سیلاب
سازمان هواشناسی استان خراسان رضوی از تداوم وزش باد و کاهش دما و همچنین احتمال وقوع سیلاب بر اثر بارش‌های رگباری در این استان خبر داد.

به گزارش برنا؛ مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی روز جمعه با صدور اطلاعیه ای نسبت به احتمال وقوع سیلاب بر اثر بارش‌های رگباری همراه با تداوم وزش باد شدید و کاهش دما در این استان، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی استان خراسان رضوی، فعالیت سامانه ناپایدار جوی به تناوب تا دوشنبه هفته آینده در این استان ادامه دارد که پیامد این سامانه وزش باد شدید تا خیلی شدید توام با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش میدان دید همراه با بروز خسارت است.

در این مدت وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق با احتمال آبگرفتگی و رواناب به‌ویژه در مناطق شمالی استان پیش‌بینی شده است.

از یکشنبه شب هفته آینده نیز در نواحی سردسیر و کوهستانی خراسان رضوی بارش‌های پراکنده باران و برف همراه با تشکیل مه و کاهش دید و احتمال کولاک برف در جاده‌های کوهستانی رخ خواهد داد.

این اطلاعیه همچنین از کاهش ۱۰ تا ۱۲ درجه‌ای دمای هوا در استان خراسان رضوی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته پیش‌رو خبر داده است.

سازمان هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه به فراهم کردن تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از وزش باد شدید از جمله افزایش استحکام سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و احتیاط در جاده‌های کوهستانی و عدم صعود به ارتفاعات تاکید کرده است.​

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز