راه‌هایی برای بهبود سلامتی در یک دقیقه

۱۴۰۰/۰۱/۰۶ - ۲۲:۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۱۵۶۵۸۹
راه‌هایی برای بهبود سلامتی در یک دقیقه
همیشه لازم نیست برای بهبود سلامتی راهکارهای پیچیده را دنبال کنید با درست انجام دادن ساده‌ترین کارها برای سلامتی خود تلاش کنید.

به گزارش برنا؛ برای بهبود سلامتی نیازی نیست که ساعت‌ها زمان صرف کنید یا قاعده و اسلوب عجیب و غریبی را دنبال کنید. شما می‌توانید در یک دقیقه هم سلامتی‌تان را بهبود بدهید. کافیست موارد قید شده در این نوشتار را به طور منظم و با اختصاص یک دقیقه زمان دنبال کنید.

 
۱. نخ دندان را به درستی استفاده کنید
 
با تمرین می‌توانید در زمان کمتر از یک دقیقه نخ دندان بکشید. کناره‌های دندان جایی است که غذا و باکتری جمع می‌شود و مشکلات زیادی برای دهان و دندان ایجاد می‌کند. بنابراین استفاده از نخ دندان را برای بهبود سلامت دهان و دندان دست کم نگیرید.
 
۲. به مدت حداقل ۳۰ ثانیه دهانشویه استفاده کنید
 
شستشوی دهان با دهانشویه به مدت حداقل ۳۰ ثانیه باعث می‌شود تا تمام دندان‌های شما در معرض خاصیت ضد باکتری مواد قرار بگیرند.
 
۳. صبحتان را با نوشیدن آب شروع کنید
 
به دلیل چند ساعت خواب در طول شب بدن‌تان دهیدراته شده‌است، بنابراین بهتر است آب بنوشید، زیرا نوشیدن آب قبل از چای یا قهوه، مغز، روده‌ها و کلیه‌های‌تان را خیلی بهتر بیدار می‌کند.
 
۴. وسط غذا کمی مکث کنید
 
قبل از شروع خوردن یک لحظه وقت بگذارید و غذای‌تان را به دو قسمت تقسیم کنید. وقتی یک قسمت را تمام کردید و به خط وسط رسیدید، کمی مکث کنید و سطح گرسنگی‌تان را بسنجید. به علاوه، هرگز به میزانی که کاملا سیر شوید، غذا نخورید.
 
۵. کربوهیدرات‌ها را سالم‌تر کنید
 
یک نکته مهم برای بهبود سلامتی هنگام خوردن غذاهای غنی از کربوهیدرات، مانند نان، ماکارونی یا سیب زمینی، این است که ابتدا مقداری روغن زیتون یا سرکه روی‌شان بپاشید. چربی و اسید به طور قابل‌توجهی از شاخص گلیسمی کربوهیدرات‌ها ‌می‌کاهد. به عبارت دیگر، این کار کمک می‌کند تا قند خون‌تان کاملاً یکنواخت باشد و انرژی‌تان را حفظ کنید.
 
۶. چای سبز بنوشید
 
برای بسیاری از انواع چای سبز، فقط یک دقیقه دم کردن کافی است تا از خواص‌شان برای بهبود سلامتی برخوردار شوید. در واقع، بر اساس مطالعه جدیدی در مجله کاردیولوژی پیشگیرانه اروپا، حداقل سه بار در هفته نوشیدن چای سبز با احتمال ۲۵ درصدی کاهش بیماری قلبی و سکته مغزی مرتبط است.
 
۷. یک بسته سبزیجات آماده کنید
 
هر روز صبح یا شب قبل، فقط یک دقیقه وقت بگذارید و کمی میوه یا سبزیجات برای میان وعده خود آماده کنید. این یک روش آسان برای افزایش دریافت فیبر، ویتامین، مواد معدنی و مواد ضد التهابی است و به بهبود هضم غذا، حمایت از سلامت پوست و پایدار نگه داشتن قند خون و کمک می‌کند.
 
۸. متناسب‌تر شوید
 
روی یک صندلی بدون دسته بنشینید، پشت‌تان را صاف نگه دارید و پاها را روی زمین قرار دهید. سپس بایستید. سپس بنشینید. این نشست و برخاست را به هر سرعتی که می‌توانید ۱۰ بار تکرار کنید. در یک مطالعه، معلوم شد خطر مرگ زودرس در افراد میانسالی که برای انجام این کار بیش از ۲۶ ثانیه زمان صرف کردند یا نمی‌توانستند کار را تمام کنند، بالاتر است.
 
۹. استخوان‌ها را محکم‌تر کنید
 
بر اساس تحقیقات انجام‌شده در مجله بین‌المللی اپیدمیولوژی، حداقل یک دقیقه در روز دویدن با ۴٪ سلامت استخوان بهتر همراه است (در مقایسه با دویدن کمتر از یک دقیقه).
 
۱۰. روی پله‌ها بدوید
 
یک تحقیق در سال ۲۰۱۹ می‌گوید، صعود تند ۶۰ قدم در ۲۰ ثانیه سه بار در روز، سه روز در هفته و به مدت شش هفته، باعث بهبود سلامتی قلب می‌شود.
نظر شما