لاغری تضمینی با قهوه

۱۴۰۰/۰۱/۰۷ - ۱۹:۳۱:۰۶
کد خبر: ۱۱۵۶۷۴۱
لاغری تضمینی با قهوه
پژوهشگران حدس می زنند احتمالا کافئین دمای بدن را افزایش می دهد و با ایجاد شرایط چربی سوزی تعداد کالری هایی را که می سوزانید افزایش پیدا می کند.

به گزارش برنا؛ محققان دانشگاه گرانادا در اسپانیا دریافتند که مصرف ۳ میلی گرم کافئین  تقریباً معادل اسپرسوی تلخ می تواند فرایند  اکسیداسیون یا  سوزاندن چربی در هنگام ورزش را افزایش دهد. پژوهشگران در این مطالعات با بررسی شرایط فیزیکی پانزده مرد، دریافتند که اثرات مصرف قهوه در چربی سوزی برای ساعات بعد از ظهر نسبت به صبح بیشتر است.

فرانسیسکو خوزه آمارو گاتی، سرپرست این تیم مطالعاتی درمورد موضوع فوق گفت: توصیه برای ورزش با معده خالی در ساعات صبح برای افزایش اکسیداسیون و چربی سوزی امری عادی است. به گزارش سیناپرس، با این حال ، این توصیه ممکن است فاقد مبنای علمی باشد ، زیرا مشخص نیست که این افزایش سوخت و ساز به دلیل ورزش در صبح است یا به دلیل بی غذا ماندن بدن برای مدت زمان طولانی؟

در این مطالعه ، شرکت کنندگان یک آزمایش ورزشی را به مدت چهار هفته انجام دادند. پس از استاندارد سازی سایر فاکتورها مانند زمان گذشته از آخرین وعده غذایی یا فعالیت بدنی ، آنها ۳ میلی گرم کافئین یا دارو نما در ساعات ۸ صبح و ۵ بعد از ظهر قبل از انجام فعالیت ورزشی دریافت کردند. سپس میزان اکسیداسیون و چربی سوزی آن ها بر این اساس اندازه گیری شد.

 نتایج این تحقیق نشان داد که مصرف کافئین برای مدت ۳۰ دقیقه قبل از انجام فعالیت های هوازی ، حداکثر اکسیداسیون و چربی سوزی را در طول ورزش بدون توجه به زمان روز افزایش می دهد. اما این اثر در ساعات بعد از ظهر نسبت به صبح قویتر بود و به هر کسی که برای لاغری تلاش می کند، توصیه می شود این کار را در ساعات عصر انجام دهد.

گفتنی است تحقیقات قبلی ، مصرف کافئین را با بهبود استقامت و هوشیاری مرتبط دانسته و این تکنیک معمولاً توسط ورزشکاران و پرسنل نظامی مورد استفاده قرار می گیرد.

پژوهشگران حدس می زنند احتمالا کافئین دمای بدن را افزایش می دهد و با ایجاد شرایط چربی سوزی تعداد کالری هایی را که می سوزانید افزایش پیدا می کند.

کافئین همچنین می تواند آدرنالین تولید کرده و فرایندی به نام لیپولیز را تحریک کند. طی این فرایند، بافت چربی به اسیدهای چرب تبدیل می شود  که بدن می تواند از آنها به عنوان منبع انرژی استفاده کند.

نظر شما