دبیر طرح سلامت نوروزی:

بیش از ۲ هزار واحد متخلف پلمپ شد/ انجام بیش از ۸۸۹ هزار تست کرونا در سراسر کشور

۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۱۰:۳۸:۲۳
کد خبر: ۱۱۵۷۷۱۴
بیش از ۲ هزار واحد متخلف پلمپ شد/ انجام بیش از ۸۸۹ هزار تست کرونا در سراسر کشور
مجتبی خالدی از پلمپ ۲۸۵۷ واحد متخلف از ابتدای طرح سلامت نوروزی و انجام بیش از ۸۶ هزار تست کرونا در نواحی مرزی خبر داد.

به گزارش برنا؛ مجتبی خالدی دبیر طرح سلامت نوروزی با اشاره به بازرسی‌های انجام گرفته در طرح سلامت نوروزی گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا به این لحظه تعداد ۴۵۳۲۴۰ بازرسی در  سراسر کشور انجام گرفته است که ۲۸۵۷ واحد متخلف تا به امروز پلمپ شده است.

او ادامه داد: در طرح سلامت نوروزی ۴۰۴ هزار و  ۸۶۱  کیلو گرم مواد غذایی فاسد معدوم و ۱۴ هزار و ۶۸۷ واحد  متخلف به مراجع قضایی ارجاع داده شده است. 

خالدی بیان کرد: در حال حاضر از ۵ هزار و ۹۶۴ اماکن اقامتی بازرسی و از  ۴۱۶۵ پایانه مسافرتی بازدید به عمل آمده است. تا به امروز ۹۷ هزار و ۸۷۶ واحد امکان عمومی بازرسی شده‌است.

دبیر طرح سلامت نوروزی با اشاره به آخرین آمار مراقبتی و بهداشتی در نوروز امسال گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا به امروز ۲۵۵ هزار و ۳۳۰ نفر در نواحی مرز ها مورد پایش قرار گرفته‌اند. در نواحی مرزی کشور تعداد ۸۶ هزار و ۶۹۷ تست کرونا، ۲۰۲ تست مالاریا، ۱۷۹ تست التور انجام شده است.

او ادامه داد: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا به امروز ۵۶۲ هزار و ۴۹۳ تست پی سی آر، ۱۸۲ هزار و ۱۵۱ رپید تست از افراد مشکوک گرفته شده است و ۲۸۸ هزار و۵۵۳ نفر در این مدت رهگیری شده است.

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به آخرین مراجعات مردم به اورژانس در طرح سلامت نوروزی عنوان کرد: از  ابتدای طرح سلامت نوروزی تا به امروز تعداد ۱۵۵۷۰۸۶ نفر به اورژانس پیش بیمارستانی سراسر کشور مراجعه کرده‌اند از این تعداد ۱۲۲۴۵۸۱نفر به صورت سرپایی درمان و ۳۳۲۵۰۵نفر بستری شده‌اند. 

او ادامه داد: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا به امروز تعداد ۲۲۴۲۱ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شده‌اند و۳۵۱۵۶ عمل جراحی اورژانسی و ۷۲۱۲۶ عمل جراحی اکتیو در سراسر کشور انجام گرفته است. 

خالدی گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا به امروز بیماران تنفسی، ترومایی، قلبی، گوارشی و سکته مغزی به ترتیب بیشترین مراجعات را به مراکز درمانی داشته‌اند.

سخنگوی اورژانس کشور بیان کرد: تا به این لحظه ۳۱۴۲۱۴ بار مراقبت بهداشتی در مرزهای مختلف کشور انجام گرفته شده و ۱۰۲۵۶۰ تست کرونا از افراد مشکوک گرفته شده است. 

او بیان کرد: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا به امروز ۸۸۹۰۱۰ تست پی سی آر. و ۲۴۱۹۵۳ تست رپید از افراد مشکوک در سراسر کشور گرفته شده‌است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز