سازمان هواشناسی هشدار داد:

شروع بارندگی‌ها از امروز در کشور/ طغیان رودخانه‌ها در برخی استان‌ها

۱۴۰۰/۰۱/۱۱ - ۰۹:۰۳:۱۶
کد خبر: ۱۱۵۸۰۱۶
شروع بارندگی‌ها از امروز در کشور/ طغیان رودخانه‌ها در برخی استان‌ها
سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران و برف طی امروز تا هفته آینده نسبت به طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیلاب طی امروز و فردا در برخی استان‌ها هشدار داد.

به گزارش برنا؛ بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی امروز و فردا با فعالیت سامانه بارشی روی کشور در برخی نقاط استان های لرستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، سمنان، جنوب استان اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی، در سواحل خزر بارش پراکنده و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

روز جمعه در ارتفاعات و دامنه های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی و شنبه هفته آینده در شمال غرب سواحل دریای خزر ارتفاعات البرز خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش بیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز و فردا در جنوب غرب کشور احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد و طی روزهای پنجشنبه و جمعه وزش باد گرم جنوبی در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل باعث افزایش دما می شود.

روزهای جمعه و شنبه افزایش دما در شمال شرق پیش بینی شده است. همچنین شنبه هفته آینده به تدریج با نفوذ جریانات شمالی کاهش دما در استان های ساحلی دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی روی می دهد.

سازمان هواشناسی همچنین طی اطلاعیه‌ای به شرح زیر نسبت به طغیان رودخانه‌ها و وقوع سیلاب طی امروز و فردا در برخی استان‌ها هشدار داد؛

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

 زمان شروع: چهارشنبه 1400/01/11

زمان پایان: پنج‌شنبه 1400/01/12

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید

موقت منطقه اثر:

چهارشنبه 1400/01/11 : لرستان، نیمه شمالی ایلام، نیمه شمالی زنجان، جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، شمال و غرب کردستان، دامنه و ارتفاعات استانهای تهران، البرز، قزوین، همدان، ارتفاعات شمال خوزستان.

پنجشنبه 1400/01/12: زنجان، لرستان، دامنه و ارتفاعات استانهای خوزستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه، کردستان، قزوین، البرز، تهران و سمنان.

اثر مخاطره: احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل ها، لغزندگی جاده ها توصیه: عدم توقف و اتراق در حاشیه رودخانه ها به ویژه رودخانه های فصلی، احتیاط در صعود به ارتفاعات، عدم کوچ عشایر.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز