ساخت دستگاه تشخیص انواع کرونا در چند دقیقه

۱۴۰۰/۰۱/۱۳ - ۲۰:۴۲:۰۳
کد خبر: ۱۱۵۸۸۶۳
ساخت دستگاه تشخیص انواع کرونا در چند دقیقه
محققان موفق به توسعه دستگاهی کوچک به نام «NIRVANA» شدند که می‌تواند آزمایش غربالگری ویروس کرونا، آنفلوانزا و سایر ویروس‌ها را در عرض چند دقیقه انجام دهد. این روش غربالگری نیازی به زیرساخت‌های گران قیمت نداشته و کارایی دو یا سه آزمایش غربالگری را به صورت همزمان دارد.

به گزارش برنا؛ آزمایشگاه قابل حمل و کوچک NIRVANA به راحتی می‌تواند ویروس کرونا را از آنفولانزا تشخیص دهد و اطلاعات ارزشمندی در مورد انواع جهش یافته ویروس کرونا در حین تست ارائه می‌دهد. «خوان کارلوس ایزپیسوا بلمونته»، استاد آزمایشگاه Salk Gene Expression در مورد این روش غربالگری گفته:

    «این روش تشخیص و غربالگری نیازی به زیرساخت‌های گران قیمت ندارد و می‌تواند کاری را انجام دهد که در شرایط عادی نیاز به دو یا سه آزمون مختلف دارد.»

در سراسر جهان بیش از ۱۰۰ میلیون نفر به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و میلیون‌ها نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. آزمایش‌های غربالگری به توقف چرخه همه‌گیری کمک می‌کند. یکی از روش‌های استاندارد برای غربالگری ویروس کرونا، نمونه‌برداری از بینی بیمار است. تست‌ PCR یکی از روش‌هایی است که طی یکسال گذشته برای غربالگری بیماران مبتلا به کرونا در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

از سال گذشته بررسی روش‌های سریع‌تر، ارزان‌تر و ساده‌تر تشخیص کووید-۱۹ مورد توجه متخصصان قرار گرفته. محققان ادعا می‌کنند که این دستگاه کوچک می‌تواند ۹۶ نمونه را به طور همزمان غربالگری کند. بعد از ۱۵ دقیقه دستگاه کوچک نتایج را ارائه می‌دهد و طی ۳ ساعت نتیجه همه ۹۶ نمونه مشخص خواهد شد.

محققان می‌گویند با توجه به اندازه کوچک و قابل حمل بودن NIRVANA، می‌توان از آن برای تشخیص سریع ویروس در مدارس، فرودگاه‌ها یا بنادر استفاده کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز