معاون وزیر کشور:

همه جوانان ۱۶ فروردین برای ثبت نام انتخابات شورای روستاها بیایند/ مردم از مدیران قدیمی خسته شدند

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۱۳:۲۵:۲۵
کد خبر: ۱۱۵۹۲۳۷
همه جوانان ۱۶ فروردین برای ثبت نام انتخابات شورای روستاها بیایند/ مردم از مدیران قدیمی خسته شدند
مهدی جمالی نژاد گفت: 16 فروردین زمان ثبت نام شورای روستاهاست بنابراین درخواست دارم حتما جوانان بیایند و ثبت نام کنند چرا که بستر بسیار خوبی برای حضور آنان فراهم شده است.

به گزارش برنا؛ مهدی جمالی نژاد، معاون وزیر کشور در برنامه جشنواره ملی طرح ها و ایده های جوانان برای شهری بهتر که در کتابخانه ملی برگزار شد، گفت: امسال سال ویژه ای است چون انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را در پیش داریم و بستر بسیار خوبی برای حضور جوانان در آینده خواهیم داشت تا ایده های خلاقانه به منصه ظهور برسد.

او افزود: 20 اسفندماه ثبت نام داوطلبان شورای شهر را داشتیم و 16 فروردین ثبت نام شورای روستاهاست که همینجا درخواست دارم حتما جوانان ثبت نام کنند چرا که بستر بسیار خوبی برای حضور آنان است و بستر فوق العاده ای آماده شده است.

جمالی نژاد تصریح کرد: شورای عالی استان‌ها شورای بسیار مهمی است که  در فرودست آن شورای استانی، شهرستانی و روستایی حضور دارد که می‌توانند زمینه ای برای حضور جوانان باشند اما متاسفانه حضور جوانان در این عرصه ها کمرنگ است.

معاون وزیر کشور گفت: 38 هزار روستا در کشور داریم که شورا و دهیار دارند این نشان می‌دهد چقدر ظرفیت برای حضور جوانان وجود دارد تا قابلیت های خود را نشان دهند درواقع در تمام ارکان های حکمرانی می‌توانند حضور داشته باشند و تجربه های خوبی را پشت سر بگذارند.

جمالی نژاد گفت: می‌گویند چرا حضور جوانان کمرنگ است؟ چرا طرح مدیریت واحد شهری اجرا نمی‌شود؟ جواب این است که دستگاه ها اجرایی مقاومت می‌کنند و از طرفی بستر آن در شهرداری ها فراهم نیست اما توصیه من این است که جوانان رغبت کنند و گام های اولیه کوچک بردارند تا به مرور زمان در سطح بالا مشغول به کار شوند.

او افزود: سال های گذشته شهر سالم شعار سازمان شهرداری ها و دهیاری ها بود یعنی شهروند سالم باعث می شود شهر سالم و بهتر باشد اما این روزها شعار شهر دانش‌محور و خلاق است که ریشه توسعه آن خلاقیت و نوآوری است.

معاون وزیر کشور عنوان کرد: اگر واقعا شهر مدیران خلاق و پرتحرک داشته باشد یقینا گام های خوبی برمی‌دارد اما متاسفانه کم کاری کردیم که به اعتقاد من این جشنواره تاثیر خوبی دارد.

جمالی نژاد گفت: امسال شروع شوراهای جدید است و این فضا برای جوانان باز است که خودی نشان دهند. 126 هزار عضو شورای شهر داریم که همه آنها می‌توانند از میان جوانان باشند و مردم آنها را انتخاب کنند چون دیگر مردم از مدیران قدیمی خسته شدند و دوست دارند توسط جوانان خلاق شهرشان اداره شود.

او بیان کرد: جوانان ما سرشار از استعداد و ایده هستند برای مثال وقتی برنامه عصر جدید را می‌بینیم حیرت زده میشوم که بچه های ما چه قابلیت هایی دارند که شناخته شده نبوده و ما آنها را ندیدیم. الان در هرجایی که نگاه کنید جوانان هستند که باعث شدند کاری موفق شود مثل انرژی هسته ای،  نانوتکنولوژی، رویان و... که با حضور جوانان موفق شدند.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز