اهدای خون برای چه کسانی مفید است؟

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۱۹:۱۹:۰۲
کد خبر: ۱۱۵۹۳۵۹
اهدای خون برای چه کسانی مفید است؟
مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: چند سالی است که ما دیگر وارد این بحث که اهدای خون برای شما خوب است و موجب بهبود غلظت خون می‌شود و یا از سکته قلبی جلوگیری می‌کند و بیایید خون بدهید، نمی‌شویم و داوطلبانه بودن و خداپسندانه بودن امر اهدای خون برای ما مهم است.

به گزارش برنا؛ محمدرضا مهدی‌زاده، مدیرکل انتقال خون استان تهران در پاسخ به این سوال که اهدای خون برای چه افرادی مفید است؟ گفت: چند سالی است که ما دیگر وارد این بحث که اهدای خون برای شما خوب است و موجب بهبود غلظت خون می‌شود و یا از سکته قلبی جلوگیری می‌کند و بیایید خون بدهید، نمی‌شویم.

او ضمن اشاره به اینکه داوطلبانه بودن و خداپسندانه بودن امر اهدای خون برای ما مهم است، ادامه داد: آنچه مد نظر ما است، این است که اهداکننده سوالات ما را به دقت و به درستی پاسخ دهد و نیتش خیرخواهانه و هدفش کمک به بیمار و نجات جان ۳ انسان دیگر باشد.

مدیرکل انتقال خون استان تهران افزود: افرادی که از سلامت کافی برخوردار هستند، دچار بیماری خاصی نیستند، داروی خاصی مصرف نمی‌کنند، سنشان بین ۱۸ تا ۶۰ و وزنشان بالای ۵۰ کیلوگرم است، شرایط اهدای خون را دارند.

او ضمن اشاره ما برای اهدای خون غربالگری سختگیرانه انجام می‌دهیم، اظهار کرد: فردی که می‌خواهد خون دهد توسط پزشک ما که یک پزشک کاملا آموزش دیده است، غربالگری می‌شود و فشار خون و دمای بدن او گرفته می‌شود.

مهدی زاده بیان کرد: همچنین از فرد اهداکننده سوالاتی پرسیده می‌شود و از او شرح حال گرفته می‌شود و در این شرح حال از سابقه گذشته بیمار هم سوال می‌شود که آیا دچار بیماری بوده و یا دارویی مصرف می‌کرده است و همه این عوامل مدنظر قرار می‌گیرد تا هم خون سالمی اهدا شود و هم برای اهداکننده مشکلی پیش نیاد.

نظر شما