رئیس پلیس راهور ناجا:

ورود پلاک‌های غیر بومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است/پرونده شکایت پلیس راهور از عنابستانی تا چند روز آینده به دادگاه می‌رود/ استفاده از پهپادها در جاده‌ها برای ثبت تخلف و تصادفات

۱۴۰۰/۰۱/۱۶ - ۱۱:۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۱۶۰۲۲۶
ورود پلاک‌های غیر بومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است/پرونده شکایت پلیس راهور از عنابستانی تا چند روز آینده به دادگاه می‌رود/ استفاده از پهپادها در جاده‌ها برای ثبت تخلف و تصادفات
سردار کمال هادیانفر گفت: با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا ورود خودروهای غیربومی به ۲۲۷ شهر قرمز و نارنجی ممنوع شد.

به گزارش برنا؛ سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا در نشست خبری جمع‌بندی اقدامات نوروزی و ارائه عملکرد ماموریت نوروز ۱۴۰۰ گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی در کنار نیروهای انتظامی وظایفی دارد که در فصل ها و برنامه های مختلف آن ها را اجرا می‌کند و نوروز ۱۴۰۰ نیز از زمان‌هایی بود که پلیس راهور برای آن آمادگی لازم را داشت و پلیس به ۳۶ میلیون نفر خدمات ارائه داد و ۳۰ دستگاه در این حوزه نقش دارند که پلیس راهور نقش ۱۹ درصدی دارد.

او افزود: از مردم تشکر می کنم که در راه‌ها و شهرهای کشور با نیروهای انتظامی همکاری می کنند و پلیس نیز در پی تسهیل دغدغه های مردم است.

سردار هادیانفر ادامه داد: با همکاری همه دستگاه‌ها و مسئولان ۷۶ هزار نفر قرارگاه‌های نوروزی با استفاده از گشت های زمینی و هوایی نوروز را بدون هیچ حادثه سنگینی پشت سر گذاشتیم با اینکه امسال شرایط متفاوت بود و پیش بینی پلیس افزایش ترددها را می‌کرد که ۸۹ درصد افزایش ترددها را در ۱۳ روز نوروز شاهد بودیم.

او افزود: امسال شاهد ۴۴۰ میلیون تردد در کشور بودیم که مردم نهایت رعایت را داشتنداما نسبت به نوروز ۹۸، ۱۶ درصد کاهش داشتیم اما نسبت به ۹۹ ، ۸۹ درصد افزایش داشتیم.

رئیس پلیس راهور بیان کرد: متاسفانه تصادفات در روزهای نوروز یعنی از ۲۷ اسفند تا ۱۳ فروردین نسبت به سال ۹۹ روندی افزایشی ۴۲ درصدی داشت اما نسبت به سال ۹۸ ، ۴۹ درصد کاهش در حوادث داشتیم. بیشتر حوادث فوتی، جرحی و خسارتی بود که ۲۶ درصد فقط سهم حوادث فوتی بودند و بیشتر این حوادث بر اثر خستگی و خواب‌آلودگی رخ داد.

او ادامه داد: در ابتدا ۹ شهر قرمز داشتیم و ۳۱ شهر نارنجی که این روند تا پایان نوروز افزایش داشتند که تا روز ۱۳ فروردین ۱۰۰ درصد افزایش تردد داشتیم و طبق آخرین آمار ها در حال حاضر ۲۲۷ شهر در وضعیت قرمز  و نارنجی هستند.

سردار هادیانفر عنوان کرد: ورود پلاک‌های غیر بومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و کماکان تمام شهرهای قرمز و نارنجی مشمول محدودیت های شبانه کرونایی می‌شوند.

او افزود: در سال ۹۹ بیش از ۳۶ میلیون خدمت به مردم ارائه دادیم که بر اساس آخرین نظرسنجی ها باعث افزایش رضایتمندی شهروندان از پلیس راهنمایی و رانندگی بوده است و در ۲۲ موضوعی که پلیس راهور به آن ورود می کند رضایت شهروندان وجود دارد و میزان شکایت ها کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور گفت: ۲۶۰ درصد افزایش تردد موتورسیکلت داریم و همچنین ۲۰۹ درصد دارندگان گواهینامه افزایش داشته‌اند و ۳۰۲ درصد تعداد خودروها افزایش داشته‌اند. ۵ میلیارد تردد در جاده‌های کشور داریم که نسبت به سال‌های گذشته رشد داشته است.

سردار هادیانفر ادامه داد: با استفاده از گشت ها و دوربین های ثبت تخلفات و استفاده از فناوری جدید استفاده از پهبادها بر جاده‌ها تسلط کافی را داشتیم که فقط در محور تهران - خراسان رضوی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ جریمه از طریق پهبادها دریافت کردیم و با استفاده از پهبادها علت توقف‌ها را متوجه می‌شدیم و خدمات لازم به مردم ارائه شد.

او افزود: از سفرهایی که اتفاق می‌افتد ۱۱ درصد سهم وسایل نقلیه عمومی هستند و ۶۹ درصد وسایل نقلیه شخصی و ۱۲ درصد سهم متعلق به موتورسیکلت ها است.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: برای برخی رانندگان موتورسیکلت ها که متخلف بودند بسیار کاهشی و تسهیل کننده عمل کردیم اما گله‌مندیم که آن‌ها قوانین را رعایت نمی‌کنند و به عنوان مثال از خط ویژه بی ار تی استفاده می‌کند. اگر این افراد تصادف کند ۱۰۰ درصد مقصر است و این رانندگان بدانند ما به شکل جدی برخورد می‌کنیم.

او افزود: در طرح کرونایی پلیس در چهار مرحله محدودیت های کرونایی اعمال کردیم ۸۳ درصد در جانباختگان و ۵۴ درصد در مبتلایان به کرونا کاهش ایجاد کردیم که به تایید وزارت بهداشت نیز این آمار رسیده است. ما از ابتدا تا انتها در کنار ستاد مقابله با کرونا هستیم.

سردار هادیانفر ادامه داد: ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار فقره اعمال قانون داشته‌ایم از ابتدا تا امروز در حوزه ترددهای غیر مجاز در شهرهای نارنجی و قرمز و ترددهای شبانه که ۵۵ درصد آن مربوط به ترددهای شبانه است. با به کارگیری ۸ هزار نیرو با تمام توان ۳۰ درصد پلیس راهور در اختیار طرح‌های کرونا است.

او افزود: برای تمامی متخلفان در دو مرحله پیامک ارسال شده است که معمولا بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت است.

رئیس پلیس راهور گفت: در سال گذشته ۱۰۹ میلیون فقره جریمه اعمال کردیم که برای بیش از ۷۰ میلیون نفر پیامک ارسال شده است و ۵۸ هزار میلیارد ریال میزان این جرایم در سال ۹۹ بوده است که تا روز گذشته ۴ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان وصول شده که تقریبا ۷۸ درصد آن است.

او افزود: در بحث تصادفات پلیس مسئول تصادفات نیست و اساس مقصر بودن فرد در تصادف خود فرد است و ۹۲ درصد عامل انسانی در این اتفاقات دخیل است ۳۰ درصد هم  خودرو در حوزه تصادفات نقش دارد همچنین ۵۱ درصد افراد جان‌باخته در همان دقایق اولیه تصادف جان خود را از دست می‌دهند، ۶ درصد در زمان انتقال به بیمارستان و ۴۶ درصد در تروما و بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

او ادامه داد: در ۲۵۱ نقطه خاص از ۳ هزار و ۲۰۰ نقطه که تصادفات در آن‌ها رخ می‌دهند ۶۰ درصد  کاهش تصادف داشته‌ایم. همچنین تعداد مصدومان از ۳۴۷ هزار نفر به ۲۷۸ هزار نفر کاهش داشته‌ است و بیش از ۱ میلیون و ۴۳۹ هزار تصادف داشتیم که نسبت به سال ۹۸ تقریبا ۶۶۹ هزار کاهش تصادفات داشته‌ایم.

او افزود: روزانه ۴۱ نفر را در جاده‌های کشور از دست می دهیم. کسانی که جان خود را از دست دادند ۳۱ درصد راننده بودند بیش از ۲۴ درصد سرنشین خودرو بودند و ۲۳/۵ درصد موتورسیکلت سواران و ۲۰ درصد عابران پیاده بودند.

او تاکید کرد: ۲۶ درصد افراد به علت واژگونی وسیله نقلیه جان خود را از دست دادند و ۴ هزار و ۴۲۵ راننده باعث فوت ۱۱ هزار نفر شدند و ۶۰ درصد موتورسیکلت سواران جان‌باخته به دلیل نداشتن کلاه ایمنی جان خود را از دست دادند. ۳۴ درصد از تصادفات در جاده ها رخ می‌دهد که ۷۰ درصد آن ها منجر به مرگ می‌شوند که بیشتر آن‌ها در ورودی و خروجی شهرها است.

سردار هادیانفر ادامه داد: حداکثر زمان پلاک به فرد تا یک سال است و اگر از آن استفاده نشود به شکل رندوم به متقاضی جدید تحویل داده می‌شود.

او افزود: ۹۹۵ هزار و ۸۳۰ گواهینامه در سال گذشته داشتیم که نسبت به سال ۹۸ ۳۶ درصد کاهش صدور و المثنی داشتیم. ۱۲ هزار و ۵۷۱ بازدید از آموزشگاه های رانندگی داشتیم که منجر به ابطال مجوز ۱۰۲ آموزشگاه رانندگی شد. آموزشگاه بانوان در برخی استان‌ها تاسیس شد که در حال توسعه هستند و تمام کارکنان آن ها بانوان هستند.

او ادامه داد: گواهینامه ها در ۳ رنگ سفید، نقره‌ای و طلایی صادر می‌شود که نسبت به توانایی ها و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، رانندگان رنگبندی می‌شوند و امتیاز می گیرند و نسبت به امتیاز آن‌ها جریمه‌های گذشته آن‌ها به صفر می‌رسد. هدف پلیس با اعمال جریمه کسب درآمد نیست و تنها هدف حفظ جان و سلامت شهروندان و کاهش تخلفات است.

رئیس پلیس راهور افزود:گواهینامه هزار و ۴۰۹ راننده به دلیل نمرات منفی در خطر ابطال است که پس از ابطال گواهینامه در صورت رانندگی مجرم هستند. ۷۰ هزار نفر مشمول ۳۰ نمره منفی هستند که ۳ ماه از رانندگی محروم و ۶ هزار نفر نیز مشمول ۶ ماه محرومیت از رانندگی هستند.

سردار هادیانفر ادامه داد: کروکی الکترونیکی در شهر قم در حال اجرا است و درحال ارتقاء است و امیدواریم با همکاری بیمه مرکز و سایر بیمه ها سالانه بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان کاهش پرداختی بیمه‌ها، کاهش تصادفات و شناسایی رانندگان پر خطر رخ می دهد.

او افزود: ترخیص موتورسیکلت هایی که در پارکینگ‌ها مانده‌اند یا رها شده یا بلاصاحب هستند ادامه دارد. برای موتورسیکلت های رسوبی به زودی تعیین و تکلیف می‌شود و موتورسیکلت های بالای ۱۰ سال اسقاط و زیر ۸ سال ها به فروش رسیده شود.

رئیس پلیس راهور ناجا عنوان کرد: رباتی تشخیصی تولید کردیم که از ۱۵ اسفند تا دیروز ۷۵۵ هزار متخلف را تشخیص داده است و تا الان بدون هیچ خطایی روزانه بین ۴۰ تا ۴۵ هزار جریمه صادر کرده و تصویر خودرو‌هایی که دارای پلاک‌های مخدوش بوده‌اند را به برای تشخیص ثبت می‌کند.

سردار هادیانفر بیان کرد: سیستم محاسبه متوسط سرعت از ابتدای سال در تهران - قم و قم - اصفهان و بالعکس و تهران، تبریز و زنجان و... به این صورت است که خودرویی که از اولین دوربین کنترل کننده سرعت عبور کند زمان آن ثبت می‌شود و زمان رسیدن به دوربین بعدی را تخمین می زند این ۱۰ کیلومتر تا دوربین بعدی زمان را محاسبه می کند اگر فرد با سرعت قانونی از دوربین اول عبور کند و زودتر از متوسط سرعت تخمین زده شده به دوربین دوم برسد جریمه می‌شود.

رئیس پلیس راهور درباره آخرین وضعیت پرونده عنابستانی گفت: پس از آن اتفاق پلیس راهور شکایت خود را به مراجع قضایی تحویل داد و در چند روز آینده کیفر خواست صادر می‌شود. این نماینده سال گذشته پس از شکایت پلیس اقدام به شکایت می‌کند و شکایت اصلی درحال حاضر شکایت پلیس راهور است که منتظر نتیجه آن هستیم و تا این لحظه کسی از راهور به سازمان قضایی دعوت نشده است.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز