پژو در صدر پرفروش ترین خودروهای بازار اروپا

۱۴۰۰/۰۱/۱۶ - ۱۹:۵۰:۳۸
کد خبر: ۱۱۶۰۴۰۱
پژو در صدر پرفروش ترین خودروهای بازار اروپا
بازار خودرو اروپا همچنان در پی گسترش ویروس کرونا کم رمق است و این مسئله تا اینجای سال ۲۰۲۱ میلادی به خوبی مشاهده شده است. در حال حاضر در ماه فوریه تا ۲۰ درصد از فروش خودرو به نسبت سال گذشته میلادی کاهش یافته است.

به گزارش برنا؛ در تمام ۲۷ بازار خودروی اروپا ۸۴۸۴۵۵ خودرو به فروش رسیده که این رقم در سال گذشته برابر با ۱.۰۶ میلیون دستگاه بوده است. در حال حاضر بیشترین کاهش فروش برای خودروهای دیزلی و نیمه هیبریدی است. با این وجود فروش خودروهای پلاگین هیبریدی و برقی با رشد رو به رو بوده است.

در ادامه لیست پر فروش ترین محصولات در ماه فوریه را مشاهده خواهید کرد.

۱. پژو ۲۰۸ با فروش ۱۸،۳۷۵ دستگاهی

پژو ۲۰۸ با فروش ۱۸،۳۶۵ دستگاهی توانست رقیب اصلی خود یعنی تویوتا یاریس را شکست دهد. در حال حاضر قیمت بشدت مناسب ۱۶،۲۵۰ پوندی و طراحی جذاب تبدیل به پر فروش ترین محصول این بازار شده است.

حتی نسل قبلی پژو ۲۰۸ نیز پر طرفدار است و در نتیجه بازار هاچبک های سایز کوچک در اروپا بشدت داغ و پر طرفدار دنبال می‌شود.

۲. پژو ۲۰۰۸ با فروش ۱۷،۱۲۰ دستگاهی

۲۰۰۸ را باید همان ۲۰۸ با ارتفاع بیشتر قلمداد کرد که در کلاس کراس اورها تبدیل به پر فروش ترین مدل شده است. میزان فروش این محصول در فوریه تا ۵۱ درصد افزایش پیدا کرده است. در نتیجه این مدل بیشترین رشد را به نسبت باقی خودروهای حاضر در این لیست تجربه کرده است. با وجود گسترش ویروس کرونا و وضعیت بد صنعت خودروسازی باید ۲۰۰۸ را محصولی موفق در بازار قلمداد کرد.

۳. فولکس واگن گلف با فروش ۱۶،۱۸۵ دستگاهی

با وجود معرفی نسل جدید گلف این محصول با کاهش فروش ۳۴ درصدی به نسبت سال قبل به رده سوم نزول کرده است. با این وجود به نظر می‌رسد با عرضه مدل های R و GTI Clubsport این محصول بتواند جایگاه خود را مجددا در بازار بدست آورد.

۴. تویوتا یارس با فروش ۱۵،۴۶۷ دستگاهی

با وجود سقوط آزاد تویوتا یاریس از ماه ژانویه به ماه فوریه، این مدل همچنان بیش از ۱۵ هزار دستگاه به فروش رسانده است و چندی پیش نیز به عنوان خودروی سال بازار اروپا شناخته شده است و در نتیجه انتظار می‌رود که این محصول سال موفقی را پشت سر بگذارد.

۵. فیات پاندا با فروش ۱۵،۴۰۰ دستگاهی

سال گذشته اولین محصول الکتریکی شرکت فیات مدل پاندا بود. به همین دلیل فروش این محصول قوت گرفته است. در نتیجه این محصول به فروش ۱۵،۴۰۰ دستگاهی در این ماه رسیده است.

۶. رنو کلیو با فروش ۱۵،۳۴۹ دستگاهی

با وجود کاهش فروش ۳۸ درصدی به نسبت سال قبل کلیو همچنان جز پر فروش‌ها در کلاس خودروهای هاچبک است. با یک فیس لیفت جدید و همچنین عرضه مدل نیمه هیبریدی رنو انتظار دارد تا فروش این دستگاه در سال جدید اوج بگیرد.

۷. سیتروئن C3 با فروش ۱۵،۲۸۱ دستگاهی

ماه گذشته C3 نتوانست در لیست ۱۰ خودروی پر فروش بازار اروپا قرار بگیرد. سیتروئن با اضافه کردن آپشن‌های جدید و طراحی جدید صندلی توانست اقبال عمومی مناسبی به سمت و سوی خود جلب کند.

۸. اوپل کورسا با فروش ۱۴،۶۱۵ دستگاهی

برند اوپل پس از این که تبدیل به زیر مجموعه پژو، سیتروئن شد مدل محبوب خود یعنی کورسا را با پلت فرم نسل جدید پژو ۲۰۸ در بازارهای اروپایی به فروش می‌رساند و اوپل انتظار دارد با این تغییرات بتواند همانند مدل ۲۰۸ به فروش مناسبی دست پیدا کند.

۹. اشکودا اوکتاویا با فروش ۱۴،۵۵۴ دستگاهی

نسل چهارم اشکودا اوکتاویا همچنان محبوب و پر طرفدار است و تبدیل به پر فروش ترین محصول جمهوری چک شده است. از سال ۱۹۹۶ اشکودا توانسته بیش از ۴.۷ میلیون دستگاه اوکتاویا به فروش برساند.

۱۰. فولکس واگن T-Roc با فروش ۱۳،۸۲۹ دستگاهی

فولکس واگن به لطف ارگونومی و میزان کاربری بالا کراس اورهای خود توانسته یکی از پر فروش ترین های بازار اروپا یعنی T-Roc را تولید کند.

در حال حاضر T-Roc دومین کراس اور پر فروش در بازار اروپا است.

نظر شما