سخنگوی سازمان اورژانس کشور خبر داد:

انجام۱۱۰ زایمان اضطراری درون آمبولانس‌های اورژانس

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۱۳:۵۲:۴۷
کد خبر: ۱۱۶۰۹۱۶
انجام۱۱۰ زایمان اضطراری درون آمبولانس‌های اورژانس
سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: در اجرای طرح سلامت ۱۴۰۰ این سازمان از ۲۵ اسفند ۹۹ تا شانزدهم فروردین ۱۴۰۰، ۱۱۰ مورد زایمان اضطراری درون آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ انجام شد.

به گزارش برنا؛ مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: در مدت یاد شده نیروهای اعزامی اورژانس ۱۱۵ با قید فوریت های امدادرسانی به مادر و کودک این اقدامات را همزمان با زایمان و داخل آمبولانس های اعزامی با موفقیت انجام داده اند.

او ادامه داد: در اغلب موارد و پس از تماس با اورژانس ۱۱۵، تکنسین های اورژانس پیش بیمارستانی به سرعت در محل حضور یافته و با مراقبت از مادر مراحل زایمان را با حفظ اقدامات لازم برای سلامتی کودک انجام داده اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور توضیح داد: سرم درمانی، مدیریت صحیح راه هوایی نوزاد، کلامپ کردن و بریدن بند ناف، تخلیه ترشحات دهان نوزاد و سایر فعالیت های مربوط به انجام زایمان های اضطراری از جمله اقدامات موثر نیروهای اعزامی اورژانس در انجام زایمان های یادشده در داخل آمبولانس بوده است.

خالدی افزود: امدادگران اورژانس پس از انجام مراحل درمانی لازم، مادر و نوزاد را نجات داده و برای دریافت خدمات بیشتر بهداشتی به بیمارستان منتقل می کنند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: این زایمان های اضطراری درون آمبولانسی هنگام انتقال مادران باردار توسط امدادگران اورژانس ۱۱۵ از منزل به مراکز درمانی و بیمارستان استان های تهران، خراسان رضوی، خوزستان، اردبیل و قزوین انجام شده که از مجموع ۱۱۰ زایمان تهران با ۵۵، خراسان رضوی با ۲۵ و خوزستان، اردبیل و قزوین هرکدام با ۵ زایمان و سایر استان ها نیز جمعا با ۲۰ زایمان ثبت و گزارش شده است.

او از هموطنان خواست در صورت مواجهه با مواردی از قبیل اورژانس های قلبی و تنفسی (تنگی نفس، فشار خون بالا، افت فشار خون)، اورژانس های گوارشی (خونریزی گوارشی همراه با استفراغ خونی) درد شکم، ضربه شدید به شکم، زنان و زایمان (سقط، تشنج، فشار خون بالا به همراه تاری دید و تورم اندام ها، خونریزی شدید) با شماره اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند.

خالدی اضافه کرد: همچنین بیماران و مصدومان انواع حوادث می توانند در مواردی همچون اورژانس های اعصاب (تشنج، سکته مغزی، اختلال تکلم ناگهانی)، کاهش سطح هوشیاری، سردردهای شدید و ناگهانی به همراه سفتی گردن، ضربه به جمجمه و ستون فقرات به دنبال سقوط، تصادف، سوختگی، برق گرفتگی، غرق شدگی، مسمومیت دارویی و شیمیایی، خودکشی، مار گزیدگی، عقرب گزیدگی، دررفتگی، شکستگی ها، پارگی وسیع بافت نرم و خونریزی های شدید با شماره یاد شده تماس بگیرند.

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیرعمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز