اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۱۹:۰۰:۴۳
کد خبر: ۱۱۶۱۰۷۲
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است.

حقوقدان:

عنابستانی درصورت اثبات جرم باید محکوم شود/ شکایت او از سرباز به معنای غلبه قدرت بر قانون است/ مجلس هیچ اراده‌ای برای رسیدگی به پرونده ندارد

کامبیز نوروزی گفت: اگر اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده و سخنانی که مقامات ارشد نیروی انتظامی گفتند در دادگاه اثبات شود بی هیچ شکی باید عنابستانی محکوم شود حال ممکن است قاضی اتهام توهین، حمله به مامور انتظامی حین انجام وظیفه، ضرب و جرح و... وارد ببیند اما درهرصورت عنابستانی باید محکوم شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو:

ورود اولین محموله واکسن کرونا از ساز و کار کوواکس به تهران

کیانوش جهانپور گفت: اولین محموله واکسن کرونا‬⁩ از ساز و کار کوواکس با تاخیر دو - سه هفته ای از موعد، به تهران رسید.

بیمه سربازان وظیفه دارای بیماری‌های صعب العلاج پس از پایان خدمت

مدیر عامل سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح گفت: برای نخستین بار در کشور حتی پس از پایان دوران خدمت سربازی؛ سربازان وظیفه، تحت پوشش حمایتی بیماریهای صعب العلاج قرارمی گیرند.

کیفیت هوای تهران در وضعیت سالم

وضعیت کیفی هوای تهران در حال حاضر با شاخص 65 در شرایط سالم قرار دارد.

معاون کل وزارت بهداشت عنوان کرد:

اعمال محدودیت‌ها در شهرهای قرمز کرونایی

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در شهرهای قرمز فعالیت های آموزشی و همچنین فعالیت های اجتماعی اعم از مذهبی و ملی تعطیلی کامل دارند.

سامانه بارشی جدید در راه است

​سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور طی فردا ۱۸ فروردین از بارش باران، برف و تگرگ تا آخر هفته خبر داد.

سخنگوی وزارت کشور خبر داد:

ابلاغ تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص ترددهای مسافری مرتبط با ترکیه/ تشدید کنترل مسافران ورودی در مرزهای زمینی و هوایی

معاون هماهنگی وزارت کشور از ابلاغ تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا، مبنی بر لغو فوری تور ترکیه به کلیه شرکت‌های گردشگری خبر داد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران تاکید کرد:

لزوم تهیه نقشه ایمنی درختان برای محور ولیعصر/ وضعیت زیر سطحی و پوسیدگی درختان ولیعصر مورد بررسی قرار گیرد/ پایدار سازی و رفع خطر درختان پوسیده پایتخت

آرش حسینی میلانی در واکنش به سقوط درخت چنار 60 ساله خیابان ولیعصر گفت: یکی از بحث های مهم این است که شناسنامه درختان خیابان ولیعصر رو سطحی انجام شده و پایش وضعیت باید وارد فاز دوم شود و وضعیت زیر سطحی مورد بررسی قرار گیرد و نقشه ایمنی برای این محور مشخص کنیم و اگر جاهایی ریسک بالا دارد برای آن فکری شود. سازمان بوستان ها هم باید روی این موضوع ورود داشته باشد و برنامه عملیاتی به شورا ارائه کند که پایدار سازی و رفع خطر صورت گیرد.

رئیس پلیس راهور ناجا تشریح کرد:

آخرین وضعیت افزایش تعرفه جریمه های تخلفات رانندگی/ نظارت پلیس بر موتورسواران متخلف

سردار سیدکمال هادیانفر گفت: پلیس راهور همچون سال‌های 98 و 99، درحال حاضر در ابتدای سال 1400 نظری بر افزایش و تغییری در نرخ جریمه‌های راهنمایی و رانندگی ندارد اما طبق مصوبه‌ای که در مجلس به تصویب رسیده در سال 99 افزایش 2 درصدی که بر سقف نرخ فعلی هر جریمه اعمال شد و امسال نیز این 2 درصد به 5 درصد افزایش پیدا کرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

فوت ۱۷۴ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته/ شناسایی ۱۷۴۳۰ بیمار جدید

سیما سادات لاری از فوت ۱۷۴ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته خبر داد.

نماینده مجلس شورای اسلامی:

اوایل تابستان واکسیناسیون عمومی شروع می‌شود/قرار است تا قبل از تیرماه واکسن مشترک ایران و کوبا استفاده شود/ امیدوارم واکسن کرونا رایگان باشد/ هیچ شرکت خصوصی قادر به واردات واکسن نیست

همایون سامه یح نجف آبادی گفت: وزیربهداشت با حضور در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون بهداشت و درمان قول مساعد دادند تا از اوایل تابستان یعنی تیرماه واکسیناسیون عمومی شروع شود همچنین قول دادند از همین امروز تعداد کسانی که واکسن کرونا دریافت می‌کنند، نسبت به روزهای قبل بیشتر شود.

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان:

ابلاغ دستورالعمل وام ازدواج حداقل تا خرداد طول می‌کشد/ با تغییر دولت امکان طولانی شدن ابلاغ آن وجود دارد/جوانان دریافت وام ازدواج را به ماه‌های آینده موکول نکنند

محمد مهدی تندگویان گفت: ابلاغ لایحه وام ازدواج تا زمان تدوین دستورالعمل و ابلاغ اعتبارات جدید قریب به سه ماه طول می‌کشد بنابراین تا خردادماه زمان لازم است تا پرداخت وام ازدواج با مبلغ تصویب شده، اجرا شود.

اثربخشی بیمه سلامت در مناطق کم برخوردار

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیکی ضرورتی انکار ناپذیراست تاکید کرد: زیرساخت های ارتباطی در برخی روستاها و شهرها شرایط مناسبی نداشته که این مسله بحث نسخه نویسی الکترونیکی را با مشکل روبه رو کرده است، لذا انتظار داریم مسئولان ذی ربط به این مساله توجه کنند.

ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین-کرج-تهران

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: شاهد ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین-کرج-تهران حدفاصل ساسانی تا پل کلاک و محور شهریار –تهران محدوده‌های شهرقدس و زرنان هستیم.

کرونا فرصتی برای افزایش توانمندی معلمان

حاجی میرزایی تاکید کرد: تجربیاتی که در این دوران کسب شده به طور قطع در دوران پسا کرونا نیز به نحو شایسته‌ای مورد استفاده قرار گرفت و به طور قطع کارآمد خواهد بود.

ترافیک صبحگاهی در معابر پایتخت

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ به تشریح آخرین وضعیت ترافیکی معابر بزرگراهی پایتخت در صبحگاه سه شنبه هفدهم فروردین ۱۴۰۰ پرداخت.

در استان زنجان رخ داد:

شهادت دلخراش ۲ محیط بان با سلاح جنگی

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست از شهادت دو محیط بان در منطقه حفاظت شده فیل خاصه در استان زنجان خبر داد.

نظر شما