سخنگوی جمعیت هلال احمر:

هلال احمر به صورت مستقیم برای توزیع این داروها اقدام نمی‌کند/ قرنطینه مسافران مبتلا به کرونا در مرزها/ ستاد مقابله با کرونا در توزیع اعتبارات کنار هلال احمر باشد

۱۴۰۰/۰۱/۱۹ - ۰۴:۲۸:۰۱
کد خبر: ۱۱۶۱۱۰۴
هلال احمر به صورت مستقیم برای توزیع این داروها اقدام نمی‌کند/ قرنطینه مسافران مبتلا به کرونا در مرزها/ ستاد مقابله با کرونا در توزیع اعتبارات کنار هلال احمر باشد
محمدحسن قوسیان مقدم گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، تمام سال 99 را مشغول خدمات‌رسانی به مردم بود اما در توزیع اعتبارات هیچ کمکی را از ستاد مقابله با کرونا دریافت نکرد تا حداقل بتواند تجهیزات لازم را برای نیروهای داوطلبی که با هلال احمر همکاری می‌کنند، فراهم کند تا خدمات بهتری به مردم ارائه دهند.

به گزارش برنا؛ محمدحسن قوسیان مقدم سخنگوی جمعیت هلال احمر درگفتگو با خبرنگار برنا درباره شیوه ورود هلال احمر برای تامین برخی داروها در کشور گفت: زمانی که وزارت بهداشت تصمیم به وارد کردن دارویی خاص می‌گیرد این موضوع را با دستگاه‌های مختلفی که توانایی وارد کردن آن دارو را دارند درمیان می‌گذارد و سپس هلال احمر به درخواست و با مجوز وزارت بهداشت می‌تواند داروهای موردنیاز را فقط وارد کشور کند و پس از آن توزیع این داروها زیر نظر سازمان غذا و دارو رخ می‌دهد.

او افزود: در این میان زمانی که وزارت بهداشت وارد کردن دارویی را به عهده هلال احمر می‌گذارد در انتها یک سهم از این دارو را برای توزیع در اختیار ما قرار می‌دهد اما به طور کلی هلال احمر به صورت مستقیم برای توزیع این داروها اقدام نمی‌کند.

قوسیان ادامه داد: در بحث تجهیزات پزشکی نیز هلال احمر به همین شکل ورود پیدا می‌کند و برای تجهیزات مورد نیاز خود هلال احمر به شکل مستقیم به وارد کردن تجهیزات پزشکی اقدام می‌کند و برای سایر تجهیزات پزشکی با مجوز وزارت بهداشت اقدام به وارد کردن آن‌ها می‌کنیم.

سخنگوی جمعیت هلال احمر درباره پایش‌ها و مراقبت‌های کرونایی در مرزهای کشور عنوان کرد: 33 مرز زمینی، هوایی و دریایی به هلال احمر واگذار شده است که تا این لحظه 28 مرز فعال در میان آن‌ها وجود دارد. به این معنا که محل ورود مسافران به کشور و نیروهای هلال احمر در این مرزها مستقر هستند.

او درباره تشدید این پایش‌ها و مراقبت‌ها افزود: مسافرانی که وارد کشور می‌شوند در ابتدا معاینات اولیه را برای تشخیص کرونا پشت سر می‌گذارند سپس اگر مسافر مشکوک به ابتلا به کرونا باشد تست پی‌سی‌آر از او می‌گیرند و اگر فرد مبتلا به کووید 19 باشد برای قرنطینه فرد اقدام می‌کنند. تشدید این محدودیت‌ها می‌تواند به این معنا باشد که تمامی مسافران چه ایرانی و چه خارجی در همان مرزها به مدت دو هفته قرنطینه شوند. برخلاف گذشته که مسافران ایرانی می‌توانستند در منازل خود قرنطینه شوند.

قوسیان با اشاره به اینکه هلال احمر علاوه بر پایش‌های مرزی، در طرح شهید سلیمانی همکاری می‌کند و طرح آمران سلامت را نیز در دستور کار خود دارد، بیان کرد: هلال احمر از آذر ماه در طرح شهید سلیمانی همکاری می‌کند و با توجه به پیک جدید کرونا و وخیم شدن شرایط شهرها دوباره با طرح آمران سلامت و با همکاری نیروهای داوطلب به سطح شهرها باز می‌گردد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر در پایان عنوان کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، تمام سال 99 را مشغول خدمات‌رسانی به مردم بود اما در توزیع اعتبارات هیچ کمکی را از ستاد مقابله با کرونا دریافت نکرد تا حداقل بتواند تجهیزات لازم را برای نیروهای داوطلبی که با هلال احمر همکاری می‌کنند، فراهم کند تا خدمات بهتری به مردم ارائه دهند. امیدواریم این اتفاق در سال 1400 عملی شود و ستاد مقابله با کرونا در بحث منابع مالی با هلال احمر همکاری کند.

//انتهای پیام:2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز