معاون نظارت وبرنامه ریزی نظام پزشکی:

پرداخت‌های بیمه‌ای باید به روز شود/ افزایش تعرفه پزشکی با ارتقای خدمات همراه باشد/ لزوم حل مشکلات در زمینه تسهیلات بیمه و خدمات

۱۴۰۰/۰۱/۲۰ - ۰۴:۳۹:۱۳
کد خبر: ۱۱۶۱۲۷۰
پرداخت‌های بیمه‌ای باید به روز شود/ افزایش تعرفه پزشکی با ارتقای خدمات همراه باشد/ لزوم حل مشکلات در زمینه تسهیلات بیمه و خدمات
محمد جهانگیری گفت: باید پرداخت‌های بیمه‌ای به روزتر شده و پوشش بیمه‌ای افزایش یابد تا به مردم فشار کمتری در حوزه‌های سلامت وارد شود.

به گزارش برنا؛ در یکسال اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا شاهد افزایش مراجعات مردمی به مراکز درمانی، نیاز به خدمات بیش از پیش برای همگان، کاهش سطح نقدینگی در بین مردم و بروز مشکلات متعدد اقتصادی هستیم. در این میان کادر درمان همچنان پای کار ایستاده و به ارائه خدمات با کیفیت می‌پردازد. در سالجاری بر اساس تصمیم‌گیری‌های دست اندرکاران امر شاهد افزایش 28/5 درصدی تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی هستیم. در این باره سید جلیل میرمحمدی میبدی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  به خبرنگار برنا گفت: در شرایط کنونی کشور، افزایش 28/5 درصد تعرفه خدمات پزشکی برای اقشار محروم آسیب‌رسان خواهد بود و به اعتقاد بنده این عدد باید تعدیل شود.

محمد جهانگیری، معاون نظارت و برنامه ریزی نظام پزشکی درباره کم و کیف تعرفه درمان در سالجاری به خبرنگار برنا گفت: وضعیت اقتصادی  کشور مطلوب نیست. از سوی دیگر کیفیت ارائه خدمت در معرض خطر است. در زمینه پزشکی کیفیت ارائه خدمات از اهمیت بالایی برخودار است.

او افزود: تلاش شده تا تامین منابع مناسب از جایگاه‌های متعدد انجام شود. در این راستا دولت کمک‌های متعدد انجام داده و بودجه‌ها افزایش یافته است. تعرفه سالجاری با توجه به وضعیت کنونی 28/5 درصد در بخش دولتی، عمومی و خصوصی افزایش خواهد داشت.

جهانگیری با بیان اینکه در زمینه ارتقای بهره‌وری مباحث متعدد مطرح شده است، تاکید کرد: باید بتوان مشکلات را در زمینه تسهیلات بیمه و خدمات به جامعه پزشکی و ارائه دهندگان خدمات برطرف کرد. در سالجاری حدود 39 درصد حقوق و دستمزدها افزایش یافته است. این رقم برای تعرفه‌ها رشد هزینه محسوب می‌شود. تورم هم بر اساس گزارشات مرکز آمار با 36 درصد رشد عنوان شده است.

پرداخت‌های بیمه‌ای به روز شود

معاون نظارت و برنامه ریزی نظام پزشکی با بیان اینکه باید پرداخت‌های بیمه‌ای به روزتر شود، تاکید کرد: باید پوشش بیمه‌ای افزایش یابد تا به مردم فشار کمتری در حوزه‌های سلامت وارد شود.

 او افزود:  در بخش‌های دولتی با افزایش حقوق و دستمزد در سالجاری مواجه هستیم. در بخش دولتی 25 درصد و در بخش کارگری 39 درصد و حق العلاج‌ها 22 درصد رشد داشته است. تعرفه با افزایش همراه بوده است، اما باید دانست که این رشد در زمینه بخش فنی در زمینه پزشکی صرف می‌شود. 

بررسی دخل و خرج کادر درمان

معاون نظارت و برنامه ریزی نظام پزشکی ادامه داد:  تورم در بخش تجهیزات پزشکی با تورم داخلی در ارتباط نیست، بلکه تحریم‌ها هزینه‌های تجهیزات پزشکی را 10 برابر کرده است. از سوی دیگر نگهداری و تعمیرات تجهیزات پزشکی با افزایش هزینه همراه است.

 جهانگیری تصریح کرد: این مسئله جزو مسائل فنی است. اگر منصفانه به این مقوله توجه شود  کادر درمان  در حوزه درمانی و اقتصادی فعالیتشان ایثار محسوب می‌شود.

اقدامات ارزنده کادر درمان در مهار کرونا

او ادامه داد: این تعرفه باید با کنترل کیفیت افزایش یابد تا بتوان خدمات مناسب به مردم ارائه داد. سلامت مردم از اهمیت ویژه برخوردار است. از سوی دیگر تامین تجهیزات هزینه به دنبال دارد. در بخش خصوصی هیچ حمایتی مبنی‌بر تخصیص بودجه، تجهیزات و ... ارائه نمی‌شود. تامین این هزینه‌ها در بخش آزاد هم با هزینه‌های سرسام‌آور همراه است. مطب‌ها و کلینیک‌ها در مهار کرونا اقدامات ارزنده‌ای انجام داده‌اند.

معاون نظارت وبرنامه ریزی نظام پزشکی گفت: خدمات‌دهی جامعه پزشکی در مقایسه با کم و کیف خدمات‌رسانی در کشورهای مطرح دنیا به شکل مطلوب انجام می‌شود. جامعه پزشکی با تجهیزات آن باید به شکل 24 ساعته فعالیت داشته باشد. این شرایط نیازمند قدردانی است.

در هر صنف فقط تعدادی از افراد درآمدهای فراوان دارند/ بسیاری از مراکز درمان در معرض تعطیلی هستند

جهانگیری با بیان اینکه در هر صنفی برخی از افراد درآمدهای فراوان دارند، تاکید کرد: با این تفاسیر تمامی فعالان در یک صنف را نمی‌توان بر اساس برخی افراد با حقوق‌های نجومی تحت بررسی قرار داد. در بخش پزشکی هم باید به این مقوله توجه کرد که بسیاری از آزمایشگاه‌ها، رادیولوژی‌ها و ... در معرض تعطیلی هستند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز