آخرین محدویت های کرونایی اعلام شد/ به رغم هشدارها همچنان پاساژها باز هستند

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۱۱:۵۶:۱۹
کد خبر: ۱۱۶۱۳۳۷
آخرین محدویت های کرونایی اعلام شد/ به رغم هشدارها همچنان پاساژها باز هستند
معاون کل وزارت بهداشت ضمن انتقاد از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: به عنوان دستگاه ناظر گلایه داریم چرا که در شهرهای قرمز هنوز مشاغل تعطیل نشدند و خیلی از پاساژها و رستوران‌ها باز هستند.

به گزارش برنا؛ ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت در خصوص «ممنوعیت فعالیت اصناف در مناطق قرمز کشور» با عنوان این مطلب که مشاغل گروه ۲ در شهرهای قرمز باید به مدت دو هفته تعطیل باشند، گفت: این گروه شغلی شامل اغلب صنوف می‌شوند.

او افزود: نظارت بر این تعطیلی‌ها بر عهده وزارت بهداشت است و دستگاه مسئول وزارت صمت است.

حریرچی ادامه داد: متاسفانه در شهرهای قرمز درباره تهران، این تعطیلی‌ها رعایت نمی‌شود. دستگاه‌های مسئول باید اعمال نظارت داشته باشند.

حریرچی تاکید کرد: نظارت بر تعطیلی بر عهده وزارت بهداشت است و دستگاه مسئول این کار وزارت صمت و اتحادیه‌های ذیربط هستند.

معاون کل وزارت بهداشت، از مردم درخواست کرد تا هرگونه تخلف را به وزارت صمت اطلاع دهند.

او افزود: به عنوان دستگاه ناظر گلایه داریم چرا که در شهرهای قرمز هنوز مشاغل تعطیل نشدند و خیلی از پاساژها و رستوران‌ها باز هستند.

حریرچی تاکید کرد: در شهرهای با رنگ نارنجی فعالیت تالارها، استخرها،‌ پاساژها، آموزشگاه‌های زبان و موسیقی با حضور بیش از 10 نفر، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها و موزه‌ها باید متوقف شود و ما به عنوان دستگاه ناظر از اعمال نشدن تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها در برخی از شهرهای نارنجی و قرمز گلایه داریم به خصوص در شهرهای قرمز که این مراکز باز هستند و فعالیت آنها منجر به افزایش شیوع بیماری خواهد شد.

معاون کل وزارت بهداشت عنوان کرد: از امروز 257 شهر کشور شامل تمامی مراکز استان ها قرمز هستند و مجموع شهرهای قرمز و نارنجی بیش از  85 درصد رسید و شهرهای آبی 11 شهر است. هنوز بسیاری از محدودیت ها اعمال نشده است. 

او در پایان تصریح کرد: مشاغل گروه ۲ در شهرهای قرمز باید به مدت دو هفته تعطیل باشند، گفت: این گروه شغلی شامل اغلب صنوف از جمله بوستان های و مراکز تفریحی ، پاساژها و بازار های سرباز و سر بسته ، مراکز خرید مال و بازارهای محلی و مراکز شماره گذاری خودرو، آرایشگاه های مردانه و زنانه،مراکز فروش لوازم آرایشی، فرش، موکت، کادویی، اسباب بازی، لوازم التحریر، ظروف، کتاب، پوشاک، عکاسی، مراکز مشاوره، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مانند کافی شاپ، رستوران، آبمیوه و غیره نباید نسبت به پذیرش مشتری اقدام کنند و لوازم فروش وسایل بدنسازی، فروشندگان طلای، نقره، فروشندگان وسایل دست دوم به مدت دو هفته تعطیل باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز