اعزام ۷۰ امدادگر هلال احمر به مناطق زلزله‌زده مریوان

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۱۱:۵۲:۲۸
کد خبر: ۱۱۶۱۴۰۰
اعزام ۷۰ امدادگر هلال احمر به مناطق زلزله‌زده مریوان
رییس جمعیت هلال احمر مریوان با اشاره به اینکه در حال حاضر آرامش نسبی در این شهر و روستاهای تابعه برقرار است، گفت: از زمان وقوع زلزله، ۷۰ نفر امدادگر هلال احمر به مناطق زلزله زده این شهرستان اعزام شدند.

به گزارش برنا؛ فاضل رحیم زاده، رییس جمعیت هلال احمر مریوان گفت: پس از وقوع زلزله ۵.۳ ریشتری، فراخوان به امدادگران و نجاتگران هلال احمر اعلام شد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن چهار تیم‌ ارزیاب و ۶ تیم عملیاتی به روستاهای تابعه شهرستان اعزام شدند.

او افزود: پس از ارزیابی های صورت گرفته، با توجه به فاصله زیاد با کانون زلزله خسارت‌های جزیی به منازل مسکونی پنج روستای "قلقله"، "جشنی آباد"، "میرآباد"، "خانم کهن" و "خاو" وارد آمده بود و با هیچگونه تلفات جانی مواجه نبودیم.

رییس جمعیت هلال احمر مریوان اضافه کرد: تنها تخریب‌های انجام شده بواسطه وقوع زلزله، تخریب ۵۰ درصدی یک منزل مسکونی و همچنین یک واحد دامداری سنتی در روستای جشنی آباد بود که با هماهنگی فرمانداری ساکنان منزل مسکونی در منزل اقوام خود مستقر شدند.

او همچنین گفت: تعدادی از شهروندان مریوانی در هنگام خروج از منزل بواسطه ترس از وقوع زلزله دچار مصدومیت جزیی شده و به صورت سرپایی درمان شدند.

رحیم زاده ادامه داد: از ساعاتی قبل براساس دستور ستاد بحران فرمانداری مریوان وضعیت عادی در شهرستان اعلام شده است، اما با این وجود چند تیم عملیاتی هلال احمر کماکان جهت خدمات رسانی احتمالی به مردم در مرکز اداری مریوان مستقر هستند.

او با ذکر این مطلب که باید شهروندان همواره خود را برای مواجهه با زلزله آماده کنند، اضافه کرد: جمعیت هلال احمر به صورت مستمر و بر اساس وظیفه ذاتی خود آموزش‌های لازم را در خصوص پناهگیری و خروج اضطراری در هنگام زلزله به مردم داده و آموزش همگانی را همواره در دستور کار خود قرار داده است.

رییس جمعیت هلال احمر مریوان یادآور شد: طرح دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) در مدارس و همچنین طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) در محلات، ۲ طرحی هستند که طی سال‌های گذشته در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار دارد و براساس آنها آموزش‌های لازم قبل، حین و بعد از وقوع زلزله توسط هلال احمر به شهروندان ارایه شده است.

 ساعت ۱۹ و ۴۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه شامگاه سه‌شنبه زلزله‌ای با قدرت ۵.۳ ریشتر، مرز عراق و استان کردستان، حوالی مریوان و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین روی داد.

منبع:ایرنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز