دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی:

مسافران مقصد ترکیه می‌توانند بدون تور سفر کنند/ عدم اخذ تست PCR و اکتفا به تب سنجی در فرودگاه‌ها را تکذیب می‌کنم/ از مسافران اهواز به سایر نقاط کشور تست رپید گرفته می‌شود

۱۴۰۰/۰۱/۲۰ - ۰۷:۴۲:۵۵
کد خبر: ۱۱۶۲۰۳۹
مسافران مقصد ترکیه می‌توانند بدون تور سفر کنند/ عدم اخذ تست PCR و اکتفا به تب سنجی در فرودگاه‌ها را تکذیب می‌کنم/ از مسافران اهواز به سایر نقاط کشور تست رپید گرفته می‌شود
مقصود اسعدی سامانی گفت: این موضوع که یک فرودگاه در پرواز خارجی بدون اخذ تست PCR و صرفا براساس تب سنجی اجازه سوار شدن به مسافر را می دهد اصلا صحت ندارد بنابراین این موضوع را شدیدا تکذیب می‌کنم.

به گزارش برنا؛ مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص آخرین وضعیت پروازهای ایران به کشور ترکیه گفت: پیشنهاد وزیر بهداشت مبنی بر توقف پروازهای ترکیه که ۱۱ فروردین به قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در وزارت کشور ارسال شده بود، در این قرارگاه بررسی و نهایی شد و سپس به ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال شد و در نهایت تصمیم گرفتند فعالیت تورهای مسافربری به کشور ترکیه متوقف شود بنابراین در حال حاضر هیچ تور گردشگری اجازه رفتن به این کشور را ندارد.

او افزود: البته این درحالیست که آژانس‌های هواپیمایی می‌توانند بلیت پرواز به این کشور را بفروشند، چرا که این ممنوعیت برای تورهاست و هیچ محدودیتی برای دیگر مسافران وجود ندارد درواقع اگر مسافری بدون تور اقدام به مسافرت به این کشور کند، مانعی وجود ندارد.

اسعدی سامانی درمورد سایر پروازها نیز تصریح کرد: در حال حاضر تمام پروازها به کشورهای خارجی پابرجاست و هیچ ممنوعیتی وجود ندارد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درخصوص ویدئوهایی که از فرودگاه‌ها در فضای مجازی مبنی بر عدم رعایت اخذ تست PCR منتشر می‌شود گفت: شدیدا این موضوع را تکذیب می‌کنم و چنین چیزی وجود ندارد که یک فرودگاه در پرواز خارجی بدون اخذ تست PCR و صرفا براساس تب سنجی اجازه سوار شدن به مسافر را دهد.

او ادامه داد: تمام مسافرینی که از کشورهای خارجی وارد ایران می‌شوند باید تست PCR منفی داشته باشند، کسانی هم که می‌خواهند از ایران به کشورهای دیگر بروند هم باید تست PCR دهند اما درخصوص سفرهای داخلی چنین قانونی وجود ندارد و در فرودگاه از همه مسافران فقط تست رپید گرفته می‌شود.

اسعدی سامانی در پایان اظهار کرد: درمیان مسافرت‌های داخلی، فقط پرواز اهواز به سایر شهرهای ایران انجام تست رپید در فرودگاه ضروری است تا اگر مسافری دارای تست منفی بود از سوار شدن او به هواپیما خودداری شود

نظر شما