چرا تهران در بهار هم آلوده است؟

۱۴۰۰/۰۱/۲۱ - ۰۵:۰۱:۱۶
کد خبر: ۱۱۶۲۳۹۴
چرا تهران در بهار هم آلوده است؟
اسماعیل کهرم متخصص حوزه محیط زیست معتقد است علاوه بر تاثیر آلاینده‌ها بر کیفیت هوای تهران، کمبود بارندگی‌ها و شرایط جوی خشک فعلی نیز باعث تداوم آلودگی هوا در تهران شده است.

به گزارش برنا؛ چندین روز است که کیفیت هوای تهران نامطلوب و نا سالم گزارش می شود اما با گذر از زمستان و ورود به بهار انتظار آلودگی هوا نمی رود و این امر خود جای سوال دارد که منشا آلودگی هوا در بهار چیست؟

اسماعیل کهرم، متخصص سرشناس محیط زیست در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به علت آلودگی هوای تهران در شروع سال جدید و در فصل بهار گفت: در این لحظه فصل بهار با دیگر فصول سال تفاوتی ندارد به این دلیل که زمانی که بارندگی اتفاق نمی‌افتد و بادی نمی‌وزد امکان به وجود آمدن آلودگی هوا بسیار زیاد می‌شود و همچنین از مهرماه یعنی ابتدای سال آبی تا الان بیش از 30 درصد بارش‌ها کاهش یافته‌اند.

او افزود: بنابراین در حال حاضر شرایط کیفیت هوا نسبت به نیمه زمستان که با وارونگی‌ هوا مواجه بوده‌ایم هیچ تفاوتی ندارد چرا که شاهد بارندگی و وزش باد نیستیم.

این متخصص سرشناس محیط زیست تصریح کرد: عوامل دیگری نیز باعث آلودگی هوای تهران است که بر اساس تحقیقاتی که صورت گرفته 85 درصد آلودگی هوا متعلق به وسایل نقلیه است. همچنین وجود کارخانه‌ها و پالایشگاه‌ها که اطراف تهران قرار دارند و به شکلی این شهر را احاطه کرده‌اند در آلودگی هوای تهران بی‌تاثیر نیستند و با توجه به اینکه 30 درصد صنایع ایران در اطراف تهران قرار دارد نمی‌توان از کیفیت هوای تهران جز ناسالم، انتظار داشته باشیم.

کهرم ادامه داد: متاسفانه طی سالیان، بسیاری از فضاهای سبزی که در تهران وجود داشته به هر دلیلی از بین رفته است و این شهر دیگر مثل گذشته که آقا محمدخان قاجار به دلیل آب و هوای خوب آن را به عنوان پایتخت انتخاب کرد، سبز نیست.

او در پایان تاکید کرد: بنابراین با از بین بردن این باغ‌ها و جایگزینی برج‌ها و ساختمان‌ها جلوی حرکت باد از جنوب غربی به شمال شرقی گرفته شده است و با تمامی این عوامل آلودگی هوا و کیفیت ناسالم هوای تهران دور از انتظار نیست.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز