رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور:

نیاز به بازسازی ۱۲/۵درصد و تخریب ۷ درصد مدارس کشور / ایمنی مدارس در اولویت است

۱۴۰۰/۰۱/۲۷ - ۰۵:۳۱:۵۱
کد خبر: ۱۱۶۲۹۲۲
نیاز به بازسازی ۱۲/۵درصد و تخریب ۷ درصد مدارس کشور / ایمنی مدارس در اولویت است
مهرالله رخشانی مهر گفت: در سال‌های قبل بر اساس بررسی‌های انجام شده در زمینه مقاوم‌سازی مدارس در کشور 30درصد مدارس کشور نیازمند تخریب، بازسازی و مقام سازی بودند، اما این آمار از سال 95 به 19/5درصد رسیده است. از این تعداد هم فقط هفت درصد مدارس نیازمند تخریب و 12/5درصد فقط به بازسازی نیاز دارند.

به گزارش برنا؛ هنوز حافظه تاریخی کشور اخبار متعدد درباره وقوع آتش سوزی در مدارس، آوار شدن سقف مدرسه بر سر دانش آموزان بی‌پناه، دانش آموزان شین آباد و هزار اتفاق ناگوار دیگر را به یاد دارد. در ماه‌های قبل هم خبر وقوع آتش سوزی در یکی از کانکس‌های آموزشی رسانه‌ای و باعث مصدومیت دو معلم  شد.

کاهش میزان مدارس تخریبی در کشور

مهراله رخشانی مهر، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور درباره ایمن سازی مدارس به خبرنگار برنا گفت: در سال‌های قبل بر اساس بررسی‌های انجام شده در زمینه مقاوم‌سازی مدارس در کشور 30درصد مدارس نیازمند تخریب، بازسازی و مقام سازی بودند، اما این آمار از سال 95 به 19/5 درصد رسیده است. از این تعداد هم فقط 7 درصد مدارس نیازمند تخریب و 12/5درصد فقط به بازسازی نیاز دارند. می‌توان به این امر اذعان داشت که میزان مدارس تخریبی و بازسازی در کشور ما کاهش یافته است.

بساط بخاری‌های نفتی در مدارس کشور جمع شده است

رخشانی مهر تصریح کرد: از لحاظ سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی ایمن سازی مدارس از اهمیت برخودار است و با این تفاسیر بساط بخاری‌های نفتی در کشور جمع شده است.  در سال جاری قرار داد 48 هزار بخاری گازی  بسته می‌شود.

 رییس سازمان نوسازی مدارس کشور درباره ایمنی کانکس‌های عشایری با توجه به حادثه‌ای که در ماه‌های اخیر به وقوع پیوست، تاکید کرد: در هر مکان و زمان امکان وقوع حادثه وجود دارد. هرگونه بی‌احتیاطی می‌تواند آتش‌سوزی به دنبال داشته باشد. این مقوله فقط شامل کانکس‌های آموزشی نمی‌شود.

چرایی استفاده از کانکس‌ها در مناطق عشایری

به گفته او در برخی از مناطق عشایری به ناچاری باید از کانکس استفاده کرد. برای مثال وقتی در یک منطقه عشایری تعداد دانش آموزان اندک است، طبیعتا ساخت و ساز مدرسه به صرفه نیست و باید از ظرفیت کانکس‌ها استفاده کرد.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور ادامه داد: کانکس باید ابعادش مناسب آموزش و جنس آن عایق حرارتی بوده و برای فصل گرما و سرما مناسب باشد. برای مثال در زلزله کرمانشاه کانکس برای مناطق ارسال شد. کانکس را نمی‌توان از مجموعه آموزشی کشور حذف کرد و با دارا بودن شرایط استاندارد وسیله مناسبی برای تحصیل در برخی مناطق خاص است.

اقدامات برای ترغیب مدرسه سازی ادامه داشته باشد

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور درباره اقدامات ترغیبی برای فعالیت بیش از پیش مردم برای شرکت در طرح آجر به آجر گفت: مدرسه‌سازی به شکل مناسب جا افتاده و در سال گذشته دو هزار و 500 میلیارد تومان تعهد در موضوع مدرسه‌سازی داشتیم. از سوی دیگر با طرح آجر به آجر می‌توان همه مردم را درگیر طرح مدرسه‌سازی کنیم.

او در پایان تاکید کرد: افراد با حداقل منابع مالی می‌توانند در مدرسه سازی شرکت کنند. سال گذشته یک میلیون نفر در طرح آجر به آجر با میانگین مبالغ 8 هزار تومان شرکت کردند. این کمک‌های خرد مردم نشان دهنده این است که این طرح می‌تواند ادامه داشته و تاثیرات فرهنگی مناسب به دنبال دارد.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز