محسن هاشمی در جمع خبرنگاران:

برای اجرای طرح جامع پسماند نیاز به همکاری همه جانبه شهروندان داریم

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۱۴:۰۵:۰۲
کد خبر: ۱۱۶۳۴۰۶
برای اجرای طرح جامع پسماند نیاز به همکاری همه جانبه شهروندان داریم
رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در طرح جامع پسماند اهدافی نظیر کاهش تولید زباله، تفکیک زباله از مبدا، کاهش شیرابه های زباله، تولید کمپوست و انرژی از زباله ها، از بین بردن زباله گردی و کودکان کار مربوط به زباله دنبال می شود، لذا باید اطلاع رسانی دقیقی در خصوص این طرح صورت گیرد تا همکاری وسیع و گسترده ای را از سوی شهروندان شاهد باشیم.

به گزارش برنا؛ محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران در پایان دویست و هشتاد و پنجمین جلسه شورا و در جمع خبرنگاران به تشریح این جلسه پرداخت و گفت: امروز مهمترین دستور شورا بررسی و تصویب طرح جامع پسماند بود.

او ادامه داد: مطالعات طرح جامع پسماند از سال 97 آغاز شد به طوری که  مهندسین مشاور، مرکز تحقیقات و کمیسیون های تخصصی شورا بررسی دقیق و کارشناسانه ای در این مدت بر روی این طرح انجام دادند تا این طرح در قالب لایحه  به شورا ارجاع داده شد و امروز طرح جامع پسماند با 22 ماده و تعدادی تبصره به تصویب رسید.

محسن هاشمی در ادامه افزود: در طرح جامع پسماند اهدافی نظیر کاهش تولید زباله، تفکیک زباله از مبدا، کاهش زباله های انتقال داده شده به خارج تهران، کاهش شیرابه های زباله، تولید کمپوست و انرژی از زباله ها، از بین بردن زباله گردی و کودکان کار در ارتباط با زباله و در نهایت کاهش شدید زباله ها در کلان شهر تهران دنبال می شود، لذا باید اطلاع رسانی دقیقی در خصوص این طرح صورت گیرد تا همکاری وسیع و گسترده ای را از سوی شهروندان شاهد باشیم چرا که اجرای این طرح به همکاری همه جانبه شهروندان نیاز دارد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: لازم است اطلاع رسانی دقیقی در خصوص این طرح صورت گیرد و حتی برنامه ای با همکاری معاونت ارتباطات شورای شهر ساخته شود تا مردم چیستی و چرایی این طرح را درک کنند تا به خوبی اجرایی شود.

هاشمی در ادامه با اشاره به تشدید همه گیری کرونا گفت: متاسفانه آماری که از بهشت زهرا داریم حاکی از افزایش تعداد فوتی ها است به طوریکه تعداد فوتی ها از 15 تن به بیش از 70 تن رسیده است و آنچه که احساس می شود این است که از این تعداد نیز بالاتر خواهد رفت لذا باید گفت موضوع بسیار جدی است و مردم باید به صورت جدی به توصیه ها عمل کنند، اما  راه حل اصلی بعد از یک و نیم سال شیوع ویروس کرونا بحث واکسن است و امیدواریم این بحث  جدی گرفته شود و امروز این درصد پایینی از جامعه که واکسن زدند افزایش یابد.

هاشمی همچنین در خصوص استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، گفت: طبق گزارش هایی که از کشورهای توسعه یافته منتشر شده اگر زمان حضور در واگن های مترو و اتوبوس کمتر از 15 یا 20 دقیقه باشد درصد ابتلا کمتر خواهد بود. خوشخبتانه با این تعطیلی که اجرا شده حمل و نقل عمومی  خلوت تر شده و امیدواریم روند ابتلا سیر نزولی به خود گیرد تا از این پیک بگذریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز