اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۱۹:۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۱۶۳۵۲۳
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است.

 

جدیدترین آمار کرونا در جهان ؛ ۱۱۲۷۴ فوتی و ۷۰۳ هزار ابتلای جدید

آخرین آمار مبتلایان، فوتی‌ها و بهبود یافتگان کرونای جهان -یکشنبه ۲۲ فروردین‌ماه- منتشر شد.

محسن هاشمی:

کنترل کرونا در گرو واکسیناسیون عمومی است/تعداد فوتی‌های تهران از عدد 70 عبور کرد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: افزایش تعداد فوتی‌های کرونایی و عبور آن از مرز ۷۰ نفر در پایتخت نگران کننده‌است و باید فکر جدی برای تامین واکسن کرد، چرا که کنترل کرونا با واکسیناسیون عمومی میسر است.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد:

تمدید مهلت ثبت نام بیمه عمر و حادثه بازنشستگان کشوری

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از تمدید مهلت ثبت نام اینترنتی بیمه عمر و حادثه صبا تا ۲۷فروردین ماه جاری خبر داد.

یک روانشناس در گفتگو با برنا:

رسانه‌ها مراقب مرز بین آگاهی و تشویش باشند/ مردم را نترسانید!

بهمن حوری‌زاد معتقد است رسانه‌ها به دلیل اثرگذاری بالایی که روی باورهای افراد یک جامعه دارند باید نقش یک حامی آگاهی دهنده را ایفا کنند و از نشر اطلاعات مغرضانه و استرس‌زا دوری کنند.

سخنگوی دانشگاه آزاد:

کیفیت آموزش‌های حضوری و مجازی با یکدیگر قابل مقایسه نیست/کلاس‌های عملی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود/ دانشجویان تقلب نمی‌کنند!

حیدر احمدی درباره کیفیت آموزش به دانشجویان در سه ترم اخیر گفت:با شیوع کرونا در کشور آموزش‌های مجازی و برخط بر روی سیستم آموزش کشور تاثیرگذار است. با این تفاسیر می‌توان در ایام بعد از کرونا هم برخی از رشته‌های تحصیلی یا واحدهای درسی را به شکل مجازی تحت آموزش مجازی یا حضوری قرار داد.

پژوهشگر تحولات جمعیت:

مهاجرفرستی ایران در حوزه نخبگان و مهاجرپذیری آن نیروی کار ساده است/سالانه 35 هزار نفر از کشور مهاجرت می‌کنند/ مهاجران علمی در بازه سنی 20 تا 38 سال هستند

صالح قاسمی گفت: مهاجرپذیری ایران در سطح نیروی کار ساده است و مهاجرفرستی ما در حوزه نخبگان و کارشناسان است یعنی بیشتر مهاجرینی که از کشور می‌روند، صاحب یک تخصص یا سرمایه هستند و هدف اصلی آنان این روزها مهاجرت به آمریکا و کانادا است.

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد:

افزایش مرگ های کرونایی؛ ۲۵۸ نفر/ شناسایی ۲۱۰۶۳ بیمار جدید

سیما سادات لاری گفت:از دیروز تا امروز ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران:

سوله‌هایی که به کار وزارت بهداشت نیامد!/ کنترل این وضعیت بحرانی در دست ما نیست/ انتقاد از شلوغی خیابان ها در روزهای اعمال محدودیت

رضا کرمی محمدی گفت: رعایت نکردن پروتکل‌ها و درنظر نگرفتن محدودیت‌ها در طول تعطیلات نوروز مهمترین علت شیوع مجدد کرونا در کشوراست. حتی وزارت بهداشت نیز پیش از عید اقدام جدی در بحث اعمال محدودیت‌ها برای تعطیلات نوروز چه در تهران و چه در دیگر شهرها در پیش نگرفت و این اتفاق با موضع‌گیری‌ها و اعتراضات وزارت بهداشت در زمان فعلی کمی تناقض دارد.

اولویت جمهوری اسلامی تعامل و توسعه روابط با کشورهای همسایه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پست توییتری خود نوشت: امروز برای دیدار با مقامات کشور دوست جمهوری عراق و امضای نقشه راه پنجساله پیرامون‌ همکاری های دو جانبه و مشترک در حوزه روابط کار، اشتغال، رفاه اجتماعی و آموزش های فنی و حرفه در بغداد هستم .

علت حادثه شبکه برق نطنز مشخص نیست

گروه فنی بررسی سانحه از ابتدای وقوع حادثه در مجتمع نطنز در محل حاضر شده و در حال بررسی علت رخداد بامداد امروز هستند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران:

کارگاه‌های ساختمانی مشمول محدودیت دو هفته‌ای کرونا هستند/ شهرداری با متخلفین برخورد کند

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: زمانی که کارگاه‌های ساختمانی در گروه اعلامی ستاد مقابله با کرونا برای ادامه فعالیت خود نیستند پس باید فعالیت خود را تا پایان محدودیت‌های کرونایی تعطیل کنند در غیر این صورت شهرداری‌های تهران و دیگر دستگاه‌های نظارتی باید نسبت به نظارت و پیگیری آن‌ها اقدام و با متخلفان برخورد کنند.

برنا بررسی می‌کند؛

چرا دیه جنین پسر بیشتر از جنین دختر است؟

چند روزی است که تفاوت قابل توجه دیه جنین پسر و دختر مورد توجه همگان قرار گرفته و این موضوع که میزان دیه جنینی که جنسیت او مشخص نیست بیشتر از جنین دختر است واکنش‌های فراوانی را به همراه داشته است. در این گزارش می‌خواهیم به علت حقوقی و اجتماعی تفاوت دیه دختر و پسر بپردازیم.

وزیر بهداشت:

نقشه کرونایی کشور قرمزتر و سیاه می‌شود/ در شرایط کنونی هر عطسه و سرفه کرونا تلقی شود/ کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی به 58درصد

سعید نمکی گفت: اسفند 99 کشور سرشار از نقاط آبی و زرد بود اما امروز نقاط قرمز فراوان و نقاط آبی بسیار نایابی را در کشور داریم بنابر این در هفته جاری و آتی نقشه کرونا به مراتب قرمزتر و سیاه می شود.

آغاز ثبت سفارش کتاب‌‌های درسی سال تحصیلی 1400-1401 از امروز

ثبت سفارش وخرید اینترنتی کتاب‌‌های درسی سال تحصیلی 1400 -1401 از امروز 22 فروردین ماه 1400 در وبسایت IRTEXTBOOK آغاز شد.

ترافیک نیمه سنگین در آزادراه کرج - تهران

رییس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: در حال حاضر ترافیک در آزادراه قزوین-کرج حدفاصل استاندارد تا پل فردیس سنگین و در آزادراه کرج - تهران محدوده پل کلاک نیمه سنگین است.

کیفیت هوای تهران در وضعیت ناسالم

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، همچنین میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸:۳۰ امروز بر روی شاخص ۹۲ در شرایط ناسالم بود.

اعلام نتایج نهایی استخدامی آموزش و پرورش در اواخر هفته/نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۰ تا اواسط هفته آینده اعلام می شود

سخنگوی سازمان سنجش گفت: نتایج نهایی استخدامی دوره هشتم مربوط به وزارت آموزش و پرورش تا اواخر هفته در سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

در دیدار وزیر کار با وزیر دارایی عراق تاکید شد:

گسترش همکاری های اقتصادی، بیمه ای و گمرکی/ مطالبات برق و گاز ایران از عراق پرداخت می شود

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشورمان در سفر خود به کشور عراق با «علی عبدالامیر علاوی» وزیر دارائی این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز