معاون کل وزیر بهداشت:

کاهش تردد ۴ تا ۱۰درصد مردم کاری از پیش نمی برد/ در متقاعد کردن مردم در زمینه کرونا موفق نبودیم

۱۴۰۰/۰۱/۲۳ - ۰۹:۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۱۶۳۶۷۸
کاهش تردد ۴ تا ۱۰درصد مردم کاری از پیش نمی برد/ در متقاعد کردن مردم در زمینه کرونا موفق نبودیم
ایرج حریرچی گفت: نگران موج چهارم کرونا هستیم و پیش بینی ما این است که وضعیت آینده از هم اکنون بدتر می‌شود. میزان فوتی‌ها 25 درصد افزایش یافته است. ما در مقابل همگان مسئول هستیم و باید مردم را متقاعد کنیم.

به گزارش برنا؛ نشست مشترک ایرج  حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت با همراهان ملی پویش ره سلامت امروز صبح 23 فروردین برگزار شد.

حریرچی در ابتدای این نشست گفت: سلامت موضوعی چند وجهی و مرتبط به مقوله‌های دیگر زندگی است. بیش از 80 درصد سلامت انسان به عوامل اجتماعی همچون میزان درآمد، سرانه ملی، میزان اشتغال، میزان بهرمندی از مسکن، تفریح مناسب و از سوی دیگر  مسائلی همچون اعتیاد طلاق، بیماری، بیکاری و ... ارتباط دارد.

او تاکید کرد: افزایش سرانه ملی هر کشور همچون افزایش سواد عمومی یا سواد زنان رابطه مستقیم با افزایش طول عمر و کیفیت زندگی، عدم بیماری و ... به دنبال دارد.

معاون وزیر بهداشت گفت: هیچ کشوری آمادگی مقابله باکرونا را نداشتند و دسترسی به منابع، سرمایه اجتماعی و میزان اعتماد اجتماعی بین مردم و دولت همچنین مردم با یکدیگر در مقابله با کرونا بسیار موثر است. برای مثال میزان مرگ و میر ناشی از کرونا و کاهش بیماری یا افزایش کرونا بر میزان توسعه کشورها سنجیده می‌شود.

به گفته او بعد از دو سال که در وضعیت نا مناسب اقتصادی وارد پاندمی کرونا شدیم. مشکلات ناشی از عدم اشتغال و نرخ برابری ارز تغییرات متعددی را به دنبال داشت.

حریرچی تصریح کرد: تولید و واردات هر واکسن، ماسک و ونتیلاتور با مشکلات متعدد همراه است. نقش سازمان‌ها در حمایت از مردم در این مقوله ضرورت دارد. این موضوع از عهده وزارت بهداشت و درمان خارج است و باید دولت، سازمان‌های بزرگ، سازمان‌های مردم نهاد و ... کمک کنند. در کشورهای پیشرفته دولت‌ها کمتر از 30 درصد بیمارستان‌ها را اداره می‌کند.

به گفته او نگران موج چهارم کرونا هستیم و پیش بینی ما این است که وضعیت آینده از هم اکنون بدتر  می‌شود. میزان فوتی‌ها 25 درصد افزایش یافته است. ما در مقابل همگان مسئول هستیم و باید مردم را متقاعد کنیم. شفاف بگویم در متقاعد کردن مردم در برخی از لایه‌ها موفق و در بین برخی از آنها نتوانستیم کاری کنیم.

حریرچی افزود: در 6 ماهه 99،  16 میلیون دانش آموزان و معلم و 4 میلیون دانشجو داریم. منع رفت و آمد و محدودیت های شبانه و شهرهای نارنجی و قرمز و ... را نیز اعمال شد. هرچند میزان تردد مردم 4 تا 10 درصد در مقایسه با وضعیت قبل از شیوع کرونا کاهش یافته است. برای مثال اگر 35 درصد مردم رعایت می‌کنند، برخی هم نسبت به گذشته عملکرد بدتری دارند.

معاون وزیر بهداشت گفت: باید بتوان از طریق مشخص به مردم موارد پیشگیری از کرونا را انتقال دهیم و عملیات اطلاع رسانی را باید یکپارچه در سراسر دنیا انجام شود. بنده از شرکت‌هایی که در این زمینه به شکل مناسب عمل کرده تقدیر می کنم و از دیگر سازمان ها خواستار حمایت هستم.

حریرچی تصریح کرد: سازمان ها با اقدامات در این شرایط در دوران پسا کرونا ارزش افزوده و اعتماد اجتماعی بیشتری کسب کرده و از هرگونه تبلیغات موثرتر خواهد بود. امیدوارم در آینده نه چندان دور جشن غلبه بر کرونا را برگزار کنیم.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز