برنامه مدرسه تلویزیونی ایران تا ۳۱ اردیبهشت ادامه دارد/ مدرسه مهارتی در راه است

۱۴۰۰/۰۱/۲۳ - ۰۹:۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۱۶۳۶۸۷
برنامه مدرسه تلویزیونی ایران تا ۳۱ اردیبهشت ادامه دارد/ مدرسه مهارتی در راه است
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: در دوران کرونا برنامه‌های مدرسه تلویزیونی تا 31 اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش برنا؛ رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در جلسه ای که با حضور مسئولین و مدیران دست اندرکار تهیه و اجرای مدرسه تلویزیونی برگزار شد؛ ضمن تقدیر از همکاری خوب شبکه آموزش با آموزش و پرورش، از همکاران شهر تهران و آموزگارانی که در این مدت در راستای ارائه خدمات آموزشی مطلوب به دانش آموزان توانسته‌اند برنامه‌های با کیفیت و ارزشمندی را تهیه و جلوی دوربین شبکه آموزش ببرند، تشکر و قدردانی کرد.

معاون آموزش ابتدایی اعلام کرد: طبق ارزیابی‌هایی که درباره کیفیت آموزش‌ها و برنامه‌های معاونت در مدرسه تلویزیونی از مدیران، همکاران اداری و معلمان صورت گرفته است؛ کیفیت برنامه ها مطلوب ارزیابی شده که این موضوع بسیار با اهمیت و ارزشمند است.

حکیم زاده اظهار کرد: از آنجا که برخی از کودکان در تکمیل فرآیند آموزش از حمایت و همراهی والدین محروم بودند؛ شایسته است برنامه‌های مدرسه تلویزیونی به گونه ای طراحی شود که جلسات پایانی برای هر درس به جمع بندی ، دوره و رفع اشکال اختصاص یابد.

او افزود: مبنا بر این است که پایان کلاس ها 31 اردیبهشت اعلام شود و رویکرد معلمان نیز به گونه‌ای باشد که در 10 روز آخر، جمع بندی و دوره دروس صورت گیرد.

معاون آموزش ابتدایی در ادامه با اشاره به اهمیت و ضرورت برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان تصریح کرد: در نظر داریم با همکاری شبکه آموزش مدرسه مهارتی را با رویکردی آموزشی و در عین حال مفرح و جذاب برای اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان جایگزین آموزش های رسمی کنیم.

حکیم زاده در تشریح مهارت‌های مورد نظر آموزش و پرورش در مدرسه مهارتی، از آموزش مهارت های پایه زبانی و مهارت های ادب، مسئولیت پذیری و جرات ورزی، آموزش تفکر محاسباتی، سواد یارانه ای و آموزش کدینگ که از آموزش یک الگوریتم ساده برای نوآموزان تا برنامه نویسی برای پایه های بالاتر است؛ نام برد.

نظر شما