وزیر بهداشت و درمان:

دیدگاه کارشناسی در کشور خریدار ندارد/ قرار نیست با مردم در پس پرده صحبت کنیم/ نباید سفرهای نوروزی انجام می‌شد/ مسئولیت تهیه واکسن خارجی با قرارگاه است/ واکسن تولید داخل در بهار در دسترس مردم قرار می‌گیرد

۱۴۰۰/۰۱/۲۳ - ۱۱:۳۱:۰۶
کد خبر: ۱۱۶۳۷۷۹
دیدگاه کارشناسی در کشور خریدار ندارد/ قرار نیست با مردم در پس پرده صحبت کنیم/ نباید سفرهای نوروزی انجام می‌شد/ مسئولیت تهیه واکسن خارجی با قرارگاه است/ واکسن تولید داخل در بهار در دسترس مردم قرار می‌گیرد
سعید نمکی گفت: :ما برای فدا شدن و آبرو خرج کردن آمده ایم و به دنبال پست و مقام نیستیم اگر دقت می شد و نگاه کارشناسی خریدار داشت، ما گرفتار طوفان ویروس جهش یافته نمی شدیم.

به گزارش برنا؛ سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان در شصت و چهارمین کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که از شبکه خبر پخش شد گفت: دوره‌ای از اپیدمی کرونا مناسب و با وسواس، پیش بینی‌های درست و اقدامات کارشناسی و سنجیده مدیریت شده است.

او افزود: در 14 ماه اخیر پی در پی کار را رصد کرده‌ایم، اما در برخی مواقع بی‌مهری‌ها دوستان ما را کسل کرده است.

 وزیر بهداشت ادامه داد: ما با دست‌های بسته و با چشم‌های باز در اقیانوس پربلا شنا کردیم. برای ما مرگ‌های فراوان را پیش بینی کرده بودند، اما در کشور میزان مرگ ومیرها ها را به دو رقمی رساندیم.

قرار نیست با مردم در پس پرده صحبت کنم

نمکی تصریح کرد: کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تدوین پیشنهاد و اقدامات را انجام داده است. قرار نیست با مردم در پس پرده صحبت کنم. قرار نیست اعتماد مردم را حراج کنم. من از روزی می‌ترسم که مردم به ما بی اعتماد باشند. ما حافظ جان مردم هستیم. بنده وزیر بهداشت تمامی افراد این جامعه هستم و من با مردم همیشه شفاف هستم.

به رغم بودجه اندک اما صفی برای دریافت دارو ایجاد نشد

به گفته او ارزی که وزارت بهداشت در سال 99 دریافت کرد، یک میلیارد و 200 میلیون یورو کمتر از سال قبل تر بود اما در هیچ کجای کشور صفی که برای مرغ ایجاد شد برای دارو ایجاد نشد.

در کشور دیدگاه کارشناسی خریدار ندارد

وزیر بهداشت و درمان افزود:ما برای فدا شدن و آبرو خرج کردن آمده ایم و به دنبال پست و مقام نیستیم اگر دقت می شد و نگاه کارشناسی خریدار داشت، ما گرفتار طوفان ویروس جهش یافته نمی شدیم.

نمکی ادامه داد: در اپیدمی رنگ بندی زرد، نارنجی و آبی وجود ندارد. وقتی در 11 اسفند می‌نویسم باید پروازها لغو شود، چون ویروس متاسیون یافته ای که در ترکیه گسترش پیدا کرده است را می‌شناسم. حتی اگر تمامی پروتکل‌ها در پرواز رعایت شود باز چند درصد منفی کاذب وجود دارد.

 وزیر بهداشت ادامه داد: پیش از عید به همه روسای دانشگاه های علوم پزشکی گفتم خودتان را برای یکی از سهمگین ترین مبارزات تاریخ اپیدمی آماده کنید من در اتاق فرمان کشور نشسته ام و وقتی به عنوان کارشناس حرفی می زنم، یقینا حساب و کتاب دارد.

این مقام مسئول بیان کرد: بنده وقتی می نویسم که پروازهای خوزستان باید لغو شود، برای این است که می دانم بمب ویروس در حال سرایت به نقاط مختلف کشور است.

نباید سفرهای نوروزی  انجام می شد

او با بیان اینکه هدف این بود که از طریق نیروهای طرح شهید سلیمانی بتوان تا 18 فروردین شعله‌های بیماری را محله به محله خاموش کنیم، افزود: با جمعیت قابل جابجا شدن نمی‌توان بیماریابی کرد. سفر در هر صورت عامل انتقال بیماری است. در مازندران کادر درمان از ویروس وهان تازه خلاص شده و بلافاصله درگیر ویروس متاسیون یافته شده‌اند.بنده بارها لغو پروازها از ترکیه را خواستار شدم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: مصادیق را وزارت بهداشت تعیین می‌کند و باید رعایت شود. ستاد ملی بدون نظرات وزارت بهداشت تاثیرگذار نیست. ما در سخت‌ترین پاندمی‌ها گرفتار شدیم. یکی از اقوام بنده به کرونا مبتلا شده و در کاشان حتی یک تخت برای بستری او نبود.

 نمکی ادامه داد: اگر در سال گذشته 23 هزار تخت به مراکز درمانی کشور افزوده شد ما امروز 80 هزار تخت آماده کردیم. در سال گذشته 3هزار تخت ای سی یو ایجاد شد هرچند هزینه آن هم تامین نشد.

هیچ بیماری از دریافت خدمات بی نصیب نمی ماند

 او گفت:مردم بدانند که هیچ بیماری پشت در مراکز درمانی سرگردان نمی‌شود. ما آبروی جمهوری اسلامی را حفظ می‌کنیم. در تصاویر برخی از بیماران در کشورهای اروپایی بر روی زمین چمن قرار گرفتند، اما ما نمی‌گذاریم چنین وضعیتی در ایران رخ دهد.

واکسن کرونا در اختیار استعمارگران

نمکی درباره واکسن گفت: 3213 صفحه مکاتبه برای دریافت واکسن شده است .بعضی از کشورهای استثمارگر اجازه دریافت واکسن را نمی دهند، 85 درصد واکسن دنیا را 7 کشور دنیا مصرف می کند. بنابر این ما مجبور شدینم بنیاد برکت، پاستور، رازی و دیگر عزیزان را به میدان بیآوریم تا  واکسن تولید داخل را به مردم ارائه دهیم و انشاالله در بهار طبق قولی که  داده ام واکسن تولید داخل در دسترس مردم خواهد بود.

تمامی مخاطرات برای دریافت واکسن کرونا

او تصریح کرد:  قبل از عید قرار بود 4 ونیم میلیون دوز واکسن دریافت کنیم. دو میلیون واکسن از روسیه  دریافت شود، اما به 400 دوز تقلیل پیدا کرد. هندی ها به رغم پرداخت هزینه اما از ورود محموله واکسن به ایران جلوگیری کردند. 3میلیون و  200 هزار دوز دارو قرار بود از کوواکس دریافت شود، اما در نهایت 700 هزار دوز آن شد. و از چین 200 هزار دوز دریافت شد. در نهایت برای یک میلیون 300 هزار نفر گروه هدف که قرار بود برایشان واکسن تهیه شود را توانستیم با 20 روز تاخیر به قول خود عمل کنیم.

مسئولیت تهیه واکسن خارجی با قرارگاه است

به گفته او بر اساس مصوبه 52 ستاد ملی مسئولیت تهیه واکسن خارجی با قرارگاه است. تولید واکسن داخلی از اهداف بنده است.در شرایط کنونی اولین کار پرهیز از سیاسی کاری است. ورود به سیاست بازی کار ما نیست. هم اکنون باید تلاش برای این باشد که هیچ مریضی در پشت در بیمارستان نماند. این موج سهمگین تر از موج های قبلی بیماری است.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز