رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش:

عدم قطعیت در تعیین زمان برگزاری آزمون‌های پایان سال/ برگزاری آزمون‌ها در پایه‌های نهم و دوازدهم حضوری است

۱۴۰۰/۰۱/۲۶ - ۰۵:۴۲:۱۱
کد خبر: ۱۱۶۵۱۱۴
عدم قطعیت در تعیین زمان برگزاری آزمون‌های پایان سال/ برگزاری آزمون‌ها در پایه‌های نهم و دوازدهم حضوری است
خسرو ساکی تاکید کرد: برای برگزاری امتحانات پایان سال منتظر دستورالعمل از ستاد مقابله با کرونا هستیم در این شرایط هرگونه پیش‌بینی‌ بنده درباره چگونگی برگزاری آزمون‌ها غیرکارشناسی است.

به گزارش برنا؛ وضعیت قرمز و سیاه کرونایی هر گونه اقدام و تصمیم‌گیر را در جامعه تحت تاثیر قرار داده است. در این میان برگزاری آزمون دانش آموزان نیز تحت تاثیر این مقوله قرار گرفته است. هرچند سال گذشته به‌دلیل شیوع کرونا آزمون‌ها به شکل غیرحضوری برگزار می‌شود.

خسرو ساکی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش در این خصوص به خبرنگار برنا گفت: هنوز به قطعیت برای  تعیین زمان برگزاری آزمون نرسیده ایم تا بتوانیم اطلاع‌رسانی کنیم.

او افزود: هم‌اکنون نمی‌توان برای 15 اردیبهشت برنامه‌ریزی کرد، چون میزان مبتلایان و فوتی‌های کرونا را نمی‌توان تا روزهای آینده پیش‌بینی کرد.

ساکی ادامه داد: در روزهای قبل برنامه‌ریزی بنده در زمینه کم‌وکیف برگزاری امتحانات آماده بود، اما با توجه به اوج‌گیری کرونا هنوز دستورالعملی در دست نیست.

نیازمند اطلاعات درباره وضعیت کرونا از سوی ستاد مقابله با کرونا هستیم

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش گفت: باید با ستاد کرونا مشورت کنیم تا اطلاعات در این باره بدست آید. ستاد مقابله با  کرونا درباره وضعیت کرونا در آینده پیش بینی‌هایی را به ما بدهند تا  بتوانیم برنامه ریزی کرد.

ساکی افزود: در ستاد مقابله با کرونا داده آماری وجود دارد و می‌توان تصمیم‌گیری کرد. در این شرایط هرگونه پیش‌بینی‌ بنده درباره چگونگی برگزاری آزمون‌ها غیرکارشناسی است.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در زمینه کم و کیف برگزاری امتحانات پایان سال منتظر دستورالعمل از ستاد مقابله با کرونا هستیم.

برگزاری آزمون‌ها در پایه‌های نهم و دوازدهم حضوری است

ساکی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزاری آزمون‌ها در پایه‌های نهم و دوازدهم حضوری است. هرچند زمان برگزاری این آزمون‌ها منوط به دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا است.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش افزود: امتحانات داوطلبان آزاد، جهشی، ایثارگران، بزرگسالان و شاخه‌های فنی حرفه‌ای و کار و دانش نیز به  شکل حضوری  برگزاری می‌شود.

به گفته او همگان در دنیا  به کرونا مبتلا شده و همین امر تصمیم‌گیری‌ها را با چالش مواجه کرده است.

//انتهای پیام:3

نظر شما
پرونده ویژه