بارندگی در راه است/ آخرین وضعیت جوی پایتخت

۱۴۰۰/۰۱/۲۶ - ۱۱:۵۲:۲۱
کد خبر: ۱۱۶۵۴۸۱
بارندگی در راه است/ آخرین وضعیت جوی پایتخت
سازمان هواشناسی کشور از وجود بارش‌های بهاری در آسمان اغلب استان‌های کشور خبر داد.

به گزارش برنا؛ بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، روز پنج شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰، در نیمه شرقی کشور و در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، شرق مازندران، سمنان، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس، هرمزگان، یزد و شرق اصفهان طی برخی ساعات به‌ویژه در بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط روز جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰، در نیمه شرقی کشور و در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، شرق مازندران، سمنان، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان و شرق اصفهان ادامه دارد. همچنین در استان‌های اردبیل و گیلان بارش خفیف گاهی همراه با رعد و برق دور از انتظار نیست.

وضعیت بارش در روز پنج شنبه در خراسان شمالی، خراسان رضوی، کرمان، سیستان و بلوچستان و ارتفاعات سمنان و روز جمعه در خراسان شمالی، خراسان رضوی و سمنان، شدید خواهد بود.

بر اساس گزارش هواشناسی، روز شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۰، در شمال شرق و ارتفاعات البرز مرکزی و طی روز یکشنبه ۲۹ فروردین در ارتفاعات استان‌های یزد و کرمان و روز دوشنبه ۳۰ فروردین، در اردبیل، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده خواهیم داشت.

همچنین، طی سه روز آینده خلیج فارس به ویژه نواحی مرکزی و شرقی آن، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

بر همین اساس، آسمان تهران روز جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰، کمی ابری همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و روز شنبه ۲۸ فروردین نیز کمی تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد و با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نظر شما
پرونده ویژه