ماموران قلابی دستگیر شدند/ انجام ۴۱ فقره کلاهبرداری و سرقت

۱۴۰۰/۰۱/۲۶ - ۲۰:۵۰:۵۹
کد خبر: ۱۱۶۵۶۳۴
ماموران قلابی دستگیر شدند/ انجام  ۴۱ فقره کلاهبرداری و سرقت
رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند چهار نفره ماموران قلابی و کشف ۴۱ فقره کلاهبرداری و سرقت خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش اموال کلاهبرداری شده را ۲ میلیارد تومان برآورد کردند.

به گزارش برنا؛ سرهنگ کارآگاه حیدر گودرزی روز پنجشنبه بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو با پوشش مأمور با همدستی چند نفر، تیمی از  کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت های خاص پایگاه نهم پلیس آگاهی با توجه به حساسیت موضوع مسئولیت پرونده را بر عهده گرفتند.

وی عنوان کرد: با بررسی پرونده مشخص شد که  مال باختگان در اظهارات مشابهی اعلام کردند، سارقان که لباس فرم نظامی بر تن داشتند خود را مامور معرفی و به بهانه بازرسی، خودروهای آنان را متوقف و با پیاده کردن مال باختگان، بی درنگ خودرو را سرقت کرده اند.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی با بیان اینکه مشخصات خودروهای مال باختگان در سامانه پلیس ثبت شد، ابراز داشت: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مشخص شد یکی از سارقان که با خودروی تیبا سرقتی در شهرستان قرچک تردد دارد به بهانه اجاره کردن، یک دستگاه بازی کامپیوتری ps۴  بیمه نامه ای خودرویی را گرو گذاشته و دستگاه بازی را سرقت کرده است.

این مقام انتظامی ابراز داشت: با بررسی بیمه نامه معلوم شد که سارقان در شهرستان رشت با ورود به دفتر نمایندگی بیمه ۶۰ فقره اوراق بیمه و سایر اموال آن را سرقت و مالک دفتر بیمه نیز شکایتی در شهرستان رشت طرح کرده است.

گودرزی با بیان اینکه با تجمیع تحقیقات میدانی کارآگاهان موفق شدند، تصویر سارق دستگاه بازی را به دست بیاورند، افزود: مخفیگاه متهم در شهرستان ورامین شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی وی در مخفیگاهش دستگیر و خودروی تیبای مسروقه نیز از آن مکان کشف شد.

وی اظهار کرد: متهم به سرقت خودرو با همکاری سه تن از همدستانش اعتراف و مشخص شد که سرکرده این باند فردی به نام "شاهرخ" است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مخفیگاه شاهرخ در دولت آباد شناسایی و پس از مراقبت های ویژه پلیسی مشخص شد که وی در خانه مجردی اش تردد ندارد، افزود: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی، مخفیگاه وی در کارخانه ای متروکه در فشافویه کشف شد و ماموران موفق شدند وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند و در بازرسی از خانه مجردی اش سه دستگاه خودروی مسروقه کشف شد.

وی ادامه داد: شاهرخ در بررسی های پلیسی به ۹ فقره سرقت خودرو معترف و اظهار کرد، با تغییر پلاک خودرو های سرقتی به شهرهای شمالی مراجعه و مرتکب ۱۵ فقره سرقت از منازل ویلایی شده است.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بیان کرد: همچنین شاهرخ معترف شد، با سرقت اوراق بیمه نامه ها از نمایندگی بیمه، ۲۰ دستگاه بازی رایانه ای ps۴ دیگر نیز اجاره و سپس سرقت کرده اند.  

گودرزی با بیان اینکه موضوع به فرماندهی انتظامی شهرستان هایی همچون آمل، رشت، رامسر و نور منعکس و تعدادی از مال باختگان شناسایی شده اند، گفت: در عملیات های مستقل دیگری، ۲ همدست متواری متهمان دستگیر شده اند.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی با بیان اینکه تمامی اعضای این باند با قرارهای قانونی از سوی مراجع قضائی روانه زندان شده اند، گفت: پس از انهدام این باند حرفه ای، سرقت های خودرو با پوشش مامور در سطح حوزه شهرستان ری متوقف  شده است.

کشف پرونده زورگیری پرده از کلاهبرداری برداشت 

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سه سارق و کلاهبردار حرفه ای خبر داد و گفت: متهمان پس از زورگیری تلفن همراه مال باخته، از شهروندان کلاهبرداری می کردند.

سرهنگ کارآگاه "علی عزیزخانی" بیان داشت : دوازدهم اسفند ماه سال گذشته پرونده ای با موضوع زورگیری و سرقت تلفن همراه از طریق کلانتری ۱۱۵ رازی به پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی عنوان کرد: مفاد پرونده حاکی از آن بود، شاکی که مردی ۳۰ ساله  است در محدوده میدان راه آهن توسط ۲ موتورسوار جوان مورد ضرب و جرح قرار می گیرد و تلفن همراهش به همراه مبلغ ۲۹ میلیون تومان پول نقد از وی سرقت می شود.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی ابراز داشت: در بررسی های پلیس مشخص شد که متصرف تلفن همراه به دفعات مختلف به اشخاص متعدد تماس گرفته است؛ از این رو با شناسایی مخاطبان متهم، مشخص شد که وی طی تماس تلفنی با شهروندان مبالغی را از آنان درخواست کرده و مدعی شده که نزدیکان آنان تصادف کرده و نیاز به واریزی وجه برای درمان است که شهروندان به آنان اعتماد و مبالغ درخواستی را واریز کرده اند.  

این مقام انتظامی اضافه کرد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی هویت متهم شناسایی و مشخص شد که وی یکی از سارقان زورگیر است که با هماهنگی های قضائی، متهم در مخفیگاهش در محدوده میدان راه آهن دستگیر که پس از انتقال به پلیس آگاهی به زورگیری و پنج فقره کلاهبرداری از مال باختگان با همکاری ۲ تن از همدستانش به نام "مرجان" و "سعید" معترف شد. 

کارآگاه عزیزخانی با بیان اینکه متهم دیگر پرونده در عملیات دیگری دستگیر شد، افزود: کارآگاهان تاکنون چهار تن از مال باختگان را شناسایی کردند و تحقیقات کماکان برای کشف سایر جرایم ارتکابی از سوی مجرمان و همچنین دستگیری "مرجان" ادامه دارد.

کشف هفت فقره سرقت مغازه و منازل 

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران از انهدام باند چهار نفره سارقان مغازه و اماکن مسکونی خبر داد و گفت: متهمان به هفت فقره سرقت از مغازه و منازل عترف شدند. 

سرهنگ کارآگاه "علی کنجوریان" بیان داشت: پرونده هایی از کلانتری های ۱۵۶ افسریه و ۱۵۷ مسعودیه برای شناسایی و دستگیری سارق یا رساقان به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد و تیم مبارزه با سرقت اماکن و مغازه پایگاه ششم این پلیس بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان در تحقیقات پلیسی موفق شدند، ۲ تن از سارقان  منزل را که یک دستگاه دوچرخه از پارکینگ ساختمان سرقت کرده بودند، شناسایی و دستگیر کنند، گفت: از مخفیگاه متهمان یک دستگاه دوچرخه و ابزار آلات جرم کشف شد و متهم برای کشف سایر جرائم احتمالی و تحقیقات تکمیلی به پایگاه ششم انتقال یافت. 

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی ابراز داشت: متهمان پس از انتقال به پایگاه ششم به سرقت از منازل و مغازه ها با همکاری ۲ تن از همدستان دیگرشان معترف و هر دو متهم در عملیات مستقل دیگری دستگیر و در بازرسی از مخفگیاهشان تعدادی اموال سرقتی از قبیل ۲ دستگاه دوچرخه، یک دستگاه چرخ گوشت، یک دستگاه ترازوی دیجیتال آشپزخانه و همچنین یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه پالس، کشف شد.

وی با بیان این که در این رابطه سه مرد و یک زن دستگیر شده اند، افزود: متهمان تا کنون به هفت فقره سرفت از مغازه های میوه فروشی، خیاطی، قصابی، سوپرمارکت، سیگار و تنباکو فروشی در محدوده افسریه و مسعودیه معترف و با شناسایی محل های سرقت مال باختگان شناسایی شدند و  اموال کشف شده طی صورتجلسه به آنان تحویل شد.

این مقام پلیسی خاطر نشان کرد: با تکمیل تحقیقات پلیسی هر چهار متهم به دادسرا معرفی و طی قرارهای مناسب روانه زندان شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز