مدیرعامل شرکت مترو خبر داد:

آخرین ایستگاه خط ۳ مترو در آستانه افتتاح

۱۴۰۰/۰۱/۳۰ - ۰۹:۴۴:۳۴
کد خبر: ۱۱۶۷۲۵۱
آخرین ایستگاه خط ۳ مترو در آستانه افتتاح
آخرین ایستگاه از خط 3 مترو تهران که در واقع بیست و پنجمین ایستگاه آن محسوب می‌شود، ظرف هفته‌های آتی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش برنا؛ علی امام، مدیرعامل شرکت مترو ضمن اعلام این مطلب گفت: ایستگاه اقدسیه در بخش شمالی خط 3 مترو تهران که عملیات عمرانی آن از سال 1391 آغاز شده است، پس از سال‌ها انتظار در آستانه افتتاح قرار گرفته است.

این ایستگاه با 8 هزار مترمربع زیربنا، بین دو ایستگاه نوبنیاد و شهید محلاتی قرار داشته و با 8 رشته پله‌برقی و 5 دستگاه آسانسور افتتاح خواهد شد. طول سکوی ایستگاه 160 متر و عمق آن از سطح زمین 23 متر است و امیدواریم تا پیش از پایان اردیبهشت ماه، شاهد آغاز بهره‌برداری از آن باشیم. 

مدیرعامل شرکت مترو، دلایل طولانی شدن تکمیل ایستگاه اقدسیه را عمدتاً در 2 مورد مسائل حقوقی مرتبط با زمین این ایستگاه و نیز مشکل تامین به‌موقع منابع مالی برای بهره‌برداری هرچه سریعتر از آن برشمرد.

گفتنی است خط 3 مترو تهران به طول تقریبی 37 کیلومترتا کنون با 24 ایستگاه در حال خدمت‌رسانی به مردم بوده و ایستگاه اقدسیه بیست و پنجمین ایستگاهی است که در این خط به بهره‌برداری می‌رسد. البته طراحی و اجرای یک ایستگاه تقاطعی از خط 3  با خط 2 مترو نیز در تقاطع خیابان‌های امام خمینی (ره) و حضرت ولیعصر (عج) مجدداً در دستور کار شرکت مترو قرار گرفته که هنوز کارهای اجرایی آن آغاز نشده است.

ایستگاه اقدسیه در خیابان موحد دانش (اقدسیه)، نبش خیابان ندا قرار داشته و بهر‌ه‌برداری از آن درسنوات اخیر مورد مطالبه عمومی شهروندان این محدوده قرار داشته است.

نظر شما