معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مطرح کرد:

آغاز فاز دو واکسن از اوایل خرداد/ نتیجه ایمنی‌زایی واکسن کرونا اواسط اردیبهشت مشخص می‌شود/ تجهیزات برای تولید انبوه واکسن تامین است/تاکنون تزریق واکسن عارضه‌ به دنبال نداشته است

۱۴۰۰/۰۱/۳۱ - ۱۱:۵۰:۲۲
کد خبر: ۱۱۶۷۲۹۹
آغاز فاز دو واکسن از اوایل خرداد/ نتیجه ایمنی‌زایی واکسن کرونا اواسط اردیبهشت مشخص می‌شود/ تجهیزات برای تولید انبوه واکسن تامین است/تاکنون تزریق واکسن عارضه‌ به دنبال نداشته است
محمد حسین فلاح مهر آبادی درباره آخرین وضعیت افرادی که تحت تزریق واکسن کرونا قرار گرفته‌اند، گفت: تاکنون عارضه جدی از واکسن به عنوان عوارضی که منجر به بروز اختلال در مطالعات شود، بروز نکرده است و بر اساس پیش بینی‌های انجام شده در فاز 3 تولید انبوه و صنعتی انجام و واکسن را در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

به گزارش برنا؛ تولید واکسن کرونای داخلی به عنوان یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود. این واکسن در پاندمی کرونا و کاهش میزان مرگ و میرهای ناشی از آن نجات دهنده بشریت است. البته بر اساس گفته‌های پیام طبرسی، عضو کمیته ملی مبازره با کرونا میزان ماندگی واکسن 6 ماه است و افراد برای مصونیت در برابر کرونا باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. هرچند بر اساس اخبار رسمی تاکنون محموله‌های دوزهای متعدد واکسن از کشورهای خارجی تامین شده است اما متخصصان معتقدند برای واکسیناسیون عمومی  باید از ظرفیت واکسن تولید داخل بهره‌مند شد.  

عدم توقف در روند تولید و تزریق واکسن

محمد حسین فلاح مهرآبادی، معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی درباره آخرین وضعیت افراد تزریق کننده واکسن کرونای رازی به خبرنگار برنا گفت: برای عده‌ای از داوطلبان روند تزریق در نوبت اول انجام شده و 98 نفر هم روز گذشته در نوبت دوم، واکسن را تزریق کردند.

او افزود: تاکنون از نظر داده‌های سلامتی و بی‌خطری واکسن، مشکل خاصی بروز نکرده است. درضمن عوارض پیش بینی نشده جدی هم به دنبال نداشته و همین امر نشان دهنده عدم توقف در روند تولید  این واکسن است.

آغاز فاز دو واکسن از خرداد

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با بیان اینکه مطالعه کمیته پایش داده‌ها هم این واکسن را تایید می‌کند، گفت: البته اخذ مجوز فاز دو واکسن مشروط به ارائه گزارش به سازمان غذا و دارو است. هم اکنون در حال تهیه گزارش برای این سازمان برای اخذ مجوز برای آغاز فاز دو هستیم.

فلاح مهرآبادی تصریح کرد: فرآیند ثبت نام داوطلبان در فاز دو در روند غربالگری در حال انجام است.

او ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ها بر این اساس است که دو تا سه هفته آینده گزارشات به سازمان غذا و دارو ارسال و در صورت تایید فاز دو را از اوایل خرداد آغاز کنیم.

تاکنون عارضه جدی از تزریق واکسن مشاهده نشده است

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی درباره آخرین وضعیت افرادی که تحت تزریق واکسن کرونا قرار گرفته‌اند، ادامه داد: این امر شامل ایمنی‌زایی، سلامت و بی‌خطری واکسن می‌شود. تاکنون عارضه جدی از واکسن به عنوان عوارضی که منجر به بروز اختلال در مطالعات شود نداشتیم و از سوی کمیته پایش داده‌ها تایید شده است.

فلاح مهرآبادی افزود: از لحاظ ایمنی‌زایی باید 35 روز از آخرین داده‌ها بگذرد، البته نتیجه ایمنی و ارزیابی در اواسط اردیبهشت مشخص می‌شود. این واکسن در دو مرحله باید آزمایش خود را پس بدهد و مورد تایید قرار بگیرد.

تجهیزات برای تولید انبوه و صنعتی واکسن مهیاست

معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی درباره امکان تولید انبوه واکسن افزود: در اواخر سال گذشته ارز مورد نیاز، واردات تجهیزات تامین و ساختمان مورد نظر تاسیس شده است. همچنین قرارداد «اتاق تمییز» انجام شده است. بر اساس پیش بینی‌های انجام شده در فاز 3 تولید انبوه و صنعتی انجام و واکسن را در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

//انتهای پیام:3

نظر شما
پرونده ویژه