معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان استثنایی کشور:

سنجش نوآموزان دبستان و پیش دبستان از اوایل خرداد انجام می‌شود

۱۴۰۰/۰۱/۳۰ - ۲۳:۲۱:۱۲
کد خبر: ۱۱۶۷۴۵۲
سنجش نوآموزان دبستان و پیش دبستان از اوایل خرداد انجام می‌شود
محمد حسن عظیم عراقی گفت: بررسی‌های نوآموزان بر اساس برنامه‌های سال‌های گذشته انجام می‌شود. نوآموزان در صورت نیاز به مراکز تخصصی ارجاع داده می‌شوند. هرگونه تصمیم‌گیری برای نوآموزان در این مراکز اعمال می‌شود.

به گزارش برنا؛ هر ساله نوآموزان برای ورود به سال تحصیلی جدید باید تحت سنجش قرار گرفته و سلامت جسمی و روحی آنها مورد تایید کارشناسان قرار بگیرد. گذراندن این مرحله از سنجش برای ثبت نام نوآموزان از اهمیت برخوردار است. در این مراکز در صورت بروز هر گونه نارسایی نوآموزان به مراکز مورد تایید سازمان سنجش هدایت شده تا در روند درمان قرار بگیرند.

محمد حسن عظیم عراقی، معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان استثنایی کشور درباره آخرین تصمیمات برای تعیین زمان سنجش نوآموزان به خبرنگار برنا گفت:  در سال جاری سنجش نوآموزان از اوایل خرداد آغاز شود. این در حالی است که ما در سال گذشته سنجش نوآموزان با یک ماه تاخیر به دلیل شیوع کرونا آغاز شد.  

او افزود: بر اساس برنامه سال جاری نوآموزان در مقطع پیش دبستانی هم تحت سنجش قرار می‌گیرند.

معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان استثنایی ادامه داد: در ابتدا سنجش کودکان بدو ورود به دبستان و در مرحله بعد کودکان در مقطع پیش دبستانی جزو اولویت‌های بررسی محسوب می‌شوند. این طرح در تمامی استان‌ها اجرایی می‌شود.

به گفته او رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز از دیگر اولویت‌ها در سنجش نوآموزان است.

برگزاری طرح سنجش منوط به فروکش کردن کرونا

عظیم عراقی در پاسخ به این سوال که امکان تاخیر در برگزاری سنجش نوآموزان از سوی ستاد مقابله با کرونا وجود دارد یا خیر؟ گفت: کرونا در کشور بی‌داد می‌کند. بر اساس بررسی‌های انجام شده تا اواخر اردیبهشت کرونا فروکش می‌کند. در صورت فروکش کردن این بیماری مشکلی در برگزاری زمان سنجش نوآموزان  نداریم. هرچند در صورت عدم فروکش کرونا در جامعه تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا هستیم.

معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان استثنایی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده تا اواخر اردیبهشت روند ابتلا به کرونا در کشور کاهش پیدا می کند.

او درباره دیگر خدمات ارائه شده برای نوآموزان در طرح سنجش گفت: بررسی‌های نوآموزان بر اساس برنامه‌های سال‌های گذشته انجام می‌شود. نوآموزان در صورت نیاز به مراکز تخصصی ارجاع داده می‌شوند. هرگونه تصمیم‌گیری برای نوآموزان در این مراکز اعمال می‌شود.

عظیم عراقی تصریح کرد: خانواده‌ها برای سنجش نوآموزان به نزدیک‌ترین مدرسه مراجعه کرده و بعد از ثبت نام اولیه در سامانه، نوبت گیری  بر اساس تاریخ و ساعت است. والدین در روز و ساعت مقرر به نزدیک‌ترین پایگاه مراجعه مراجعه کنند.

او افزود: از والدین انتظار می‌رود تا حداکثر یکی از آنان به پایگاه مراجعه کند تا در پایگاه‌های سنجش از بروز هر گونه ازدحام جلوگیری شود.

معاون تشخیص، پیشگیری، پرورشی و تربیت بدنی سازمان استثنایی گفت: پایگاه‌ها در اختیار مدیران مدارس قرار دارد بر این اساس هر 5 مدرسه در اختیار یک مدیر مدرسه است.

//انتهای پیام: 4

نظر شما