این داروها اثرات مثبت ورزش را نابود می‌کند

۱۴۰۰/۰۱/۳۰ - ۲۲:۵۰:۲۷
کد خبر: ۱۱۶۷۵۵۳
این داروها اثرات مثبت ورزش را نابود می‌کند
نتایج پژوهشی جدید نشان می‌دهد که داروهای پرمصرف آنتی هیستامین که بیشتر برای آلرژی و التهاب تجویز می‌شوند، می‌توانند روی فواید و تاثیرات مثبت کوتاه مدت و بلندمدت ورزش کردن اثر مخربی داشته باشند.

به گزارش برنا؛ معمولا داروهای آنتی هیستامین برای افرادی که از آلرژی‌های فصلی رنج می‌برند، تجویز می‌شود. ذرات گرد و غبار و گرده‌های گل و گیاهان در برخی فصول سال، باعث بالا رفتن هیستامین در بدن برخی افراد می‌شود. مولکول‌های هیستامین باعث افزایش جریان خون در قسمت‌هایی از بدن شده و در نهایت منجر به بروز التهاب و حساسیت می‌گردد.

داروهای آنتی هیستامین در واقع به فروپاشی مولکول‌های هیستامین کمک می‌کند و اثرات التهابی و آلرژی را کاهش می‌دهد. البته گفتنی است داروهای آنتی هیستامین علاوه بر راهکاری درمانی برای کنترل حساسیت، برای برخی دیگر از بیماری‌ها همچون آزاد کردن اسید معده نیز استفاده می‌شود.

بررسی محققان نشان می‌هد هیستامین روی عضلات اسکلتی بدن نیز تاثیرگذار است. هیستامین بلافاصله پس از ورزش کردن در کاهش فشار خون نقش موثری دارد. پژوهشگران با بررسی وضعیت ۸ داوطلب پس از انجام تمرینات ورزشی به نتایج جالب توجهی دست یافتند.

محققان دریافتند که آنتی هیستامین‌ها باعث کاهش میزان جریان خون عضلانی می‌شوند. میزان جریان خون در عضلات این افراد با مصرف آنتی هیستامین در حدود ۳۵ درصد پس از انجام تمرینات ورزشی کاهش یافته بود.

پژوهشگران برای بررسی اثرات طولانی مدت آنتی هیستامین نیز وضعیت ۱۸ داوطلب را به مدت شش هفته مورد بررسی قرار دادند. این تعداد شرکت کننده در تحقیق، به دو گروه ۹ نفره تقسیم شدند. به یک گروه قبل از هر جلسه تمرین آنتی هیستامین داده شد ولی برای گروه دوم چنین دارویی تجویز نشده بود.

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که مصرف آنتی هیستامین نه تنها در کوتاه مدت، بلکه در طولانی مدت نیز می‌تواند تاثیر مثبت ورزش کردن را کمرنگ کند. با این وجود محققان می‌گویند نتایج این مطالعه بدین معنی نیست که افراد باید قبل از ورزش کردن از مصرف این داروها خودداری کنند. شرایط هر بیمار با دیگری متفاوت است و هر تصمیمی باید با نظر پزشک گرفته شود. به علاوه میزان دوز مصرف آنتی هیستاین نیز موثر است.

محققان به تحقیقات خود در این زمینه ادامه می‌دهند تا بتوانند از نتایج آن برای بهبود اثرات ورزش کردن مطلع شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز