اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا

۱۴۰۰/۰۱/۳۰ - ۱۹:۰۰:۴۸
کد خبر: ۱۱۶۷۵۸۲
اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
مهم ترین اخبار اجتماعی خبرگزاری برنا طی 24 ساعت گذشته به شرح ذیل است.

به گزارش برنا؛ مهم ترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعته گذشته به شرح ذیل است.

 

مدیرعامل شرکت مترو خبر داد:

آخرین ایستگاه خط 3 مترو در آستانه افتتاح

آخرین ایستگاه از خط 3 مترو تهران که در واقع بیست و پنجمین ایستگاه آن محسوب می‌شود، ظرف هفته‌های آتی آماده بهره‌برداری خواهد شد.

در آستانه سالروز ملی گفتاردرمانی (اول اردیبهشت ماه) مطرح شد؛

لزوم مراجعه زودهنگام افراد دچار اختلالات گفتار و زبان به متخصصان گفتاردرمانی

عضو هیات علمی گروه گفتاردرمانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، گفت: افراد دچار اختلالات گفتار و زبان، با مراجعه زودهنگام و در دوره تحت حاد به متخصصان گفتاردرمانی، پیشرفت بهتر و بیشتری در مسیر بهبودی خواهند داشت.

زمان پرداخت نوبت پنجم وام ضروری بازنشستگان کشوری مشخص شد

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت پنجمین نوبت وام ضروری بازنشستگان کشوری تا عصر سه شنبه ۳۱ فروردین خبر داد.

آخرین پیش بینی‌های هواشناسی در کشور

امروز ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰، با توجه به گزارش سازمان هواشناسی ایران، برای نواحی شرقی کشور بارش باران گاهی رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

اجباری برای سقط درمانی جنین ناقص‌الخلقه نیست

معاون پزشکی پزشک‌قانونی خراسان‌رضوی گفت: اجباری در سقط درمانی وجود ندارد و مادرانی که می‌خواهند جنین ناقص‌الخلقه خود را نگه دارند می‌توانند به بارداری ادامه دهند.

یک کارشناس آموزشی مطرح کرد؛

اغلب دانش آموزان در زمان تدریس در محیط دیگری از فضای مجازی به سر می‌برند/ بهانه‌های جدید برای فعالیت بیش از پیش در فضای مجازی

گذران زمان بسیار در فضای مجازی پیر و جوان نمی‌شناسد. هم اکنون اغلب افراد جامعه به شکل بی‌محابا در فضای مجازی فعالیت دارند، اما در این شرایط دانش آموزان با سوء استفاده از شرایط آموزش‌های آنلاین بیش از پیش در این فضا هستند و همین امر خطرات جبران ناپذیر را برایشان به دنبال دارد.

معاون میراث فرهنگی استان تهران مطرح کرد:

اعمال نظارت‌های سختگیرانه در خانه‌های ثبتی از سوی میراث فرهنگی/ بنای فیلم‌برداری شده در سریال شهرزاد ثبت ملی نبود

مرتضی ادیب‌زاده درباره روند فیلمبرداری بر اماکن تاریخی گفت: هرگونه اقدام برای فیلم‌برداری و برنامه‌ها در این باره باید تحت استعلام میراث فرهنگی قرار بگیرد. هرچند امکان اینکه سکانس‌های یک فیلم تاریخی در ملک شخصی انجام شود وجود دارد. در این شرایط مالک با گروه تهیه کننده و کارگردان وارد مذاکره شده و به تهیه یک فیلم در بنای تاریخی می‌پردازند. به‌طور معمول هر گونه اقدام در فضای تاریخی به ما اطلاع‌رسانی می‌شود.

عضو کمیته مقابله با کرونا:

واکسن‌های کرونای تولید داخلی و خارجی تفاوتی با یکدیگر ندارد/ واکسن کرونا فقط 6 ماه ماندگار است/ تزریق واکسن برای مهار مرگ و میرها الزامی است

پیام طبرسی درباره اثربخشی واکسن کرونا گفت: تاثیرگذاری واکسن مداوم نیست. واکسن کرونا بعد از تزریق 6 ماه بیشتر ماندگار نیست.

وزیر بهداشت در نشست سیاستگذاری هلسینکی؛

توزیع ناعادلانه واکسن های کرونا روی زشت دنیای ناعادلانه ما را نشان داد/ کووید-19 یک چالش جهانی با یک راه حل جهانی است/ تا زمانی که کل جهان ایمن نشده خطر جهش وجود دارد

سعید نمکی گفت: تا زمانی که کل جهان ایمن نشده و ویروس در جایی در حال گردش است، خطر جهش و تهدید سلامت کشورهای ایمن شده وجود دارد.

مرگ ۳۹۸ بیمار کرونایی دیگر در کشور/ شناسایی ۲۴۳۴۶ بیمار جدید

از دیروز تا امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۴ هزار و ۳۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا خبر داد:

هشدار؛ کلاهبرداری افراد سودجو با پویش «اطعام ویژه ایتام» در ماه رمضان/ شماره حساب‌های معتبر فقط از طریق رسانه های معتبر اعلام می‌شود/ مردم به حساب‌های شخصی پول واریز نکنند

سرهنگ رامین پاشایی گفت: در حال حاضر افراد سودجویی هستند که طرح «اطعام ویژه ایتام» را راه انداختند که کلاهبرداری است و مردم حواسشان باشد پولی به حساب آنها واریز نکنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی:

کودکان آزمایشگاهی هم ارث می‌برند/ روش‌های باروری در ایران کاملا شرعی و فرزند منتسب به پدر و مادرش است/ اصلاح قانون اهدای جنین تاکنون در دستور کار نبوده است

ملک فاضلی گفت: این صحبت‌ها که می‌گویند کودکان آزمایشگاهی و نوزادانی که از روش IVF به دنیا می‌آیند از ارث محروم هستند صحت ندارد چون فرزند به لحاظ ژنتیکی متعلق به پدر و مادر خود است و قاعدتا از آنها نیز ارث می‌برد.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان خبر داد:

کمک به کاهش مهاجرت از روستاها به تهران با ایجاد 12 هزار اشتغال طی سال گذشته/ تهران تبدیل به یک اَبرشهر بدون زیرساخت شده است/ همه شهرداران در مناطق 1 تا 3 تهران سکونت دارند/ مهاجرت از مناطق پایین شهر به بالای شهر تبدیل به معضل شده است

محمدمهدی تندگویان گفت: با همکاری بانک رسالت و صندوق کارآفرینی امید سال 1399 حدود 12 هزار اشتغال برای جوانان ایجاد کردیم که تاثیر بسیار مهمی در جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهرها از جمله تهران داشته است.

ترافیک سنگین در آزادراه قزوین-کرج

رییس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: شاهد ترافیک سنگین در آزادراه قزوین-کرج محدوده پل فردیس هستیم.

دستگیری عوامل تهیه کننده فیلم توهین به ساحت روحانیت

سردار رحیمی با اشاره به اینکه روحانیت به گردن همه ما حق دارند و این افراد به جهت قول های و وعده های دروغینی که به آنها داده بودند مرتکب چنین اقدام سخیفی شده اند، گفت: قدرت و توانمندی پلیس ما آن قدر بالا هست که در کمترین زمان ممکن قادر به دستگیری مجرمان و خلافکاران هستند.

اعتبار همه پروانه کارها تا پایان خردادماه سال جاری تمدید شد

اعتبار پروانه کارها به مدت دو ماه (تا پایان خرداد ماه سال جاری) تمدید شد.

7 کشته و زخمی در آتش سوزی هولناک کارگاه مبل سازی در پردیس

روابط عمومی اورژانس از وقوع حادثه آتش سوزی در کارگاه مبل سازی واقع در پردیس خبر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

با محدود کردن غربالگری ژنتیک مخالفیم/ اعتراض به شورای نگهبان ارسال شد

محمد شریعتمداری در پیامی توییتری مخالفت خود را با تصویب آن بخش از «طرح جوانی جمعیت» مجلس شورای اسلامی که به محدود کردن غربالگری ژنتیک منجر می شود عنوان کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز