تولید واکسن کرونا جانسون ‌و ‌جانسون توقیف شد

۱۴۰۰/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۹:۴۶
کد خبر: ۱۱۶۸۰۶۰
تولید واکسن کرونا جانسون ‌و ‌جانسون توقیف شد
به دنبال گزارش مواردی از لخته شدن خون نادر در اثر تزریق واکسن کرونا جانسون و جانسون، تولید این واکسن تا اطلاع ثانوی متوقف شد. همچنین قرار است تمام واکسن‌های تولید شده در وضعیت قرنطینه قرار گرفته و برای واکسیناسیون نیز مورد استفاده قرار نگیرند.

به گزارش برنا؛ کمیته مشورتی «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا» موسوم به «CDC» قرار است روز جمعه در مورد سرنوشت نهایی واکسن کرونا جانسون و جانسون تصمیم‌گیری کند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده هفته گذشته و به دنبال لخته شدن خون ۶ نفر به دلیل تزریق واکسن کرونا جانسون و جانسون، واکسیناسیون را متوقف کرد تا به موضوع لخته شدن خون رسیدگی شود. براساس بررسی‌های انجام شده طی روزهای گذشته، تصمیم نهایی کمیته بازرسی FDA و نهادهای مرتبط،‌ تعطیلی موقت خط تولید واکسن جانسون و جانسون و قرنطینه کردن تمامی واکسن‌های تولید شده توسط این شرکت است.

این نخستین باری نیست که جانسون و جانسون در شرایط سختی قرار می‌گیرد. چند هفته قبل نیز در حدود ۱۵ میلیون دوز واکسن کرونا این شرکت به دلیل آلوده شدن معدوم شد. اکنون نیز با انتشار گزارش‌هایی از لخته شدن خون در برخی دریافت‌کنندگان واکسن جانسون و جانسون، از هفته گذشته ایالات متحده آمریکا، آفریقای جنوبی و اتحادیه اروپا تزریق این واکسن را متوقف کرده‌اند. همچنین طی یک هفته گذشته توزیع واکسن در اتحادیه اروپا نیز متوقف شده بود

حالا با تعطیلی خط تولید و قرنطینه کردن واکسن‌های تولید شده، شرایط بسیار سختی برای جانسون و جانسون پیش آمده. هفته گذشته جانسون و جانسون از شرکت‌های دیگر تولید کننده واکسن کرونا درخواست همکاری کرد تا بتواند راهکاری برای حل مشکل لخته شدن خون پیدا کند،‌ اما با پاسخ منفی شرکت‌های فایزر و مدرنا روبرو شد.

همزمان با آغاز واکسیناسیون آسترازنکا، مواردی از لخته شدن خون در بین دریافت‌کنندگان این واکسن نیز مشاهده شد تا جایی که برخی کشورهای اروپایی تزریق این واکسن را متوقف کرده و برخی دیگر محدودیت‌هایی را برای تزریق آن در گروه‌های سنی جوانان درنظر گرفتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز