وزیر بهداشت:

ابتلای تعداد قابل توجهی از روسای دانشگاه ها به کرونا/ عدم پیوستگی در رعایت پروتکلی‌ها بهداشتی در سطح ملی آسیب زاست/شمار بستری‌ها در استان البرز افزایش پیدا می‌کند/ تزریق بودجه به بخش سلامت کشور

۱۴۰۰/۰۲/۰۱ - ۱۱:۰۵:۰۴
کد خبر: ۱۱۶۸۳۷۵
ابتلای تعداد قابل توجهی از روسای دانشگاه ها به کرونا/ عدم پیوستگی در رعایت پروتکلی‌ها بهداشتی در سطح ملی آسیب زاست/شمار بستری‌ها در استان البرز افزایش پیدا می‌کند/ تزریق بودجه به بخش سلامت کشور
سعید نمکی گفت: از وضعیت این روزها راضی نیستم هر روز 500 تا600 هزار نفر در مترو جا به جا می شوند. عدم پیوستگی دررعایت پروتکل ها در سطح ملی آسیب زا است.

به گزارش برنا؛ سعید نمکی ، وزیر بهداشت در ستاد استانی کرونا در البرزشبکه سلامت ضمن پاسداشت یاد و خاطر شهدای مدافع سلامت و حرم گفت: در ماه های اخیر سعی کردم آرامش همکارانم را با تحریم های ظالمانه به سردی تبدیل نکنم . 14 ماه از حمله ویروس کرونا به کشور می گذرد و شاهد رفتارهای متفاوتی از این ویروسی بودیم در این شرایط باز هم باید داغدار نخبگان این مملکت باشیم.

او افزود: در پیک چهارم کرونا شاهد ابتلای تعداد قابل توجهی از روسای دانشگاه ها به کرونا هستیم اما برای حفظ آرامش خود بسیار تلاش می‌کنیم تا خودمان راکنترل کنیم.

وزیر بهداشت و درمان با تشکر از اعضا مجلس که با 235 امضا شهدای سلامت را مورد توجه خودقرار دادند، افزود: سپاس گذارم از نمایندگان مجلس که از برادر کوچکشان و مدافعان سلامت تقدیر کردند. این مقوله در حالی مطرح شد که هجمه های بسیاری را به دنبال داشت.

نمکی ادامه داد: در حالی خبر استیضاح وزیر بهداشت مطرح است در حالی که ویروس کرونا انگلیسی، انگلستان را به زانو در آورده است. نظام سلامت با دست های بسته اما با چشم باز در این اقیانوش شنا کرده است. جالب است در حالی که موفق عمل کردیم و نزدیک تک رقمی بود مرگ و میرهای کرونایی بودیم کسی اقدامات مدافعان سلامت را بررسی نکرد اما در روزهای اخیر مورد تحلیل قرار گرفته‌ایم. با این تفاسیر باز از مجلس سپاس گذاریم.

او افزود: ما با ویروسی مواجه هستیم که هر روز پیشرفت می کند . بنده به عنوان کارشناس عرض می کنم که بی تردد این ویروس با توجه به شرایط اقلیمی کشور فعالیت می کند. استان البرز به دلیل مراودات در محل گذر و عبور و شاهراه برای عبور و مرور است و نباید گول کاهش آمارهای این یکی دو روز را بخورد.

وزیر بهداشت گفت: این روزهای قابل پیش بینی بود قبل از عید به روسای دانشگاه ها گفتم که خود را برای یکی از سخت ترین شرایط آماده کنند. پیک استان البرز کاهش پیدا و این ویروس خیز بر می دارند.

به گفته او اولین اقدام درا ین روزها توکل به خدا و دعا در وقت سحر و افطار است. نگذازید ردای پوسیده سیاست بر خدمت شما تاثیر بگذارد. سیاست زدگی یکی آفت بزرگ است. یک عده بیرون نشسته و از این گسست ها سواستفاده می کند. مدیریت جهانی  را کرونا تعیین می کند. بی شک وقتی کشوری در زمینه کرونا موفق باشد بی شک در مدیریت دیگر عرصه ها هم موفق است. باید اختلافات را کنار گذاشت و یک دیگر را کمک کرد.

 نمکی با بیان اینکه رعایت و نظارت پروتکل ها از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: واکسن موثر است اما بیشترین تاثیر در مهار کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی است. به قول  بوریس جانسون اگر به نیت واکسن پروتکل ها را کم رنگ کنیم بازی را باخته ایم.

وزیر بهداشت افزود: ما از وضعیت این روزها راضی نیستم هر روز 500 تا600 هزار نفر در مترو جا به جا می شوند. عدم پیوستگی در رعایت پروتکل ها در سطح ملی آسیب زا است.

 او درباره کلینیک های 16 ساعته و 24 ساعت در کشور گفت: در این کلینیک ها همکاران باید به مردم اطلاع رسانی کنند . این مراکز سرریز بیماری در کشور را کنترل می کند. در این کیلینک ها داروهای ضد ویروس را در پوشش بیمه ای قرار داده  و در سطح کشور توزیع شده است. در روزهای نخست کرونا رمدسیویر به قیمت گران خریداری می شد اما امروز به همت داروسازان داخلی در تمامی استان های کشور این واکسن به وفور وجود دارد. باید بار بیماری را از سوی این مراکز مهار کرد.

وزیر بهداشت با بیان افزایش تخت ها در مراکز درمان افزود: وضعیت بستری در استان البرز  در روزهای آینده افزایش پیدا می کند و باید چاره ای اندیشید مردم این سرزمین نباید احساس ناامنی کنند. ما مسئول محاکمه افکار عمومی و مردم نیستم. ما از هیچ رانندگی دلیل حادثه را نمی پرسیم، بلکه مسئول خدمت به مردم هستیم. نباید مردم در پشت مراکز درمان بمانند.

نمکی ادامه داد: از این هفته برای پروژه های نیمه تمام  با جلساتی که با دکتر نوبخت داشتیم بودجه تزریق می شود. در ملارد، شهر قدس و ... یک تخت هم نداشتیم اما در حال حاضر دو هزار تخت در حال افتتاح است. هزار و 400 پروژه درمانی را به زودی افتتاح می کنیم و تا پایان دولت تمامی پروژه ها در حد 75 درصد به اتمام می رسد.

وزیر بهداشت بیان کرد: واکسیناسیون در روزهای اخیر آغاز شده است. 85 درصد واکسن کرونا در 7 کشور جهان تزریق می شود. در این شرایط برخی از کشورها حتی یک واکسن هم اخذ نکردند. 16 میلیون  و 800 هزار دوز واکسن را در کوواکس خریداری کرده بودیم اما با تاخیر به دستمان رسیده از سوی دیگر از هند  و روس هم خریداری کرده بودیم اما با تاخیر و با دوز کمتر به دستمان رسید.

او در پایان گفت: هرچند با تاخیر اما واکسیناسیون را به اتمام می رسانیم. از فروردین 99 به دنبال این کار هستیم. از سوی دیگر تولید داخل واکسن را مورد توجه قرار داده ایم. در آینده فقط کشورهایی واکسن می زنند که خودشان تولید کرده اند.

//انتهای پیام:5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز