سخنگوی مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد جوانان:

فعالان سمن‌ها باید بیمه شوند/ درخواست ایجاد ردیف مالی برای مجمع ملی جوانان از رئیس جمهور/ سامانه‌ای شفاف برای تزریق واکسن کرونا تشکیل شود

۱۴۰۰/۰۲/۰۲ - ۰۵:۱۰:۱۲
کد خبر: ۱۱۶۸۴۱۶
فعالان سمن‌ها باید بیمه شوند/ درخواست ایجاد ردیف مالی برای مجمع ملی جوانان از رئیس جمهور/ سامانه‌ای شفاف برای تزریق واکسن کرونا تشکیل شود
سارا سادات حسینی گفت: از رئیس جمهور خواستیم تا درخصوص اقساط جوانانی که از صندوق کارآفرینی امید وام گرفتند و اکنون کرونا نفس کسب و کارهای آنها را بریده مساعدتی شود تا به سختی نیافتند.

به گزارش برنا؛ سارا سادات حسینی، عضو هیئت رئیسه و سخنگوی مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد جوانان در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به نشست صمیمی که با رئیس جمهور برگزار شد، گفت: در دیدار خیرین و فعالان سازمان‌های مردم نهاد با رئیس جمهور، رئیس هیأت مدیره شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری، مدیرعامل انجمن خیریه اوتیسم ایران، مدیر عامل خیریه طلوع بی‌نام و نشان‌ها، مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز، سخنگوی مجمع ملی سازمان مردم نهاد جوانان، مدیرعامل تشکل جمعیت حامیان زمین، مدیر عامل مؤسسه توسعه خدمات مالی خرد، مدیر عامل انجمن اهداء عضو ایرانیان، مدیر عامل شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری، رئیس هیأت مدیره مؤسسه نیکوکاری کاشانه مهر، مدیر عامل انجمن خانواده پایدار ایرانی، مدیر عامل بنیاد همدلان آینده‌نگر سیستان و بلوچستان و مدیرعامل انجمن علمی و آفرینش‌های هنری معلولان ایران  حضور داشتند و بنده به عنوان تنها نماینده جوانان در این جلسه حاضر شدم.

او افزود: در مدت زمانی که سخنرانی داشتم به چند مورد اشاره کردم. در ابتدا سعی کردم ساختار و شاکله مجمع ملی جوانان را به ایشان معرفی کنم بنابراین توضیح دادم که در آذر ماه ۱۳۹۹ برای اولین بار در کشور انتخابات دور دوم مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد به شکل مجازی و با مشارکت ۹۸ درصدی مجامع استان‌ها، انجام شد و در حال حاضر 9 نفر عضو هیئت رئیسه و 2 بازرس پرچم دار مجمع ملی تشکل ها در کشور هستند.

حسینی تصریح کرد: به ایشان عرض کردم که اساسنامه ما غیردولتی است و فعالیت‌هایمان از روی عشق و عام المنفعه است اما این نخبگان اجتماعی نیاز به حمایت دارند بنابراین از رئیس جمهور درخواست کردم به بیمه افراد فعال تشکل‌های جوانان توجه شود و آنها نیز از حق بیمه، بازنشستگی و... بهره مند شوند.

سخنگوی مجمع ملی سازمان‌های مردم نهاد جوانان در ادامه با تاکید بر تخصیص بودجه به مجمع ملی جوانان گفت: در بخش دیگری از سخنانم از آقای رئیس جمهور خواستم با مساعدت و همچنین همکاری سازمان برنامه بودجه، ردیف مالی برای مجمع ملی جوانان جهت ادامه راه بقا اختصاص پیدا کند و با آمد و رفت دولت‌ها دستخوش تغییر نشود.

او ضمن گلایه‌ای از عدم به کارگیری خانم‌های جوانان شایسته در منصب مدیریت بیان کرد: در بخش دیگری از سخنانم از مجموعه وزیران گلایه‌ای کردم چون ایشان تصویب کردند وزیران حداقل یک معاون زن داشته باشند تا از شایستگی‌های آنان به نحواحسن استفاده شود اما اینگونه نشد به همین دلیل باوجود اینکه در روزهای پایانی دولت هستیم، از ایشان خواستم جدولی از ارگان‌ها در جهت بکارگیری از جوانان بانوان منتشر شود تا ببینیم کدام مسئول‌ها فقط وعده دادند و کدام یک از آنها عمل کردند.

حسینی گفت: به جناب رئیس جمهور عرض کردم که سازمان‌های مردم نهاد جوانان هیچ وقت منتظر دعوت کسی نمانده‌اند، آنان در بحران‌ها از سیل گمیشان تا پل دختر تا بحران کرونا همیشه در میدان بودند و هر زمان در جامعه نیازی شده است از پویش‌ها و طرح همت جوانانه کمک مومنانه تا ضد عفونی معابر و تولید ماسک پای کار بودند و بر خلاف اصناف مختلف با همه اوضاع و شرایط خاص دنیا و‌ کشور اکنون که کرونا نفس کسب کارهایمان را گرفته است باز هم این غیردولتی‌های دوست داشتنی و این سربازان بی ادعای عرصه اجتماعی پای کارند اما درخواست داریم در زمینه اطلاع رسانی واردات و خرید واکسن و تزریق آن برای مردم به شکل شفاف سامانه‌ای در اختیار مردم قرار گیرد چرا که اگر شفافیت نباشد در لایه‌های پایینی فساد ایجاد می‌شود.

او ادامه داد: در بخش دیگری از سخنانم از رئیس جمهور خواستم تا درخصوص اقساط جوانانی که از صندوق کارآفرینی امید وام گرفتند و اکنون کرونا نفس کسب و کارهای آنها را بریده مساعدتی شود تا به سختی نیافتند.

سخنگوی مجمع ملی جوانان بیان کرد: به رئیس جمهور پیشنهاد دادیم در بحث ازدواج و اشتغال جوانان و جلوگیری و فرهنگسازی در زمینه کودک همسری پای کار هستیم و اگر مساعدت کنند حاضر هستیم مشکلات جوانان را به صورت ریشه‌ای حل کنیم.

حسینی در پایان گفت: نظارت باید منطقی و در چهارچوب قانون باشد اما در استان‌ها هنوز برخی از سمن‌ها به ناحق مانع می‌شوند و دیوان محاسبات آنها را اذیت می‌کند بنابراین درخواست کردم به این موضوع رسیدگی شود تا خدایی نکرده سمن‌ها از انجام کار خیر پشیمان نشوند و خوشبختانه ایشان هم از  تمام مواردی که خدمتشان گفتم استقبال کردند و تاکید داشتند باید کار را به جوانان شایسته سپرد.

//انتهای پیام: 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز