علیرضا زالی:

روند ابتلا به کرونا همچنان صعودی است/ چاره ای جز خلوت شدن تهران نیست/ واکسیناسیون در بخش بهداشت به سرعت در حال انجام است

۱۴۰۰/۰۲/۰۱ - ۱۲:۳۲:۳۵
کد خبر: ۱۱۶۸۴۶۵
روند ابتلا به کرونا همچنان صعودی است/ چاره ای جز خلوت شدن تهران نیست/ واکسیناسیون در بخش بهداشت به سرعت در حال انجام است
فرمانده عملیات ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران اعلام کرد: شیوع ویروس کرونا در پایتخت همچنان صعودی است و در تمامی شاخص‌ها این روند افزایشی است.

به گزارش برنا؛ علیرضا زالی، فرمانده عملیات ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهراندر سومین جلسه این ستاد گفت: بخش های آزمایشگاهی، بستری بیماران، بخش مراقبت های ویژه و فوتی کرونا، آمارها همچنان صعودی است.

او اظهار کرد: در تهران و سایر استان های کشور ویروس جهش یافته کرونا در حال جولان و عامل اصلی آن قرار گرفتن در فضاهای بسته و دورهمی های خانوادگی است.

زالی با اشاره به میزان همکاری اصناف تهران در اجرای محدودیت های کرونایی، گفت: اما هنوز شهر تهران تعطیل نشده و ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله مترو خلوت نشده است و در این روزها شاهد افرایش مسافران هستیم.

او تاکید کرد: برای اینکه از ویروس خلاص شویم چاره ای جز خلوت شدن شهرها از جمله تهران نداریم و مردم و اصناف باید در این زمینه همکاری کنند.

زالی اظهار کرد: با توجه به اینکه در شرایط فعلی باید تعطیلی کامل انجام شود اما شهر خیلی خلوت نشده و باید حتما ساز و کاری در نظر گرفته شود تا فعالیت در شهر به صورت موقت تغییر کند و امیدواریم با تدابیر انجام شده آمار فوتی‌ها و بستری‌ها کاهش پیدا کند.

او ادامه داد: در بخش بهداشت واکسیناسیون به سرعت در حال انجام است، چون در نظر بگیرید اگر برای افراد در بخش بهداشتی اختلالی ایجاد شود ما دچار مشکل جدی خواهیم شد و برای همین حفظ نیروهای درمانی و بهداشتی برای ما بسیار مهم است.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران تاکید کرد: خوشبختانه با فرایند واکسیناسیون اعتماد به نفس نیروها افزایش پیدا کرده که این موضوع می‌تواند بر افزایش خدمت‌رسانی آن‌ها به دلیل کم شدن خطر ریسک اثر داشته باشد.

به گفته او، یکی از دغدغه‌های مهم ما این است که ۷۰ تا ۸۰ درصد مراجعه‌های سرپایی را پزشکان بخش خصوصی پوشش می‌دهند و حتما باید واکسیناسیون‌ها جدی گرفته شود.

او گفت: از اواسط سه‌شنبه با دستوری که ابلاغ، و کارهای خوبی که انجام شد، با مسوولیت‌پذیری مسوولان تعداد ترخیصی‌ها از عدد ۱یک هزار نفر عبور کرد که بنظر موفقیت چشم گیری است.

زالی خاطرنشان کرد: ظرفیت جدیدی برای بیماران کرونایی اختصاص دادیم که این موضوع درآمد اقتصادی بیمارستان‌ها را دچار چالش کرده است و دولت باید این بیمارستان‌ها، مخصوصا بیمارستان‌های خصوصی را مورد حمایت قرار دهد.

او یادآور شد: موضوع بعدی کمبود جدی نیروی انسانی است که متاسفانه جذب نیرو هم به کندی انجام می‌شود، ما با یک تاخیر زمانی روبه رو هستیم، شاید فرصت خوبی باشد تا از دانشگاه نیروهای موقت جذب کنیم و از آنها استفاده کنیم.

فرمانده ستاد کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: موضوع بعدی ظرفیت اکسیژن سازهای ما است، که احتمال کمبود آن وجود دارد و برای بیمارانی که در خانه از اکسیژن ساز استفاده می‌کنند باید بیمه حمایتی در نظر گرفته شود، چون قیمت بالایی دارد و در این شرایط افراد فقیر امکان استفاده نخواهند داشت.

به گفته او، با توجه به حجم بالای بیمار در بیمارستان، باید مکانیسم برق بیمارستان‌ها مورد توجه قرار بگیرد چون امکان دارد بیمارستان دچار مشکل شود و حتما باید برای این موضوع فکری شود.

زالی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: واقعیت این است که همه  در سطح شهر در حال تردد هستیم و فقدان یک نظام حمایتی به شدت احساس می‌شود، باید در نظر بگیریم که کسبه هم باید اجاره پرداخت کنند و چند روز دیگر باید برای مالیات خود اظهاری انجام دهند، اگر به مشاغل فشار می‌آوریم دولت حداقل برای آن دو هفته بسته حمایتی در نظر بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز