آشنایی با ترفندهایی برای درخواست افزایش حقوق

۱۴۰۰/۰۲/۰۲ - ۰۰:۲۱:۰۵
کد خبر: ۱۱۶۸۵۵۴
آشنایی با ترفندهایی برای درخواست افزایش حقوق
درخواست افزایش حقوق، شاید سخت‌ترین کار دنیا برای هر کارمندی باشد، اما ترفندهایی هم وجود دارد که بتوان این کار را به ساده‌ترین شکل ممکن انجام داد.

به گزارش برنا؛ اگر تا به حال در محل کارتان، افزایش حقوقی که سزاوار آن بوده‌اید را نداشته اید و می‌خواهید یاد بگیرید که از مدیر خود درخواست کنید تا حقوقتان را افزایش دهد، به خواندن این مطلب ادامه دهید تا بتوانید مدیر خود را راضی به انجام این کار کنید.

افزایش حقوق قابل مذاکره است. بنابراین، این استراتژی‌های مذاکره در مورد حقوق را دنبال کنید تا افزایش حقوقی که لیاقتش را دارید، چه از طریق ایمیل، چه از طریق نامه و چه حضوری دریافت کنید، چون شما ارزش افزایش حقوق را دارید.

چگونه برای افزایش حقوق درخواست کنیم؟

یکی از مهم‌ترین اصول موفقیت که شما همیشه باید به یاد داشته باشید و در این خصوص، به شما کمک می‌کند تا مسیر شغلی خود را خیلی سریع طی کنید این است که آینده، متعلق به پرسشگران است.

آینده متعلق به آن دسته از افرادی نیست که فقط با امید و آرزو زندگی می کنند و برای پیدا کردن کار بهتر آرام می نشینند، بلکه آینده متعلق به افرادی است که قدم برمی‌دارند و آنچه را که می‌خواهند طلب می‌کنند و اگر با تقاضا کردن و درخواست کردن، آن را به دست نیاورند، آنقدر آن را طلب می‌کنند تا در نهایت، همان را به دست آورند.

از رئیس خود بپرسید که برای واجد شرایط شدن باید چه کاری انجام دهید. اگر دقیقا ندانید که باید چه کاری انجام دهید تا حقوق بیشتری دریافت کنید و سریع‌تر ارتقای شغلی نگیرید، می‌توان گفت هیچ هدفی در کار کردن شما وجود ندارد، اما در این خصوص، شفافیت ضروری است. بنابراین، پیش رئیس خود بروید و از او سؤال کنید و اگر هنوز شرایط برای شما واضح نیست، دوباره بپرسید.

درمورد حقوق رقابتی موجود در زمینه کاری خود تحقیق کنید

اگر می‌خواهید افزایش حقوقی را که در نظر دارید داشته باشید، باید مهارت‌های مربوط به همان افزایش حقوق را هم داشته باشید. بنابراین، به جای اینکه مانند بیشتر مردم بگویید به پول بیشتری نیاز دارید، استراتژی‌های مذاکره در مورد حقوقتان را به صورت متفاوت انجام دهید.

برای اینکه بتوانید از کارفرمای خود درخواست افزایش حقوق داشته باشید، لیستی از وظایفی که انجام می‌دهید و همچنین تجربه و مهارت‌های کسب شده خودتان را کنار هم قرار دهید و علاوه بر این، تأثیر مالی کار خود را بر عملکرد کلی شرکت و سهم خود که به عنوان یک کارمند عالی در نظر می‌گیرید را نشان دهید.

ایمیل یا نامه مذاکره درباره حقوق

پس از انجام تحقیقات خود، وقت آن رسیده است که برای رئیس خود یک ایمیل هوشمندانه به منظور مذاکره درباره حقوق و دستمزدتان بنویسید. گاهی اوقات، ایمیل می‌تواند باعث شود که رئیستان به صحبت‌های شما توجه کند که این بسیار مؤثر است، خصوصاً اگر آن ایمیل خوب نوشته شده باشد.

ایمیل یا نامه را برای رئیس خود ارسال کنید و به او بگویید که بر اساس همه موارد ذکر شده، می‌خواهید مقدار مشخصی پول در ماه و سال به حقوقتان اضافه شود.

در بسیاری از موارد، صرفاً با درخواست اضافه حقوق به روشی هوشمندانه، این میزان افزایش حقوق را دریافت خواهید کرد و در برخی موارد، دریافتی شما کمتر از خواسته تان است که اگر این اتفاق افتاد، بپرسید که برای دریافت مابقی افزایش درخواستی خود باید چه کارهایی انجام دهید.

اگر با نامه یا ایمیل شما مخالفت شد، چه کار می‌کنید؟

اگر درخواست افزایش حقوقتان رد شد، دقیقاً بپرسید که برای دریافت این میزان افزایش حقوق باید چه کاری انجام دهید و پرداخت این افزایش حقوق چه زمانی قابل اجرا شدن است تا در زمان دیگری، دوباره این درخواست را برای مدیر خود ارسال کنید، اما توجه کنید که درخواست خود را به وضوح بیان کنید و از پرسیدن نترسید و همیشه پیگیری کنید.

امروزه، سؤال پرسیدن و درخواست کردن چالشی اساسی در روابط انسانی است و مردم از این مسئله می‌ترسند، زیرا ترس آن ها به دلیل رد شدن درخواستشان است.

با این حال، کافی است به این فکر کنید که قبل از درخواست خود، چیزی نداشته اید و اگر در حال حاضر نیز درخواستتان را مطرح کنید و نه این که صرفا بشنوید، باز هم در همان موقعیت قبلی قرار خواهید گرفت، اما این را هم در نظر بگیرید که در بسیاری از موارد، فرد پاسخ مثبت می‌دهد و در این صورت، آینده شما متفاوت خواهد شد.

نتیجه‌گیری

گاهی اوقات، مردم از پرسیدن و درخواست کردن می‌ترسند، زیرا احساس می‌کنند که لیاقت آن چیزی که درخواست می‌کنند را ندارند و در حقیقت، آن‌ها احساس می‌کنند آنقدر خوب نیستند که بتوانند بیش از آنچه که در حال حاضر دریافت می‌کنند، حقوق بگیرند، اما یک چیز جالب وقتی اتفاق می‌افتد که شما خواسته‌های خود را بازگو می‌کنید و در واقع، احساس سزاوارتر و باارزش‌تر بودن  می‌کنید.

نظر شما