تشریح برنامه‎‌های زیست محیطی منطقه ۱۹ در روز زمین پاک

۱۴۰۰/۰۲/۰۲ - ۱۱:۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۱۶۸۸۷۶
تشریح برنامه‎‌های زیست محیطی منطقه ۱۹ در روز زمین پاک
برنامه های مناسبتی شهرداری منطقه 19 برای گرامیداشت روز جهانی زمین پاک با هدف نهادینه سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست تشریح شد.

به گزارش برنا؛ علی توکلی، شهردار منطقه 19 با اشاره به ضرورت حفظ حیات محیط زیست و نهادینه سازی آن به عنوان یک فرهنگ عمومی در بین شهروندان گفت: در همین راستا برنامه های مناسبتی روز جهانی زمین پاک با محوریت اراده عمومی برای احیای زمین و همچنین استفاده از ظرفیت فضای مجازی به منظور نشر پیام های زیست محیطی در هفته زمین پاک اجرا می شود.

او افزود: به همین مناسبت مسابقه مجازی با موضوع راه های حفاظت از زمین به منظور جمع آوری ایده های شهروندان برای حفظ و نگهداری این موهبت الهی تدارک دیده شده که تا 10 اردیبهشت تدارک دیده شده است.

توکلی با بیان اینکه در پایان مسابقه از 10 اثر برگزیده تقدیر خواهد شد، ادامه داد: شهروندان می توانند نظرات و ایده های خود را در قالب های مختلف اعم از نقاشی، داستان نویسی، مقاله نویسی، عکاسی، کاریکاتور، روزنامه دیواری و ...از طریق آدرس اینستاگرام: @mohitezist_region19 ارسال و یا بهآدرسmohitezist@gmail.com  ایمیل کنند. همچنین زمینه ثبت آثار برای شهروندان منطقه از طریق واتساپ، تلگرام و یا شبکه شاد به شماره همراه 09128198449 فراهم شده است.

شهردار منطقه اضافه کرد: توزیع کیسه های پارچه ای و استقرار مخازن مخصوص جمع آوری فیلتر سیگار در بوستان ولایت از دیگر اقدامات زیست محیطی این منطقه به مناسبت روز جهانی هوای پاک است. ضمن اینکه به همین مناسبت پیام های زیست محیطی و فیلم های آموزشی درخصوص مباحث عوامل آلوده کننده زمین، نقش پسماندها در تخریب محیط زیست و .... در فضای مجازی منتشر می شود.

نظر شما