در ابهری انجام شد؛

آغاز برداشت محصول بیدمشک باغ زنان سرپرست خانوار

۱۴۰۰/۰۲/۰۲ - ۱۱:۲۸:۲۶
کد خبر: ۱۱۶۸۸۸۳
آغاز برداشت محصول بیدمشک باغ زنان سرپرست خانوار
رییس اداره بهزیستی شهرستان ابهر با اشاره به برداشت محصول بید مشک توسط زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی این شهرستان گفت: توانمند سازی زنان سرپرست خانوار گامی در کاهش آسیب های اجتماعی است

به گزارش برنا؛ علی لطیفی، رییس اداره بهزیستی شهرستان ابهر گفت: همه ساله با آغاز فصل بهار زمان برداشت محصول بید مشک در اواخر فروردین فرا می رسد.

او اضافه کرد: باغ بید مشک متعلق به زنان سرپرست خانوار بهزیستی شهرستان ابهر است که در سال ۹۰ زمین مربوطه خریداری و نهال ها کاشته شد.

 این مسوول ادامه داد: این باغ به مساحت چهار هزار مترمربع در منطقه بنارود واقع شده و به عنوان یکی از طرح های مهم و موفقی است که توسط هفت زن سرپرست خانوار اداره شده و از محصولات آن عرق بیدمشک تهیه می شود.

او با اشاره به اینکه این طرح در راستای توانمند سازی و تامین بخشی از هزینه های زندگی زنان سرپرست خانوار راه اندازی شده است گفت: این گروه علاوه بر باغ بیدمشک دارای باغ انگور و کارگاه نُقل پزی هم است.

 به گفته لطیفی، در شهرستان ابهر ۲۹۸ زن سرپرست خانوار و مستمری بگیر تحت پوشش بهزیستی هستند، ۸۰ نفر پشت نوبت دریافت مستمری از خدمات بهزیستی بهره مند شده و در سال گذشته ۳۶ نفر از این افراد بازتوان شدند.

 رییس اداره بهزیستی شهرستان ابهر به حمایت های بهزیستی از زنان سرپرست خانوار اشاره و خاطر نشان کرد: پرداخت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایر، پرداخت ودیعه مسکن، کمک هزینه شهریه دانشگاه این زنان یا فرزندان آنان، تسهیلات معافیت سربازی برای یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار که فاقد همسر هستند از دیگر برنامه‌های حمایتی است.

نظر شما